Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Djihad-strijder in Eindhoven opgepakt

Pagina's : [1] 2

LZN
08-11-2002, 14:13

Djihad-strijder in Eindhoven opgepakt van onze verslaggeefster 2002-11-08 AMSTERDAM - De politie heeft deze week te Eindhoven twee extremistische moslims aangehouden. Eén van hen is vermoedelijk gerekruteerd om als martelaar te worden uitgezonden en te sterven in de internationale djihad. Bij deze man (22), een Nederlander van Marokkaanse komaf, is een cassettebandje gevonden waarin hij afscheid neemt van zijn ouders en familie. Het voorarrest van deze man is gisteren met tien dagen verlengd, de andere verdachte is vrijgelaten. De arrestaties maken deel uit van een onderzoek onder leiding van het landelijk parket van het openbaar ministerie. Dit parket kreeg eerder informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD, voorheen BVD) over netwerken van mos lim-extremisten in Nederland. Ook zouden hier jongeren voor de djihad, de gewapende strijd tegen vijanden van de islam, worden geworven. Begin dit jaar werden twee Nederlandse mannen van Marokkaanse afkomst, woonachtig in Eindhoven, gedood in de Indiase deelstaat Kashmir. Justitie gaat ervan uit dat zij ook djihad-strijders waren. Volgens A. Nieuwenhuizen van het landelijk parket is er een verband tussen de nieuwe arrestaties en de zaak 'Kashmir'. ,,Er is een netwerk dat ook ronselen in zijn praktijk heeft. Een concentraat zit in Eindhoven, een bolwerk kunnen we het niet noemen.'' Het OM richt zich op netwerken van extremistische moslims die materiële, financiële en logistieke steun geven aan de djihad. Het onderzoek bestaat uit twee strafzaken die mogelijk met elkaar verband houden. In april werden vier mannen gearresteerd op verdenking van lidmaatschap van de Algerijnse terreurorganisatie GSCP, die banden zou onderhouden met Osama bin Laden. Een paar maanden later arresteerde de politie zes andere verdachten die rechtstreeks contact met Al-Kaida zouden hebben. Beide groepen worden nu verdacht van deelname aan een criminele organisatie, valsheid in geschrifte, mensensmokkel en het rekruteren van strijders voor de jihad.

Itsjustme
08-11-2002, 14:28
he zakaria klopt ja ik las het ook vanochtend in de krant en moesten ze er nou weer perse nederlander VAN MAROKKAANSE komaf erbij zetten sjonge jonge alsof ze al niet genoeg in de kranten,media staan (negatief natuurlijk) maar, als het een nederlander was dan was het BLANKE MAN "Begin dit jaar werden twee Nederlandse mannen van Marokkaanse afkomst, woonachtig in Eindhoven, gedood in de Indiase deelstaat Kashmir. Justitie gaat ervan uit dat zij ook djihad-strijders waren." En waarom moeten ze meteen verbanden gaan leggen? I don't get it bye!!

smartie
08-11-2002, 16:07
Origineel gepost door Itsjustme he zakaria klopt ja ik las het ook vanochtend in de krant en moesten ze er nou weer perse nederlander VAN MAROKKAANSE komaf erbij zetten sjonge jonge alsof ze al niet genoeg in de kranten,media staan (negatief natuurlijk) maar, als het een nederlander was dan was het BLANKE MAN "Begin dit jaar werden twee Nederlandse mannen van Marokkaanse afkomst, woonachtig in Eindhoven, gedood in de Indiase deelstaat Kashmir. Justitie gaat ervan uit dat zij ook djihad-strijders waren." En waarom moeten ze meteen verbanden gaan leggen? I don't get it bye!! Waarom ze verbanden gaan leggen is niet zo moeilijk. Omdat die alqaida troep gewoon opgeruimd moeten worden uit Eindhoven! En inderdaad zijn het toevallig weer MAROKKANEN JA! Moeten ze maar normaal doen. En zich niet laten rondselen voor Jihad. En inderdaad het zijn ook iedere keer marocs. Waar zou dat toch aan liggen? ff voor de duidelijkheid ben een kritische marokkaan. Ken d'r ook nix aan doen. Thallaw ..

Hart4Islam
08-11-2002, 22:10
waaaaarom worden wij eindhovenaren de laatste tijd te snel opgepakt alleen omdat de broeders een baard dragen, subhannallaaaaaaaaaaaaah ze knnen alleen het stadje eindhoven, ook pas geleden in rotterdam gisteren nog paar broeders uit eindhoven liepen gwoon in rotterdam ze werden meteen opgepakt en veroordeeld wegens jihaad subhannallah laten ze ons nou nooit met rust.,.... dadelijk ben ik aan de beurt omdta ik nikap draag behoor ik tot een van de vrouwen van binladen subhannallah echt triest joh dadelijk geen ene broeders meer in eindhoven :(

aSunnyFriend
08-11-2002, 23:17

ER IS NIEMAND VEROORDEELD EN ZON AFTANDS BANDJE LIJKT ME OOK NIET ZON GEWELDIG BEWIJS.... DIE MAROS DIE ZE IN ROTTERDAM HEBBEN OPGEPAKT VORIG JAAR ZITTEN NOG STEEDS IN VOORAREST....WAAR BLIJFT EEN PROCES

Hart4Islam
08-11-2002, 23:17
Origineel gepost door aSunnyFriend ER IS NIEMAND VEROORDEELD EN ZON AFTANDS BANDJE LIJKT ME OOK NIET ZON GEWELDIG BEWIJS.... DIE MAROS DIE ZE IN ROTTERDAM HEBBEN OPGEPAKT VORIG JAAR ZITTEN NOG STEEDS IN VOORAREST....WAAR BLIJFT EEN PROCES ik heb het over die van gisteren geen krant gleezen

Nederkaan
08-11-2002, 23:32
Origineel gepost door bezoeker99182 Deelname aan vreemde krijgsdienst is in nederland verboden bij wet. Zo dus ook voor deze jongens. en al die jonge Israeliers die in het nieuws zo geprezen werden omdat ze 'hun land' gingen dienen?

aSunnyFriend
09-11-2002, 09:45
Het zou kunnen zijn dat Nederland afglijdt naar een situatie zoals Duitsland in de jaren 30. Wees eens eerlijk wat zou er gebeuren als iemand K.u.t.joden in het openbaar zegt.............................een politicus zou ontslagen worden denk ik...

Junkie
09-11-2002, 10:25
Origineel gepost door graptrui volgens mij wil Nederland gewoon een wit voetje halen bij Amerika, door mannen "met baarden" op te pakken... Sinterklaas twijfelt al of hij dit land dit jaar zal vereren met een bezoek. ;)

NA3_NA3
09-11-2002, 18:13
SALAAM ZE HEBBEN ALLEEN MAAR VERDENKINGEN DAT ZE LID ZIJN VAN... OF IDEEN HEBBEN VAN.... IK GELOOF ER NIET ZO ECHT IN

__Taliban__
28-02-2011, 00:37
Waar is hij nu?

marketing
28-02-2011, 09:30
iedereen die eerder opgepakt is in eindhoven is vrij, ook hebben zij een schadevergoeding ontvangen, dus topic kan gesloten worden, case closed!

shentef
28-02-2011, 09:35
Djihad-strijder in Eindhoven opgepakt van onze verslaggeefster 2002-11-08 AMSTERDAM - De politie heeft deze week te Eindhoven twee extremistische moslims aangehouden. Eén van hen is vermoedelijk gerekruteerd om als martelaar te worden uitgezonden en te sterven in de internationale djihad. Bij deze man (22), een Nederlander van Marokkaanse komaf, is een cassettebandje gevonden waarin hij afscheid neemt van zijn ouders en familie. Het voorarrest van deze man is gisteren met tien dagen verlengd, de andere verdachte is vrijgelaten. De arrestaties maken deel uit van een onderzoek onder leiding van het landelijk parket van het openbaar ministerie. Dit parket kreeg eerder informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD, voorheen BVD) over netwerken van mos lim-extremisten in Nederland. Ook zouden hier jongeren voor de djihad, de gewapende strijd tegen vijanden van de islam, worden geworven. Begin dit jaar werden twee Nederlandse mannen van Marokkaanse afkomst, woonachtig in Eindhoven, gedood in de Indiase deelstaat Kashmir. Justitie gaat ervan uit dat zij ook djihad-strijders waren. Volgens A. Nieuwenhuizen van het landelijk parket is er een verband tussen de nieuwe arrestaties en de zaak 'Kashmir'. ,,Er is een netwerk dat ook ronselen in zijn praktijk heeft. Een concentraat zit in Eindhoven, een bolwerk kunnen we het niet noemen.'' Het OM richt zich op netwerken van extremistische moslims die materiële, financiële en logistieke steun geven aan de djihad. Het onderzoek bestaat uit twee strafzaken die mogelijk met elkaar verband houden. In april werden vier mannen gearresteerd op verdenking van lidmaatschap van de Algerijnse terreurorganisatie GSCP, die banden zou onderhouden met Osama bin Laden. Een paar maanden later arresteerde de politie zes andere verdachten die rechtstreeks contact met Al-Kaida zouden hebben. Beide groepen worden nu verdacht van deelname aan een criminele organisatie, valsheid in geschrifte, mensensmokkel en het rekruteren van strijders voor de jihad mooi terug sturen naar Marokko daar weten ze raad mee, mag ie lekker op fles gaan zitten sukkel

adimeisadime
28-02-2011, 09:50
Wat een mietje, een djihadstrijder in Eindhoven. :hihi: Hij heet toevallig toch niet Taliban? :o

mabel
28-02-2011, 09:56

waaaaarom worden wij eindhovenaren de laatste tijd te snel opgepakt alleen omdat de broeders een baard dragen, subhannallaaaaaaaaaaaaah ze knnen alleen het stadje eindhoven, ook pas geleden in rotterdam gisteren nog paar broeders uit eindhoven liepen gwoon in rotterdam ze werden meteen opgepakt en veroordeeld wegens jihaad subhannallah laten ze ons nou nooit met rust.,.... dadelijk ben ik aan de beurt omdta ik nikap draag behoor ik tot een van de vrouwen van binladen subhannallah echt triest joh dadelijk geen ene broeders meer in eindhoven :( Doe niet zo dom. Ze zijn niet opgepakt omdat ze een baard dragen.

Pagina's : [1] 2