Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vraagje over eisprong

jamila10
26-04-2004, 16:07

hallo mijn vraag wat is een eisprong klinkt raar maar goed, ik slik gewoon de pil 21 dagen en 1 week rust maar, mijn man wil kinderen en ik niet wegens problemen ben onwijs gek op kinderen maar eerst de problemen oplossen natuurlijk maar hoe kun je weten waneer je vruchtbaar bent want ik had zo erg last van buikpijn tijdens mijn eisprong vind het zelf raar dat ik nu al 4 maanden pil slink en de maand april kreeg ik een eisprong snapje hoop dat julie mij kunnen helpen groetjes jamila

Sardina
26-04-2004, 16:11
een eisprong krijg je normaal gesproken tussen de 12e en de 14e dag voor je volgende menstruatie. maar eerlijk gezegd weet ik eigelijk niet hoe dat zit met de pil. ik voelde mijn eisprong ook vaak. en inderdaad rond deze datum. het voelt een beetje als menstruatiepijn. dit is het enige wat ik weet meid.

smurfi
26-04-2004, 20:49
Als je de pil slikt wordt een eisprong onder invloed van hormonen na gebotst. Het is dus geen natuurlijke eisprong (anders zou je zwanger raken). De "nep" eisprong vind tussen 12-14 dagen voor je volgende menstruatie plaats. Ook al neem je dus de pil kun je een eisprong voelen.

Sardina
27-04-2004, 10:07
amira meid, je hebt goed opgelet bij biologie :goedzo: , hihi. ma3andie menselek.

Nohaila
28-04-2004, 10:42

Hoi meiden. Heb een vraagje: Er zijn vrouwen die geen pil gebruiken, maar die ook niet zwanger raken, het is me weleens uitgelegd hoe het in elkaar zit, maar begrijp het nog steeds niet hoe ze dat doen. Ik herinner me wel dat ze geen sex hebben of dat nou een week na de menstruatie is of een week van te voren :confused: Elmoehiem begrijp er niks van, wie van jullie weet hier meer over??? Groetjes Nohaila :zwaai:

Crazy_Yas
28-04-2004, 11:08
http://www.babypret.net/zvruchtbaarbereken.htm

laconfiance
28-04-2004, 21:05
Salaam meiden, als je de pil gebruikt heb je geen eisprong, de pil zorgt ervoor dat de eierstokken in slaap worden gesust dat is het geval na zeven dagen de pil slikken. Het zorgt er ook voor dat de eicellen niet rijp worden dus er kan nooit een ovulatie plaats vinden tijdens strikt regelmatig gebruik van de pil. Ik heb ook gelezen dat iemand schreef over het nabootsen van de ovulatie maar helaas wil ik zeggen dat dat eigenlijk niet klopt. Een eisprong komt tot stand als er een eicel rijp is geworden en dus terecht komt in de baarmoeder en aangezien er tijdens de pil gebruik geen eicelrijping plaats vind, snap ik niet hoe iemand daar op komt. Werking van de pil in het kort: 1) eierstokken in slaap sussen waardoor eicelrijping niet plaats kan vinden. (tijdens pilgebruik geen eisprong (ovulatie) alleen als pil vergeten is in de 1e week en 48 uur van te voren of 72 uur daarna gesl.gemeenschap heeft plaats gevonden zonder extra voorbehoedsmiddel) 2)Zorgt ervoor dat het endometrium (baarmoederslijmvlies) niet veel wordt aangemaaktn (daardoor hebben de meeste pilgebruikers minder bloedverlies) 3)Minder toelaatbaarheid van de spermatoziden (zaadcellen). En de topic hierboven van Soheila hmmmm nou daar heb ik nog nooit wat over gelezen of gehoord maar het is wel zo dat ongeveer de 14e dag de ovulatie optreed dus een eicel is los in de baarmoeder en als je geen sex hebt gehad wordt je niet zwanger....na het afsterven van het gele lichaam dus de eicel kan de eicel niet bevrucht worden dus wordt je niet zwanger maar de kans is groot dat er wel bevruchting plaatsvindt als er een nieuwe eicel wordt bevrucht of dat je na gesl.gemeenschap nog zaadcellen hebt rondzwemmen (leven soms nog 2 dagen in je lichaam) en er dan een eicel rijp word waardoor je dus zwanger wordt. Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Beslema

misstomatisch
29-04-2004, 19:38
Nou dames, hebben we toch weer wat geleerd.................. hihih