Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Auto kenners

Pagina's : [1] 2 3

Amazigh_United
24-05-2009, 17:49

hey peeps, even een vraagje omtrent een seat leon tdi alles rood eind 2003. Auto trekt opeens niet meer, niet vooruit te branden en rookt veel.. Enig idee wat het is? Gelijk van de turbo uit gaan of kunnen het miniscule (t.o.v. de turbo) dingen zijn die de oplossing kunnen zijn. Drifter, you perhaps?

Drifter
24-05-2009, 21:16
Klinkt idd als een kapotte turbo. Blauwe rook? Zo ja, dan zou ik er niet meer verder mee rijden. Grote kans op motorschade dan. Dacht eerst aan lekkages rondom de turbo/IC, of een kapott lmm. Dure grap trouwens....1000-1500euro :rolleyes: Beste is om de boel eerst te laten uitlezen door vag-com.

gatarman
24-05-2009, 22:36
hij spuugt zker olie dr uit turbo is aan vervanging toe..

cotedor
24-05-2009, 23:41
hey peeps, even een vraagje omtrent een seat leon tdi alles rood eind 2003. Auto trekt opeens niet meer, niet vooruit te branden en rookt veel.. Enig idee wat het is? Gelijk van de turbo uit gaan of kunnen het miniscule (t.o.v. de turbo) dingen zijn die de oplossing kunnen zijn. Drifter, you perhaps? misschien 1 of meerdere defecte cilinders.. raak je ook trekkracht kwijt, maar hij rijdt wel.

Amazigh_United
25-05-2009, 01:04

Klinkt idd als een kapotte turbo. Blauwe rook? Zo ja, dan zou ik er niet meer verder mee rijden. Grote kans op motorschade dan. Dacht eerst aan lekkages rondom de turbo/IC, of een kapott lmm. Dure grap trouwens....1000-1500euro :rolleyes: Beste is om de boel eerst te laten uitlezen door vag-com. zwarte rook.. k heb ff gebeld naar een monteur die best goed en lang in t vak zit.. hij zei dat als het witte rook was, het de turbo is.. maar zwarte rook.. mogelijk een slangetje ergens los.. of de intercooler.. 3awed k heb t met een polo tijdje geleden ook meegemaakt.. dat de intercooler kapot was en de auto precies t zelfde deed.. morgen even langs de garage hij spuugt zker olie dr uit turbo is aan vervanging toe.. nee nee geen olie. misschien 1 of meerdere defecte cilinders.. raak je ook trekkracht kwijt, maar hij rijdt wel. auto rijdt (reed) als nieuw, goed onderhouden. lijkt me stug dat opeens cillinders defect zijn.

Drifter
25-05-2009, 01:50
zwarte rook.. k heb ff gebeld naar een monteur die best goed en lang in t vak zit.. hij zei dat als het witte rook was, het de turbo is.. maar zwarte rook.. mogelijk een slangetje ergens los.. of de intercooler.. Bij zwarte rook ga je idd kijken naar lekkages bij een van de slangetjes, maar een defecte lmm(luchtmassameter) kan ook.

shahied
25-05-2009, 01:54
Broeder, ben je van plan die auto te verkopen of niet nadat het aan reparatie toe is;)

Sukkell
25-05-2009, 12:04
Yassine, dat zal wel niet meer dan een drukveertje zijn. Blauwe rook is je turbo, maar kan eveneens je brandstofpomp zijn.

gatarman
25-05-2009, 12:16
zwarte rook.. k heb ff gebeld naar een monteur die best goed en lang in t vak zit.. hij zei dat als het witte rook was, het de turbo is.. maar zwarte rook.. mogelijk een slangetje ergens los.. of de intercooler.. 3awed k heb t met een polo tijdje geleden ook meegemaakt.. dat de intercooler kapot was en de auto precies t zelfde deed.. morgen even langs de garage nee nee geen olie. auto rijdt (reed) als nieuw, goed onderhouden. lijkt me stug dat opeens cillinders defect zijn. oh, ik zou hem eerst even laten uitlezen tenzij er overduidelijk een slang bijv. naar de intercooler los zit

Amazigh_United
25-05-2009, 14:21
Bij zwarte rook ga je idd kijken naar lekkages bij een van de slangetjes, maar een defecte lmm(luchtmassameter) kan ook. ja precies.. maar lmm denk t niet joh.. dat is alleen dat ie niet meer lekker trekt.. maar geen rook er bij toch Broeder, ben je van plan die auto te verkopen of niet nadat het aan reparatie toe is;) auto s van n goeie vriend van mij maar hij s wel te koop hij wordt gemaakt en krijgt ook een kleine beurt. Hoop dat het gewoon een slangetje is dat losgeknapt is. ik laat straks ff foto's zien.. oh, ik zou hem eerst even laten uitlezen tenzij er overduidelijk een slang bijv. naar de intercooler los zit hij s net gebracht dus ff afwachten, thanks

shahied
25-05-2009, 19:22
ja precies.. maar lmm denk t niet joh.. dat is alleen dat ie niet meer lekker trekt.. maar geen rook er bij toch auto s van n goeie vriend van mij maar hij s wel te koop hij wordt gemaakt en krijgt ook een kleine beurt. Hoop dat het gewoon een slangetje is dat losgeknapt is. ik laat straks ff foto's zien.. hij s net gebracht dus ff afwachten, thanks Oke, want ik ken een mattie van me die zoekt al een tijdje een Seat leon met tdi rood origineel;) Maar is goed ik zie het straks van je dan

Drifter
25-05-2009, 23:00
ja precies.. maar lmm denk t niet joh.. dat is alleen dat ie niet meer lekker trekt.. maar geen rook er bij toch Kan zeker wel hoor, verkeerde waardes doorgeven aan ecu, teveel inspuitingen > roken. Er zit waarschijnlijk een Bosch lmm in, die gaan snel stuk.

SHAB__DAGILL
25-05-2009, 23:31
Defecte LMM geeft geen zwarte rook drifter.....

Amazigh_United
25-05-2009, 23:32
Oke, want ik ken een mattie van me die zoekt al een tijdje een Seat leon met tdi rood origineel;) Maar is goed ik zie het straks van je dan ewa jabdars, auto is morgen klaar. Er is eigenlijk al iemand die m wil kopen wallah.. maar je weet maar nooit, 3awed k geef t hem door. Zoals je het ziet is niet een standaard 1. FR spiegels, zwarte velgen met rode remklauwen. Geheel nieuwe cupra (nieuwe type) bumperset wat zo'n 1400 euro heeft gekost, gezien je ze nauwelijks ergens kan vinden behalve bij de dealer. http://i42.tinypic.com/bjg5yvbvp.jpg http://i42.tinypic.com/1zqvvbvbcow.jpg Kan zeker wel hoor, verkeerde waardes doorgeven aan ecu, teveel inspuitingen > roken. Er zit waarschijnlijk een Bosch lmm in, die gaan snel stuk. Al sla je me dood, wel blijkt dat een slangetje van de intercooler na lang kijken geknapt is.. Dus het valt gelukkig mee..!

ApolloniA
25-05-2009, 23:32

Jeetje :o

Pagina's : [1] 2 3