Bekijk originele versie : Nederlandse militairen doden Irakees
Nederlandse militairen hebben zondagavond in Irak bij het vuren op een verdacht voertuig een Iraakse inzittende gedood. Andere inzittenden raakten gewond.
Aan Nederlandse zijde raakte niemand gewond, aldus maandag een woordvoerder van de Koninklijke Landmacht. Het gebeurde bij een controlepost bij Al Khidr. De Koninklijke Marechaussee heeft samen met de Iraakse politie de zaak in onderzoek. Nadere bijzonderheden zijn nog niet bekend.
:kwaad:
de details wat wil je nog meer horen? sukkeltje...er is een dode gevallen de 2e nu al of meer door wie?...
DOOR EEN NEDERLANDER DIE ER NIETS TE ZOEKEN HEEFT....dat is de grootste detail..
Minga says : als je er niets te zoeken hebt moet je oprotten....zorg eerst maar dat je zaakjes in je eigen land wel goed lopen...
Origineel gepost door viroinval
Denderend nieuws, 1 Irakees gedood.
Ten tijde van saddam vielen ze als vliegen, weinig kwaad smileys gezien toen.
Hoe komt dat?
En btw, wat zijn de details van dit korte verhaaltje met 1 dode? om maar te zwijgen over hoeveel de Amerikaanen om zeep helpen.en de irakies zelf.
Er waren wel reacties hoor. Ze werden afgedaan als leugens.
ahha dictator ze zouden jouw bij hem moeten opsluiten en dan kijken wie er als dictator uitkwam..ik denk...viroinval als dominerend eruitkomt en saddam met pijn in zijn ass :hihi:
minous21
26-04-2004, 13:48
grappig.....en nu zie je hoe lijnrecht we tegenover elkaar staan...
Ongeloofelijk.........
jamila_b917
26-04-2004, 13:53
Nou nou minga, schelden?
De 2e al zelfs, goh zeg, waarom die verontwaardiging omtrent twee doden door buitenlandse troepen die Irak verlost hebben van een meedogenloos dictator terwijl de verontwaardiging aangaande de duizenden doden die het slachtoffer waren van een man die de koran met zijn bloed schreef gewoon achterwege bleef?
Vertel eens minga, waarom jij die twee doden zo ontzettend belangrijk vind en die andere duizenden doden jou niet tot algemene verontwaardiging hebben kunnen aanzetten?
En de zaakjes in Nederland lopen aardig fraai, als je het gaat vergelijken met de vele moslimlanden die inzake economie, vrijheid en welvaart nog in de middeleeuwen vertoeven.
En nou niet meer schelden hoor, je krijgt er zowaar een snotneus van. :D
Ik begrijp hieruit dat het niets uit maakt zolang er maar geen Arabische dictator aan de kop staat.
Begrijp het dan.....de minister van buitenlandse zaken in Engeland zei "als Saddam had meegewerkt zoals Khadaffi of Khatami dan zaten hij en z'n zonen nog op hun plekken''.
Geef me niet de indruk dat je gelooft in dat fabeltje van vrijheid dat Amerika en haar bondgenoten als motto gebruiken.
Wordt het nou niet te veel...hoe vaak vallen er wel doden zonder enig schuld.
En dan wordt er weer gezegd dat ze verkeerd of zonder bedoeling om te doden hadden geschoten.
Weet je wel dat de Irakese militairen in Irak voornamelijk bestaan uit Irakese koerden.
Zij die revanche willen nemen van het volk mogen het leger in.
De Amerikaanse commando’s zijn bijna alleen maar Irakese Koerden.
En zoals Minga zegt het gaat niet om het feit dat er een of twee gestorven zijn. Het gaat erom dat het gebeurt mede dankzij iemand die daar niets te zoeken heeft.
Ik bedoel wat heeft in godsnaam iemand uit de Dominicaanse Republiek daar te zoeken.
En de Mosaad......weet je wat ze daar nu allemaal in beet hebben.
Alle maffia’s hebben daar nu hun ''hoofdkantoor''.
En dan kom jij zeggen dat het beter is dan een dictator zoals Saddam.
Je moet volgens mij wat minder de NOVA-propaganda geloven.
amazigharifi
26-04-2004, 17:45
Tegenover elkaar, hoe bedoel je?
Ik merk gewoon op dat er een sprake is van verontwaardiging als er een dode valt door buitenlandse troepen, alsof die mensen bekommerd zijn om die doden.
Wijl anderzijds gewoon blijkt hoe hypocriet ze zijn als ze niet de minste voeling hebben met bvb die 18 Iraakse kinderen die gedood werden door Iraki's.
Ik haal gewoon de hypocrisie boven van mensen die doen alsof ze om anderen geven, maar die bekommernis om anderen blijft dan wel bepekt tot zij die door buitenlandse troepen gedood werden, die andere doden laten hen steenkoud.
Zulke mensen kan je moeilijk nog ernstig nemen, vor hen is het schijnbaar een spel.
ik hoop dat je moede de volgende is die een kogel krijgt in haar hart. kijken hoe je dat gaat reageren.
ik zou ook zeggen het is maar een dode kaaskop waar maak je zo druk om.
Origineel gepost door minga
de details wat wil je nog meer horen? sukkeltje...er is een dode gevallen de 2e nu al of meer door wie?...
DOOR EEN NEDERLANDER DIE ER NIETS TE ZOEKEN HEEFT....dat is de grootste detail..
Minga says : als je er niets te zoeken hebt moet je oprotten....zorg eerst maar dat je zaakjes in je eigen land wel goed lopen...
En waar was je met je boze smiley toen die dappere mudjaheidenen vorige week "per ongeluk" een bus met kinderen opbliezen en tegelijkertijd ook nog een stuk of 50 volwassenen de dood injoegen?
Ook veel van die Mudjaheidenen zijn buitenlanders die helemaal geen fuc.k hebben te zoeken in Irak. En die maken de laatste tijd veel meer doden dan de Amerikanen en al helemaal meer dan die Nederlanders.
Had ik ook al gevraagd, dan komt er plots zo'n stilte of gaat men quasi geïnteresseerd naar de vogels staan kijken.
Merkwaardig die selectieve verontwaardiging die laat blijken dat niet de dood van hun broeders hen iets kan schelen, maar dat de klemtoon gewoon ligt op de daders.
M.a.w, het kan hen eigenlijk geen moer schelen dat hun broeders gedood worden.
Precies. Dat is mijn indruk ook. Vooral blijven schreeuwen dat je het slachtoffer bent. Als je paniekerig blijft rondschreeuwen verlies je vanzelf je hoofd.
Een Nederlandse soldaat schiet op een voertuig wat zich debiel gedraagt bij een controle punt en wordt veroordeeld, een Irakese "vrijheids strijder" dat een kind opblaast wordt dat niet. Sterker nog het wordt gewoon genegeerd of afgedaan als leugen. Nogal hypocriet dus.
Overigens zijn er op dit moment zoveel Irakesen (en huurlingen) met verschillende belangen dat wanneer de VS met zijn bondgenoten nu direct het land zou verlaten het een grote tering bende wordt. Ze hebben daar dus alles te zoeken, en als ze niet worden afgeleid door gevechten zoals nu in Najaf of Fallujah zou het land heel wat sneller leefbaarder worden. Dan zijn die Amerikaanse soldaten niet zo nerveus wanneer ze op patrouille lopen en zullen ze heel wat minder snel schieten. Als het er op aan komt interesseert de meerderheid van de bevolking zich alleen maar voor het feit of ze stromend water, electriciteit en wat te eten hebben.
En daarbij ben ik blij dat we met z'n allen Irak zijn binnengevallen. Kunnen we daar fijn een stabiele regering neerzetten. Netzoals in Afganistan. Dat is wel nodig met landen als Saudi Arabie, Iran en Noord Korea. Uiteindelijk zal er toch wel een regering komen die gekozen is door het volk zelf. En ik denk ook niet dat nu de moslims die daar leven met geweld worden bekeerd naar het Christendom.
Zolang sommige fundamentalisten met hun poten van lijken af blijven en ze niet aan bruggen gaan hangen zal het in Irak alleen maar beter kunnen gaan. En is die zogenaamde bezetting ook beter voor het volk niet alleen voor Amerika, Israel of de EU.
daar gaat het nu niet eens over het probleem is er en wat wil jij eraan doen?....
wees nu niet zo koppig en wees eerlijk tegen jezelf...WAT HEEFT NEDERLAND DAAR TE ZOEKEN IN GODSNAAM? ze hebben daar niets te zoeken dat is het! slijmerds gewoon van bush
nederland zit daar voor de OLIE en niets meer nou om bij Bush te slijmen en op deze manier doen ze dat.....te 2e dat boeit me wel maar om eerlijk te zijn en dan kun je me een sukkel vinden arogant of wat dan ook .... ik heb liever zoals het was saddam op zijn plaats mensen hadden werk en alles ging goed nu komt Amerika vernietigt fabrieken geen stroom geen water mensen hebben honger etc etc....en allemaal om 1 ding : OLIE .
De smoes die ze gebruiken maar nu niet meer belangrijk is : Saddam heeft gevaarlijke bommen....
allemaal propaganda net als in afganistan nou ik denk dat Bush daar snel weg is net als spanje en binnenkort nederland....
hoebedoel je "Selectieve"?
voor het laats dat ik gekeken heb waren het toch echt de nederlandse soldaten waar het over gaat dus valt er niets te kiezen..... :rolleyes:
NOU de Amerikanen zijn amparNajaf binnen of ze hebben al 43 mensen gedood.
Bij de Iraakse stad Najaf zijn vannacht 43 sjiitische extremisten omgekomen tijdens een actie van het Amerikaanse leger. Dat melden Amerikaanse bronnen. Ziekenhuismedewerkers spreken van 28 doden en 32 gewonden.
Militairen zouden met ondersteuning van helikopters in actie zijn gekomen nadat ze waren beschoten. Najaf is een beruchte verzetshaard van sjiitische Irakezen.
Spanjaarden
De Amerikanen trokken gisteren Najaf binnen. Ze vervangen daar de Spaanse militairen, die zich geleidelijk uit Irak terugtrekken.
Volgens de Spaanse radio hebben de Spaanse eenheden Najaf inmiddels verlaten. Eerder liet premier Zapatero van Spanje weten dat hij de Spaanse troepen snel uit Irak zou halen om aanslagen op Spaanse doelen te voorkomen.
Kufa
Amerikaanse militairen hebben ook bij het dorp Kufa strijd geleverd met volgelingen van de radicale leider al-Sadr. Enkele gebouwen van de extremisten werden daarbij verwoest.
De Amerikaanse bestuurder van Irak, Paul Bremer, noemt de situatie bij de heilige stad "explosief". De sjiitische geestelijke al-Sadr leidt vanuit Najaf het verzet tegen de coalitietroepen. Bremer eist dat de rebellen zich direct terugtrekken uit moskeeën en scholen.
Verslag NOS Journaal
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.