Bekijk originele versie : Engeland; vrouwen mogen nikaab aanhouden
jamila_b917
26-04-2004, 13:20
In Engeland mogen de islamitische vrouwen die de nikaab dragen hun nikaab aanhouden voor de foto (op paspoort of I.D kaart).
De Britse regering hoopt hiermee de angst van de 'the war against the terror'' die de islamieten hebben te verzandden.
Maar al ben ik zelf moslim en draag ik zelf een hoofddoek vraag ik me af of dat wel kan.
Ik snap wel dat een douanebeambte in Saoudie Arabie daar niets tegen heeft als hij tientallen I.D kaarten krijgt waar je niets anders dan een zwarte sluier ziet....maar een westerse???
Het blijft een feit dat je nooit kunt weten wie er echt onder staat etc.
Ik wil niet dat iemand hiermee de indruk krijgt dat ik tegen de nikaab ben. Ik vind het juist prachtig....maar niet hier.
Dus alle moslima's naar Engeland. In Nederland moeten we strijden voor pasfotos's zonder hoofddoek en helemaal zonder niqaabs.
jamila_b917
26-04-2004, 13:30
Origineel gepost door an3sdej
Dus alle moslima's naar Engeland. In Nederland moeten we strijden voor pasfotos's zonder hoofddoek en helemaal zonder niqaabs.
Verbaas je niet als deze liefdadigheid maar van korte duur is.
Er is teveel kritiek tegen de regering daar.
De minister van binnenlandse zaken heeft het nu moeilijk na zijn uitspraken.
SabroenDjamiel
26-04-2004, 15:14
Nou ik vind dat Niqaab moet kunnen ook hier in dit land!....Als een vrouw bewust daarvoor kiest, zou 't toegestaan moeten worden....Ergens diep triest dat mensen hun indentiteit wordt ontmomen, omdat ze zichzelf nie mogen zijn.....Terwijl een travestiet wel in de kleren van zn vrouw over straat mag huppelen en een moslimvrouw zou 't ontnomen worden om haar gezicht te bedekken, vreemd.....
SabroenDjamiel
26-04-2004, 15:16
Nou gelukkig heb jij 't nie voor 't zeggen in dit land, poeh he....Ik zie ons liever gezamelijk strijden tegen travestieten in Anita-kledij.....
Khanoussi
26-04-2004, 15:22
Met een sluier op de foto , zo iemand is toch niet meer te herkennen http://images.fok.nl/s/confused.gif
Khanoussi
26-04-2004, 15:24
Origineel gepost door Nawera
Nou ik vind dat Niqaab moet kunnen ook hier in dit land!....Als een vrouw bewust daarvoor kiest, zou 't toegestaan moeten worden....Ergens diep triest dat mensen hun indentiteit wordt ontmomen, omdat ze zichzelf nie mogen zijn.....Terwijl een travestiet wel in de kleren van zn vrouw over straat mag huppelen en een moslimvrouw zou 't ontnomen worden om haar gezicht te bedekken, vreemd.....
Onzin , een vrouw mag met een sluier over straat hier in Nederland , het gaat hier om het paspoort , heeft niks travestieten te maken
Het valt me op dat jij alleen maar op topic's reageert die iets met de Islam te maken hebben. Daarbij zijn je opmerkingen alleen maar negatief, heb je niets anders te doen? :rolleyes:
AAAbracadaver
26-04-2004, 15:28
Origineel gepost door Nawera
Allemaal leuk en aardig maar je gaat in je tirade weer geheel voorbij aan het eigenlijke bericht.
De regering wil niemand zijn indentiteit ontnemen maar zij wil deze indentiteit natuurlijk wel kunnen vaststellen op een indentiteitsbewijs.
Dan is het niet meer dan normaal dat iemand goed herkenbaar op zo'n bewijs staat.
Hier mochten in het verleden vrouwen ook gesluierd op de pasfoto en er werd met name door Somaliers lustig mee gefraudeerd, door het land in te reizen op het paspoort van iemand anders.
Prima als je gesluiert door het leven wil gaan, jou keus maar besef dan ook eens dat die keus consequenties inhoud.
Dus geen paspoort, geen rijbewijs en geen functie waar andere kleding is gewenst.
SabroenDjamiel
26-04-2004, 16:17
Origineel gepost door Khanoussi
Onzin , een vrouw mag met een sluier over straat hier in Nederland , het gaat hier om het paspoort , heeft niks travestieten te maken
Ja wat versta jij onder de sluier?....Sommige zien de sluier als hoofddoek, andere weer als Niqaab?....Nou hier in Nederland mag je voorlopig wel met je "hoofddoek" over straat, maar vraag me af voor hoelang?....Als gorilla Geert Wilders zn zin kan doordrijven zal ook deze worden afgeschaft, laat staan de Niqaab.....Ik vind dat ook op een pasfoto de vrouw met haar Niqaab mag staan indien zij dit op prijs stelt....Maar kan begrijpen waarom een land dat liever nie heeft, bijv. fraudegevoeligheid enzo, maar das weer ene ander verhaal waar ik wel begrip voor zou kunnen opbrengen....Maar vergeet nie, dat men al commotie maakt om een hoofddoek en dat vind ik wel te ver gaan.....
__WoMaNpOwEr__
26-04-2004, 18:03
Ik heb absoluut niets tegen een niqaab, maar ik vind dat je bij een paspoort die niqaab zou moeten afdoen. Er kan zo makkelijk mee gefraudeerd worden en diegene is gewoon niet te herkennen. Een niqaab mag zeker, maar op een paspoort gaat dat nou eenmaal niet, vind ik. Zoals iemand hiervoor al zei, is een paspoort om iemand te kunnen identificeren....en met een Niqaab kan iedereen eronder zitten zonder dat je weet wie het is.
minous21
26-04-2004, 18:11
Origineel gepost door ~*WoMaNpOwEr*~
Ik heb absoluut niets tegen een niqaab, maar ik vind dat je bij een paspoort die niqaab zou moeten afdoen. Er kan zo makkelijk mee gefraudeerd worden en diegene is gewoon niet te herkennen. Een niqaab mag zeker, maar op een paspoort gaat dat nou eenmaal niet, vind ik. Zoals iemand hiervoor al zei, is een paspoort om iemand te kunnen identificeren....en met een Niqaab kan iedereen eronder zitten zonder dat je weet wie het is.
Mee eens!
Door middel van een identiteitskaart moet je jezelf identificeren....hoe wil je dat doen als je gezicht niet zichtbaar is.... :confused:
Origineel gepost door minous21
Mee eens!
Door middel van een identiteitskaart moet je jezelf identificeren....hoe wil je dat doen als je gezicht niet zichtbaar is.... :confused: wallah ik zat de hele tijd aan te denken hoe ze dat willen aan pakken .
Origineel gepost door a3ir
wallah ik zat de hele tijd aan te denken hoe ze dat willen aan pakken .
Ze hebben toch een nieuwe uitvinding gedaan? De Irisscan.
Door in de camera te kijken kunnen ze vaststellen wat je identiteit is. Dus misschien dat dit een ideetje is?
Origineel gepost door esiyaa
Ze hebben toch een nieuwe uitvinding gedaan? De Irisscan.
Door in de camera te kijken kunnen ze vaststellen wat je identiteit is. Dus misschien dat dit een ideetje is? is die al in gebruik dan?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.