Bekijk originele versie : Wat Moet Ik Doen Help!!!
Halloooo allemaal,
Ik heb een probleem. Ik heb al anderhalf jaar een relatie met een Marokkaanse jongen. Ik heb echt het gevoel dat hij serieus met mij is. Wel hebben we veel problemen gehad omdat ik dag in en uit te horen krijg van mensen: Ooh een marokkaan? dan gaa tie zeker met een marokkaanse trouwen? Ik wordt daar erg onzeker van. Bij mijn familie ligt hij trouwens erg goed, ze zijn dol op hem. Ik heb me helemaal in de islam verdiept en gestort; ik zal zeker niet zeggen dat ik moslim ben, maar ik doe erg mijn best. Trouwens ben ik al 5 jaar bezig met de islam dus ik doe het niet voor hem!! Ik drink geen alchohol, eet geen varkensvlees, ik ga niet meer uit en ik doe mee aan de ramadan. Mooi beginnetje toch! Mijn probleem is nou dit. We zijn allebei nog maar 21. En zitten nog op school. Ik ben erg onzeker over onze toekomst ik ben zo bang dat hij toh met een marokkaanse gaat trouwen. Hij zegt dat hij dat zelf mag weten van zijn ouders, wan tin zijn familie zijn er al 2 oom s met een nederlander en een belgse getrouwd enzo. Maar ik ik begrijp niet goed dat zijn ouders het nog niet van ons mogen weten. hij zegt dat dat niet hoort! Hij zegt pas op het moment dat wij zeker weten dat we echt gaan trouwen ga ik het vertellen, want als we anders uit elkaar gaan voor die tijd is dat een schande, en dat kan niet bij ons. Voor de rest is onze relatie heel hecht, hij zegt uit zichzelf dat hj van me houdt, we doen alles samen, hij kan goed met mijn familie overweg. Aangezien we nog allebei 3 jaar naar school moeten zal dit moment (van trouwen enzo) nog heel lang duren, wan thij wilt eerst alles op een rijtje zegt hij en een goede baan enzo zodat hij geld kan verdienen. MIJN VRAAG AAN JULIIE? Moet ik nu maar gewoon afwachten en begrip tonen en ervoor zorgen dat onze relatie gewoon geod gaat? Of moet ikhem voor het blok zetten en eisen gaan stellen? En klopt het wat hij zegt over dat schande enzo of is hij gewoon bang?
Ik hoop dat jullie mijn vraag serieus beantwoorden en me niet gaan uitschelden ofzo of iets in die trant want ik wil echt advies.
Alvast bedankt -x-.
LelyDames
08-11-2002, 12:34
Origineel gepost door Safijah
Halloooo allemaal,
Ik heb een probleem. Ik heb al anderhalf jaar een relatie met een Marokkaanse jongen. Ik heb echt het gevoel dat hij serieus met mij is. Wel hebben we veel problemen gehad omdat ik dag in en uit te horen krijg van mensen: Ooh een marokkaan? dan gaa tie zeker met een marokkaanse trouwen? Ik wordt daar erg onzeker van. Bij mijn familie ligt hij trouwens erg goed, ze zijn dol op hem. Ik heb me helemaal in de islam verdiept en gestort; ik zal zeker niet zeggen dat ik moslim ben, maar ik doe erg mijn best. Trouwens ben ik al 5 jaar bezig met de islam dus ik doe het niet voor hem!! Ik drink geen alchohol, eet geen varkensvlees, ik ga niet meer uit en ik doe mee aan de ramadan. Mooi beginnetje toch! Mijn probleem is nou dit. We zijn allebei nog maar 21. En zitten nog op school. Ik ben erg onzeker over onze toekomst ik ben zo bang dat hij toh met een marokkaanse gaat trouwen. Hij zegt dat hij dat zelf mag weten van zijn ouders, wan tin zijn familie zijn er al 2 oom s met een nederlander en een belgse getrouwd enzo. Maar ik ik begrijp niet goed dat zijn ouders het nog niet van ons mogen weten. hij zegt dat dat niet hoort! Hij zegt pas op het moment dat wij zeker weten dat we echt gaan trouwen ga ik het vertellen, want als we anders uit elkaar gaan voor die tijd is dat een schande, en dat kan niet bij ons. Voor de rest is onze relatie heel hecht, hij zegt uit zichzelf dat hj van me houdt, we doen alles samen, hij kan goed met mijn familie overweg. Aangezien we nog allebei 3 jaar naar school moeten zal dit moment (van trouwen enzo) nog heel lang duren, wan thij wilt eerst alles op een rijtje zegt hij en een goede baan enzo zodat hij geld kan verdienen. MIJN VRAAG AAN JULIIE? Moet ik nu maar gewoon afwachten en begrip tonen en ervoor zorgen dat onze relatie gewoon geod gaat? Of moet ikhem voor het blok zetten en eisen gaan stellen? En klopt het wat hij zegt over dat schande enzo of is hij gewoon bang?
Ik hoop dat jullie mijn vraag serieus beantwoorden en me niet gaan uitschelden ofzo of iets in die trant want ik wil echt advies.
Alvast bedankt -x-
Hey ik denk zelf dat hij wel echt van je houd anders zou die niet zo lang met je gaan en bij elke ouders is het anders sommige ouders zijn strenger dan de andere wat hij zegt over schande ik denk dat dat wel klopt hij wilt je pas voorstellen als jullie echt maar dan ook echt er klaar voor zijn om te trouwen,want wat hij denk ik bedoel is : dat hij de eerste meisje en de laatste meisje aan z'n ouders wilt voorstellen dus niet eerst truus dan mientje dan fatma snappie waar ik heen wil??
Dus wanneer jullie echt zeg maar ervoor gaan en zeker weten dat jullie elkaar ware zijn dan zal hij je voorstellen en dan zal het niet lang durenn voordat jullie zullen gaan trouwen
Dat is mijn conclussie na veel succes en geluk met je vriend :zwaai:
ps.ow bijna vergeten je moet hem vooral niet voor het blok gaan zetten nee dat is het slechts!!! wat je maar kunt bedenken dan zal hij ondredruk worden gezet en daar houden de meeste marokkaanse jongens niet van en hij zal zich dan niet meer op z'n gemak kunnen voelen geef hem ruimte :zwaai:
Bleu_Sky
08-11-2002, 13:01
Hallo,
Ik begrijp je probleem, ik heb zelf als Nederlandse ook een Marokkaanse vriend... Ik heb in het begin vooral ook te horen gekregen dat ik moest uitkijken en dat marokkanen je alleen maar gebruiken..
Mijn tip niet naar luisteren.... want ik heb het ook niet gedaan en ik ben inmiddels erg gelukkig en verloofd.
Als je de stap voor trouwen nog niet wilt zetten kun je je ook verloven, het is definitief in de zin dat jullie je voornemen om te gaan trouwen (je mag elkaar dan ook gaan zien en je kunt aan zijn ouders worden voorgesteld). Verder is het ook weer niet zo definitief als trouwen.
Ik zal je zeggen volg je hart en ga hem niet pushen in een richting die hij niet wil, dan push je hem de verkeerde kant op!!!
Veel geluk enne succes met de ramadan :zwaai:
Kaboutertje
08-11-2002, 13:47
wat ik niet snap is dat je zegt dat zijn ooms zelf getrouwd zijn met een nederlandse en een belgse..dus zijn ouders zulen niet gaan raar opkijken als hij thuis komt met nog een nederlandse en jou aan zijn ouders voorstellen als zijn vriendin. Dus ik vind het eerlijk gezegd wel vaag van hem dat hij zo moeilijk doet om jou aan zijn ouders voor te stellen. want nu tegenwoordig kijken die ouders nergens meer van op, mijn twee broers zijn zelf ook getrouwd met 2 nederlandse maar mijn moeder wist al van te voren dat ze een relatie hadden, voordat mijn broer kwam van ik wil trouwen! dus als ik jou was want ik denk dat je hierdoor heel onzeker voelt aan hem vraagt hoe het nou ECHT zit.
Is enkel alleen mijn mening hoor en hij heeft al zo lang met jou, waar wacht hij nou op??
hoop dat je eruit komt!
AnouarBlueEyes
08-11-2002, 13:56
1 vraagje.....Gaan jullie met elkaar naar bed???? Want dan weet ik genoeg......
Kaboutertje
08-11-2002, 14:00
Maar als hij geldproblemen heeft kan hij dat toch met jou oplossen? jou onzekerheid is toch of hij echt serieus is met je? Ik vind dat hij dat openbaar moet maken tegenover zijn familie zodat jij die zekerheid hebt hij serieus is met je. En dat hij twee mensen niet kan onderhouden daar komen jullie samen toch dan wel uit? Nou meid jij kent hem het beste maar als ik in jou schoenen zit zou ik wel willen weten waar ik aan toe ben met hem. Ik wens je in ieder geval veel geluk!!!
Noeralayn
08-11-2002, 14:01
Ohhhh, anour waar slaat dat nou weer op?
Noeralayn
08-11-2002, 14:06
Dus als een marokkaan met een nederlandse chick naar bed gaat gebruikt hij haar?
Vind ik wel heel bekrompen gedacht. Ik weet dat het niet mag volgens de islam. Maar een relatie tussen een nederlander en een marokkaan is al heel anders begonnen dan eenrelatie tussen marocie en marocie.
Safijah ik denk wel dat ook al gaat hij met je naar bed (ik prefereer liefde bedrijven,. hahahah) hij wel echt van je kan houden. Marokkaanse jongens zitten ook in twee werelden gevangen en ja lust is soms sterker als geloof. Maar Anouar, dat vind ik echt weer een negatieve opmerking; want volgens jou misbruikt elke marokkaan het meisje waar tie mee naar bed gaat (voor het trouwen dan). Nou mijnn icht is al 5 jaar met een marokkaan getrouwd en die hadden al 5 jaar verkering (tel uit je winst, hahaha) en nu hebben ze twee schatten van kinderen.. dus safijah het kan wel hoor...
Kaboutertje
08-11-2002, 14:06
ja zielig he..ik ken genoeg marokkaanse jongens/mannen die getrouwd zijn met een nederlandse en hartstikke gelukkig zijn.
Yasmina_Imane
08-11-2002, 14:51
ssalaam aleikoem wR wB
Ik herken me enorm in jouw verhaal, ik heb ook een Marokkaanse vriend, nu een jaar en het is echt wel serieus, ookal is dat voor sommigen niet zo te begrijpen...
We willen graag verloven maar zijn familie zou het niet echt zien ziiten dat hun zoon met een belgisch meisje trouwt... Ookal kennen ze me op deze moment nog niet.
Ik ben ook grondig beziggeweest met de Islaam te bestuderen, en ik ben nu sinds begin Augustus Moslima Alhamdoelillah, daarom is het voor mij erg belangrijk dat we zouden kunnen verloven... Ik voel me tegenover Allah ( swt ) Enorm schuldig dat ik een vriend heb en dat is Haram ( Verboden )
Ook hij heeft het erg moeilijk met dit maar het is zijn familie die steeds een struikelblok vormen. Dit maakt me erg verdrietig.
Hij zegt ook net als jouw vriend dat hij wil wachten met me voor te stellen tot we gan trouwen om dezelfde reden als jouw vriend zegt. Maar ondertussen wil hij me wel voorstellen aan zijn zus en een oom van hen. Misschien dat je dat eens aan je vriend kan voorstellen? Van jou voor te stellen aan zussen of broers zodat zij jou toch al kennen.
Ik heb ook een enorme angst dat zijn vader ooit met een meisje uit Marokko gaat komen voor hem, als ik daaraan denk breekt m'n hart, maar dan langst de andere kant zegt hij dat ik de enige ben met wie hij een toekomst wil onvoorwaardelijk maar ja, ik ben nog steeds niet verloofd of getrouwd dus het maakt me erg onzeker.
Maar toch zijn we heel close, we zijn niet elkaars vriend of vriendin voor elkaar maar ook elkaars beste vriend en alles kunnen we met elkaar bespreken. We doen ook samen dingen i.v.m Islaam, ik word met respect behandeld. En dat doet me wel nadenken, dat heeft toch wel iets te bekenen, en ik weet ook dat hij het echt meent weet je. Ik moet hem vertrouwen, hij weet hoe het er in de marokkaanse cultuur aan toe gaat en ik niet...
Maar meisje, ik zou gewoon vertrouwen hebben, als jij voelt dat jij serieus bezig is zou ik hem daarop vertrouwen... En niet teveel aandringen, maar je bent goed bezig met de Islaam te bestuderen. Dat is iets waar je vriend waarschijnlijk veel respect voor opbrengt.
Het is natuurlijk een heel andere cultuur, dan waarin wij zijn opgebracht... Voor ons is het erg moeilijk te begrijpen soms maar Inshallah (= als god het wil ) komt alles in orde meid.
Als je eens wil praten over eenders wat dan mag je me steeds mailen op volgend adres: yasmina_moslima@msn.com
Liefs,
M'asalaam.
Ellen/Yasmina
Love takes time.. heb geduld meid..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.