Bekijk originele versie : Vrouwen zijn nogal dom
En waarom?
Elk meisje hoor je wel klagen dat een jongen gemeenschap heft gehad voor het huwlijk, maar ze trouwen er wel gewoon mee..en zij heeft natuurlijk geen gemeenschap gehad..en zij accepteerd dat hij al eerder gemeenschap heeft gehad. Kortom zij wel maagd, hij niet.
Nou waarom zijn vrouwen dom? Omdat ze dat gewoonweg accpeteren, ze zeggen ewa elke jongen heeft gemeenschap gehad voor het huwlijk dus ja. Maar zo moet je helemaal niet denken, mocht ie wel gemeenschap voor het huwlijk hebben gehad? Dan moet ie daar ontzettend veel spijt voor hebben zoniet? Opgerot.
Kortom vrouwen laten het gewoon toe, ze trouwen er gewoon mee..terwijl aan de andere kant..zou een man zeker geen meisje als zijn vrouw accpeteren als ze al eerder gemeenschap heeft gehad.
Dus dames, het moet jullie eis worden..Mocht ie geen maagd meer zijn, dan moet ie daar zeker spijt van hebben..zoniet..verdient ie walou.
Als jij als vrouw er niet mee zit, dat ie niet maagd is..dan moet je ook zeker niet klagen
P.S : Vrouwen generaliseren teveel, er zijn zeker genoeg jongens die nooit gemeenschap hebben gehad
Mocht hij liegen tegen je, daar kan je nooit achterkomen vertrouw hem er gewoon op..Allah ziet alles. Stel je weet dat hij al gemeenschap heeft gehad voor het huwlijk..dan zou ik hem laten testen voor ziektes. En dit zou ik alles accepteren, als ie ervan bewust is dat ie veel spijt heeft.. en dat ie maar 1 keer die fout heeft begaan niet meerdere keren
Whalla Jij hebt gelijk mestaal is het altijd als meisje onmaagd is mag ze weg en wij alz meisje moet het acptereen dat hun lekker naar bed zijn gegaan met een andere meisje nou ik zou het hem helemaal niet vergeven want als hij me nog maagd wil dan krijgt hij mij MAAR dan moet hij het ook zelf zijn want ik dnek niet dat en jonge maar 1 KEER naar bed is gegaan met een meisje is ONMOGELIJk alleen als je er EGT EGT spijt van hebt je kan het ook gewoon merken aan het gedraag en zijn ogen enzo of hij er egt spijt van heeft of je voelt het gewoon.
keoseejzzz Aishaaja :zwaai: ;) :zwaai:
Volgens mij nemen ze hem toch maar omdat de kans erg klein is dat er mannen zijn die wel maagd zijn.
En voor de mannen die dat wel zijn, applaus
En juist daarom, profiteren mannen ervan..door ons domheid. Hun denken, a joh..ze3ma ze gaat me niet nemen etc. Als vrouwen het als een eis stelde, zouden ze er ook aanhouden..Want de mannen hebben het ook als eis. Maar buiten dat, je moet je maagdelijkheid niet behouden om wille van een man..maar om je geloof! Dus het feit dat mannen, gemeenschap hebben voor het huwlijk..zal zeker bestraft worden..natuurlijk ook dames die voor het huwlijk al gemeenschap hebben/gehad.
L7hobi_zina
26-04-2004, 14:28
Hmm... Jah je hebt gelijk... :)
Wagga.., Het is slecht wanneer een jongen al van te voren gemeenschap heeft gehad met een meisje..., en dat valt moeilijk te accepteren...
Alleen dan denk ik wel eens:
-Er kunnen ook jongens bij zitten die echt spijt hebben dat ze dit geflikt hebben...! Ze tonen elke dag berouw aan Subhana watá ala voor dit...,
Enzo kan het ook omgekeerd zijn... ;)
Maar ik snap je punt... :)
Ik zou het denk ik toch niet echt accepteren..., want weet zeker dat wanneer hij het van mij hoorde dat hij me niet eens meer kan aankijken.. ;)
Fallujah
26-04-2004, 14:36
Origineel gepost door Endless
En waarom?
Elk meisje hoor je wel klagen dat een jongen gemeenschap heft gehad voor het huwlijk, maar ze trouwen er wel gewoon mee..en zij heeft natuurlijk geen gemeenschap gehad..en zij accepteerd dat hij al eerder gemeenschap heeft gehad. Kortom zij wel maagd, hij niet.
Nou waarom zijn vrouwen dom? Omdat ze dat gewoonweg accpeteren, ze zeggen ewa elke jongen heeft gemeenschap gehad voor het huwlijk dus ja. Maar zo moet je helemaal niet denken, mocht ie wel gemeenschap voor het huwlijk hebben gehad? Dan moet ie daar ontzettend veel spijt voor hebben zoniet? Opgerot.
Kortom vrouwen laten het gewoon toe, ze trouwen er gewoon mee..terwijl aan de andere kant..zou een man zeker geen meisje als zijn vrouw accpeteren als ze al eerder gemeenschap heeft gehad.
Dus dames, het moet jullie eis worden..Mocht ie geen maagd meer zijn, dan moet ie daar zeker spijt van hebben..zoniet..verdient ie walou.
Als jij als vrouw er niet mee zit, dat ie niet maagd is..dan moet je ook zeker niet klagen
met wie moeten vrouwen dan trouwen.....
dieren...hindoes(die moeten ook maagd)......
das veel te dom voor woorden
jij probeerd hier mensen aan te spreken zehma met zogenaamde slimme uitspraken
hoeberot
Weer zo eentje die niet tegen kritiek kan. Jammer dat je je aangesproken voelt. :)
Ja Je Hebt Gelijk :goedzo:
Maar Tog Je Moet Diegene Wel Kunnen Vergeven Vind ik
Je kan diegene pas vergeven, als je zeker weet dat hij er spijt van heeft gehad.. EN dat hij die fout maar 1 keer heeft begaan en niet meerdere..is er sprake van..meerdere keren..dan zal ik 'm zeker niet vergeven kortom geen huwlijk ;)
Lieve meid,
Je hebt echt een goed punt daarin. Alleen vind ik wel dat je realistisch moet blijven. Het is nu al een hele opgave om een leuke Marokkaanse jongeman tegen te komen. Als ik dit punt ook nog moet meenemen in mijn kritische blik, dan blijf ik eeuwig vrijgezel!!
Ik waardeer je standpunt, ik wou dat ik zo sterk was!!!
Groetjes
Een goede jongen, beheersd ook dit eigenschap..als in geen gemeenschap voor het huwlijk..Net zo goed hij zijn eisen stelt, moet jij dat ook doen..Hoge eisen stellen moet je niet doen, maar deze eis moet je zien als een must. Daar hoef je niet sterk voor te zijn, als jij maar weet wat je wilt. ;)
Rayhane_20
26-04-2004, 15:12
Salaam 3aleikoem
Het is niet mijn taak om diegene te vergeven, maar het is de taak van Allah swt. Ik laat ieder in zijn eigen waarden. Mocht mijn toekomstige geen maagd meer zijn dan is het iets tussen hem en Allah swt. Vragen zal ik zeker niet doen, want wat die persoon in zijn verleden gedaan heeft is wederom tussen hem en Allah swt. Zolang mijn toekomstige alleen mij ziet staan op het moment dat hij om mijn hand gevraagd heeft, heb ik verder niets te klagen.
Mocht hij er spijt van hebben en berouw tonen bij Allah swt heeft alleen hij er profijt bij, ik niet.
Mocht hij geen berouw getoond hebben dan heeft hij er op de dag des oordeels spijt van niet ik.
Zou hij het me vertellen dat hij geen maagd meer is, dan geef ik hem het advies berouw te tonen, wat hij er verder mee doet is aan hem.
De enige die de taak op zich mag nemen om te oordelen over andere is Allah swt. Het gaat tenstlotte om zijn imaan en innerlijk.
Wa3aleikoem salaam
Salaam oe Elikoem
Wat je zegt klopt ook, het is inderdaad tussen hem en Allah (swt)..Maar dat is te simpel gezegd en gedaan..Een man mag absoluut niet eisen dat zijn vrouw geen gemeenschap heeft gehad voor het huwlijk terwijl hij dat wel heeft gedaan..Enige wat hij mag eisen is uberhaupt een vrouw die hem wil. Een man die geen gemeenschap heeft gehad voor het huwlijk mag natuurlijk een goede vrouw eisen. Kortom goede vrouw bij goede man..en slechte bij bij slechte vrouw..Alleen is dit niet altijd het geval..
Rayhane_20
26-04-2004, 15:21
Salaam 3aleikoem meid
Wat ik geformuleerd heb geldt natuurlijk ook andersom. Het gaat er toch om hoe een vrouw/man nu is en wat ze in haar/zijn verleden gedaan heeft is tussen hem en Allah swt. Zij moeten alleen bij Hem swt verantwoording afleggen.
Het is inderdaad jammer dat de Marokkaanse cultuur daar anders over denkt, want iedereen weet dat zowel meisje als jongen maagd moet blijven. Maar als een jongen ontmaagd is dan noemen ze hem een man, en als een meisje ontmaagd is wordt ze als **** gezien. Dat is inderdaad jammer, maar ja wie zijn wij om daar verandering aan te brengen. Moge Allah swt ons de man/vrouw schenken die bij ons zal passen insha Allah.
Wa3aleikoem salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.