Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Koopwoning

dolfijn1977
25-05-2009, 20:53

welke van dames hebben een huis gekocht. hebben jullie spijt ? of komen jullie wel rond met je salaris ...? Kunnen jullie wel sparen ..? Dank u

DOUKALIA18
25-05-2009, 20:59
Wij zijn er druk mee bezig. Komt wel veek bij kijken!

salma84
25-05-2009, 21:03
Ik wel ! voodat ik wist dat het haram is :jammer: Heb nu spijt , Het is duurder dan een huurhuis . Geloof niet wat ze allemaal zeggen het lijkt allemaal beter enzo , maar ze zeggen niet dat je een levensverzekering erbij moet nemen voor jou en je man en allerei kosten die erbij komen kosten koper bijv zijn 8% BtW en makelaarkosten ... Woz waard waarvoor je elke jaar balestingen moet betalen die zijn 1000 euro per jaar http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_waardering_onroerende_zaken

DOUKALIA18
25-05-2009, 21:06
Ik wel ! voodat ik wist dat het haram is :jammer: Heb nu spijt , Het is duurder dan een huurhuis . Geloof niet wat ze allemaal zeggen het lijkt allemaal beter enzo , maar ze zeggen niet dat je een levensverzekering erbij moet nemen voor jou en je man en allerei kosten die erbij komen kosten koper bijv zijn 8% BtW en makelaarkosten ... Woz waard waarvoor je elke jaar balestingen moet betalen die zijn 1000 euro per jaar http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_waardering_onroerende_zaken Tuurlijk is een koohuis duurder dan een huurhuis Kosten koper is ook best logisch, dat weet je toch ook van te voren? Ongeveer % 10 overdrachtsbelasting, notariskosten etc etc Vertel eens wat meer over die € 1000 per jaar :nerd:

PaRaSoNiCa
25-05-2009, 21:11

Ja en de erfpacht niet te vergeten, servicekosten...komt veel bij kijken, denk je een betaalbaar huis te hebben gevonden, dan zie je dat de servicekosten ruim 200 euro per maand zijn.

salma84
25-05-2009, 21:20
Tuurlijk is een koohuis duurder dan een huurhuis Kosten koper is ook best logisch, dat weet je toch ook van te voren? Ongeveer % 10 overdrachtsbelasting, notariskosten etc etc Vertel eens wat meer over die € 1000 per jaar :nerd: Lees dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_waa...roerende_zaken !

Jordana
25-05-2009, 21:33
In NL kopen is zowiezo niet slim :jammer: investeer beter in Marokko en hier gewoon lekker huren. Kosten stijgen alleen maar en je betaald zoveeeeel rente :jammer:

DOUKALIA18
25-05-2009, 21:33
Lees dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_waa...roerende_zaken ! zie niets

salma84
25-05-2009, 22:36
WOZ Waarde op goegle zoeken

Maroc_Tresure
25-05-2009, 23:48
Ik wel ! voodat ik wist dat het haram is :jammer: Heb nu spijt , Het is duurder dan een huurhuis . Geloof niet wat ze allemaal zeggen het lijkt allemaal beter enzo , maar ze zeggen niet dat je een levensverzekering erbij moet nemen voor jou en je man en allerei kosten die erbij komen kosten koper bijv zijn 8% BtW en makelaarkosten ... Woz waard waarvoor je elke jaar balestingen moet betalen die zijn 1000 euro per jaar http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_waardering_onroerende_zaken Jij hebt gewoon de pech gehad dat je geen volledige info hebt gekregen en zo allerlei verzekeringen hebt afgesloten. Je kan simpel houden door alles onder een verzekering te laten onder brengen ipv allerlei koopsompolissen want daar verdienden de banken ontiegelijk veel geld mee.

Maroc_Tresure
25-05-2009, 23:49
WOZ Waarde op goegle zoeken Over de woz waarde betaal je ook een bepaald bedrag als je een huurhuis zou hebben.

R.Abdel
08-06-2009, 23:32
Beste mensen, Momenteel ben ik werkzaam als Financieel adviseur en werk samen met 40 verschillende verzekeraars en geldverstrekkers op het gebied van schade-, uitvaart-, levensverzekeringen, pensioenen, hypotheken, leningen, aan- en verkoop van woningen en juridische dienstverlening. Om voor jullie beeld een beetje duidelijkheid te scheppen over dit onderwerp, het volgende; De voordelen van kopen t.o.v. huren zijn: Je bouwt vermogen op in tegenstelling tot huren waarbij je huur betaald. Het is vrij eenvoudig om na 5 jaar als de waardestijging van de huidige woning zodanig is om iets groters te kopen. Bij huren is er vaak een wachttijd van ten minste 7 jaar voor betere huurwoningen. Betere huurwoningen zijn steeds schaarser. De overwaarde van je woning kun je gebruiken voor veel componenten, zo heb ik bijvoorbeeld pas nog een marokkaanse relatie geadviseerd om de overwaarde van zijn woning deels te gebruiken voor het (fiscaal vriendelijk) repareren van zijn pensioengat, en het andere gedeelte te gebruiken voor het aankopen van grond in Marokko. Rente is fiscaal aftrekbaar. Kostenkoper is voor een groot gedeelte ook eenmalig fiscaal aftrekbaar. Mogelijkheid om koopsubsidie te ontvangen(vergelijkbaar met huursubsidie). Nadelen van kopen t.o.v. huren: Bij een eigen woning dien je zelf zorg te dragen voor het onderhoud van het gebouw in tegenstelling tot huren waarbij de verhuurder verantwoordelijk is voor de onderhoud van het gebouw, maar dit is gemakkelijk te regelen met behulp van een VVE (bij appartementen) of een opstalverzekering. Bij verlies van inkomen is de kans op gedwongen verkoop en dus verhuizing groter dan bij huren het geval is. Verder zijn er nog veel meer verschillen, maar bovenstaande is even een vluchtige opsomming. Ook is het zo dat je d.m.v. een levensverzekering of een overlijdensrisicoverzekering je partner beschermt voor financiële terugval in het gezamenlijk inkomen. Bij overlijden van een van de partners word namelijk de hypotheekschuld (of een gedeelte daarvan) bij de bank afgelost uit het kapitaal van een dergelijke verzekering. Groet, Abdel