Bekijk originele versie : Voetbalwedstrijd gestaakt om hoofddoek
Miss_Tamazigt
26-04-2004, 18:18
SYDNEY (ANP) - Een scheidsrechter heeft in Australië voor opschudding gezorgd door een wedstrijd vrouwenvoetbal te staken omdat een islamitische speelster weigerde haar hoofddoek af te doen. De Australische voetbalbond liet dit maandag weten.
De bond gaat onderzoeken of de arbiter kan worden geschorst wegens discrimenerend gedrag. Afifa Saad, een productieve spits, speelt al vier jaar met een hoofddoek. De bewuste arbiter fluit al twaalf jaar. Hij sommeerde afgelopen zaterdag Saad de witte hoofddoek te verwisslen voor een 'hijab' in de clubkleuren. Saaf, bijgestaan door haar teamgenoten, weigerde, waarop de scheidsrechter besloot de wedstrijd helemaal af te blazen.
Miss_Tamazigt
26-04-2004, 18:19
Ik Vind Dat Iedereen Zelf maG weten Of ie een Hoofdoek af moet doen of niet
Mohktari_girl16
26-04-2004, 18:22
so so hopelijk word hij geschorst
Miss_Tamazigt
26-04-2004, 18:26
Ik vind het eGt NergenS op Slaan..
Origineel gepost door Miss_Tamazigt
SYDNEY (ANP) - Een scheidsrechter heeft in Australië voor opschudding gezorgd door een wedstrijd vrouwenvoetbal te staken omdat een islamitische speelster weigerde haar hoofddoek af te doen. De Australische voetbalbond liet dit maandag weten.
De bond gaat onderzoeken of de arbiter kan worden geschorst wegens discrimenerend gedrag. Afifa Saad, een productieve spits, speelt al vier jaar met een hoofddoek. De bewuste arbiter fluit al twaalf jaar. Hij sommeerde afgelopen zaterdag Saad de witte hoofddoek te verwisslen voor een 'hijab' in de clubkleuren. Saaf, bijgestaan door haar teamgenoten, weigerde, waarop de scheidsrechter besloot de wedstrijd helemaal af te blazen. als ik goed heb gelezen wil hij alleen dat zij de zelfde kleur hijab als de clubkleuren ,het is toch niks mis mee vind ik :)
Nou Ja...Als Zij Een Hoofddoek Wil Dragen...Dat Doet Ze Dat Tog..Waarom Mag Je Geen Hoofddoek Op Doen Met Het Sporten :confused:
Origineel gepost door hayete
Nou Ja...Als Zij Een Hoofddoek Wil Dragen...Dat Doet Ze Dat Tog..Waarom Mag Je Geen Hoofddoek Op Doen Met Het Sporten :confused:
ik ben het met farkous eens,het gaat niet om het wel of niet dragen nogmaals, hij wilde dat zij de hoofdoek in clubkleuren ging dragen in plaats van wit. ik geloof niet dat dat discriminerend is.. of heb ik het mis..??
albertheijn ging toch ook hoofddoekjes voor haar islamitische kassieres ontwerpen in AH kleuren???
PFfff gaat tie daarvoor moeilijk doen.
islamicgirl3
27-04-2004, 16:16
Met een hijaab voetballen? SoubhanAllah! Ok een hijaab, maar wat draagt ze dat eronder? Zeg me niet dat ze een korte broek aandoet :eek:
Ik zie mezelf al met een hijaab rennen door het gras.. :giechel:
Ok effe back to the topic: Hoe moest ze nou weten dat ze een hijaab met die specifieke kleuren moest aandoen? Konden ze haar dan niet voor die ene wedstrijd matsen? Eigenlijk noem ik dat dan wel discriminatie!
Dat is geen discriminatie, dat noemt men 'star' of 'koppig'!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.