Bekijk originele versie : Wat zou jij sacrificeren voor je (toekomstige) echtgen(o)ot (e) ?
Sensabillah
25-04-2004, 19:44
Wat zou jij sacrificeren voor je (toekomstige)
echtgen(o)ot (e) ?
Eén woordje en geen Prins der Nederlanden
meer.
DELFT - Prins Johan Friso, tweede zoon van
koningin Beatrix en prins Claus, is zaterdag
in Delft getrouwd met Mabel Wisse Smit.
Het paar was gelukkig, de bruid prachtig.
Toch werd de bruidegom door zijn ene woordje
"ja" op het stadhuis meteen beduidend minder
koninklijk. Doordat hij zonder parlementaire
toestemming trouwde, verloor hij zaterdag
het lidmaatschap van het Koninklijk Huis,
zijn plek in de lijn van troonsopvolging en
ook zijn titel Prins der Nederlanden.
De prins en zijn omstreden bruid konden ook
op heel wat gejuich van omstanders rekenen
tijdens hun rit van het stadhuis naar de kerk,
waar ook dominee Ter Linden de voorbije
narigheid niet uit de weg ging:
"En er zijn, door de loop der gebeurtenissen,
vele wateren als een stortvloed over jullie
heengegaan.
Maar als één ding ons duidelijk is geworden,
dan is het wel, dat jullie liefde hecht is,
en dat zij bestand bleek tegen wat er over
jullie heenkwam.
Ja, zij is er eerder sterker door geworden."
Prins Johan Friso heeft dus duidelijk een opoffering
gedaan om zijn Mabel te trouwen.
Wat zou jij in een situatie doen waarbij je
dierbaren / of zaken zou moeten sacrificeren ?
Stel dat je dierbare ouders resoluut tegen
''de liefde van je leven'' zijn ?
Wat zou je dan in een soortgelijke situatie doen
en waarom ?
Hij heeft helemaal niks opgeofferd. Als hij nou afstand zou doen van de privileges waar hij nog steeds gebruik van maakt en geen steun meer nodig heeft van z'n familie is het een vent. Kom op zeg. Een homo uit een miljardairsfamilie die een vrouw trouwt die lacht als een paard. Op deze manier is hij lekker af van die plichtplegingen en kannie in het buitenland lekker leven met zijn vriend of 's naar een darkroom ofzo. En dat slettebakje leent zich er maar al te graag voor, want die is dol op status en centjes.
Maar je moet me niet te serieus nemen op dit vlak, want ik walg nogal van onze koninklijke familie.
Ik hoop hier in een later stadium serieus op terug te komen.
:zwaai:
Prins Johan Friso heeft altijd de steun van zijn moeder gehad. Hij heeft alleen afstand van de troon moeten doen. In zijn geval, had ik hetzelfde gedaan.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal, als je ouders fel tegen zijn. Ik zou niet zonder meer mijn zin door drijven en met diegene trouwen. Ook zou ik niet zonder meer mijn lief aan de kant schuiven.
Beetje moeilijk om te zeggen wat je zou doen, als je niet in zo'n situatie zit.
Origineel gepost door Erwin
Hij heeft helemaal niks opgeofferd. Als hij nou afstand zou doen van de privileges waar hij nog steeds gebruik van maakt en geen steun meer nodig heeft van z'n familie is het een vent. Kom op zeg. Een homo uit een miljardairsfamilie die een vrouw trouwt die lacht als een paard. Op deze manier is hij lekker af van die plichtplegingen en kannie in het buitenland lekker leven met zijn vriend of 's naar een darkroom ofzo. En dat slettebakje leent zich er maar al te graag voor, want die is dol op status en centjes.
Maar je moet me niet te serieus nemen op dit vlak, want ik walg nogal van onze koninklijke familie.
Doet niet zo dom man. Hoe weet jij dat zij een slettebakje is en hij een homo? Ah gelezen in de prive, tja dat verklaart een hoop :rolleyes:
Ik zal wachten tot je er serieus op terug komt. :D
SabroenDjamiel
25-04-2004, 20:30
Nou nou nou tis wel een prinses hoor waar je 't over hebt ;) .....Trouwens die prinses Mabel heeft wel lef en pit, een dame die durft te verschijnen in een bruidsjurk met velen strikjes, alsof ze duidelijk wilt maken dat ze zich door niemand laat weerhouden vandaar da ze ook de prins heeft "gestrikt".....
Origineel gepost door Sensabillah
Wat zou jij sacrificeren voor je (toekomstige)
echtgen(o)ot (e) ?
Eén woordje en geen Prins der Nederlanden
meer.
DELFT - Prins Johan Friso, tweede zoon van
koningin Beatrix en prins Claus, is zaterdag
in Delft getrouwd met Mabel Wisse Smit.
Het paar was gelukkig, de bruid prachtig.
Toch werd de bruidegom door zijn ene woordje
"ja" op het stadhuis meteen beduidend minder
koninklijk. Doordat hij zonder parlementaire
toestemming trouwde, verloor hij zaterdag
het lidmaatschap van het Koninklijk Huis,
zijn plek in de lijn van troonsopvolging en
ook zijn titel Prins der Nederlanden.
De prins en zijn omstreden bruid konden ook
op heel wat gejuich van omstanders rekenen
tijdens hun rit van het stadhuis naar de kerk,
waar ook dominee Ter Linden de voorbije
narigheid niet uit de weg ging:
"En er zijn, door de loop der gebeurtenissen,
vele wateren als een stortvloed over jullie
heengegaan.
Maar als één ding ons duidelijk is geworden,
dan is het wel, dat jullie liefde hecht is,
en dat zij bestand bleek tegen wat er over
jullie heenkwam.
Ja, zij is er eerder sterker door geworden."
Prins Johan Friso heeft dus duidelijk een opoffering
gedaan om zijn Mabel te trouwen.
Wat zou jij in een situatie doen waarbij je
dierbaren / of zaken zou moeten sacrificeren ?
Stel dat je dierbare ouders resoluut tegen
''de liefde van je leven'' zijn ?
Wat zou je dan in een soortgelijke situatie doen
en waarom ? salaam sensabilah,Heb ik ook gedaan . Mijn familie was ook tegen dat ik een niet moslim trouwde. Mijn pa (een Nedrlander die tot de islaam is bekeerd)was er meer tegen dan mijn moeder( die berbers is) ze zij weet wat je doet .maar ze wiesten bijden dat we uit liefde met elkaar trouwden.mijn 2 oudere broers en 2 jongere broertjes die zijden als je maar gellukig bent dan is dat oke. mijn moeder heeft verder een broer en een zus die allebijin marokko wonen.mijn ouders kregen wel veel komentaar dat ze hun dochter lieten trouwen met een niet moslim. en ze hebben veel vrienden verloren ( die moslim zijn )omdat ik met een niet moslim trouwde. 2 jaar later is mijn man die roomskatholiek was ook tot de islaam bekeerd.
Sensabillah
25-04-2004, 21:33
Daar gelaten of jij nu vindt of hij al dan niet
een opoffering heeft gedaan, wat zou jij doen
indien jij in een soortgelijke situatie zou
verkeren ?
Zou jij b.v. voor de baan van je leven naar
het buitenland verhuizen en daarmee je
liefde van je leven ''verliezen '' omdat zij
voor geen goud zou willen verhuizen ?
Sensabillah
25-04-2004, 21:40
Origineel gepost door Deliana
Prins Johan Friso heeft altijd de steun van zijn moeder gehad. Hij heeft alleen afstand van de troon moeten doen. In zijn geval, had ik hetzelfde gedaan.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal, als je ouders fel tegen zijn. Ik zou niet zonder meer mijn zin door drijven en met diegene trouwen. Ook zou ik niet zonder meer mijn lief aan de kant schuiven.
Beetje moeilijk om te zeggen wat je zou doen, als je niet in zo'n situatie zit.
Deliana,
Het is inderdaad moeilijk om te zeggen wat je
daadwerkelijk zou doen in zo'n situatie.
Maar indien je de situatie schetst, kun je
wellicht wel je gedachtengang daaromtrent
geven.
Je zegt dat je niet zonder meer je zin zou
doordrijven om met diegene te trouwen,
waarom niet bv. ?
Ook zou je je lief niet zonder meer aan
de kant schuiven.
Maar als je voor een ultimatum wordt
gesteld. Denk je dan voor je lief te kiezen
met de kans dat de band met je ouders
wordt gebroken, of heb je bij voorbaat
het idee dat een huwelijk waarbij je je
ouders ''verliest'' geen kans van
slagen heeft ?
Sensabillah
25-04-2004, 21:41
Origineel gepost door Nawera
Nou nou nou tis wel een prinses hoor waar je 't over hebt ;) .....Trouwens die prinses Mabel heeft wel lef en pit, een dame die durft te verschijnen in een bruidsjurk met velen strikjes, alsof ze duidelijk wilt maken dat ze zich door niemand laat weerhouden vandaar da ze ook de prins heeft "gestrikt".....
Salaam aleikoem Nawera,
Ze geeft inderdaad de indruk dat ze zich door
niemand laat weerhouden.
Sensabillah
25-04-2004, 21:44
Origineel gepost door a3ir
salaam sensabilah,Heb ik ook gedaan . Mijn familie was ook tegen dat ik een niet moslim trouwde. Mijn pa (een Nedrlander die tot de islaam is bekeerd)was er meer tegen dan mijn moeder( die berbers is) ze zij weet wat je doet .maar ze wiesten bijden dat we uit liefde met elkaar trouwden.mijn 2 oudere broers en 2 jongere broertjes die zijden als je maar gellukig bent dan is dat oke. mijn moeder heeft verder een broer en een zus die allebijin marokko wonen.mijn ouders kregen wel veel komentaar dat ze hun dochter lieten trouwen met een niet moslim. en ze hebben veel vrienden verloren ( die moslim zijn )omdat ik met een niet moslim trouwde. 2 jaar later is mijn man die roomskatholiek was ook tot de islaam bekeerd.
Wa aleikoem salaam A3ir,
Wat is voor jou de reden geweest om toentertijd
voor je man te kiezen, ondanks het feit dat je
ouders er op tegen waren ?
Wa aleikoem salaam A3ir,
Wat is voor jou de reden geweest om toentertijd
voor je man te kiezen, ondanks het feit dat je
ouders er op tegen waren ? liefde , wij waren zo verliefd opelkaar ( zijn het alhamdoelilah nog steeds na 12 jaar) dat wij niet zonder elkaar konden leven. voor hem was het net zo moeilijk als voor mij.
Deliana,
Het is inderdaad moeilijk om te zeggen wat je
daadwerkelijk zou doen in zo'n situatie.
Maar indien je de situatie schetst, kun je
wellicht wel je gedachtengang daaromtrent
geven.
Je zegt dat je niet zonder meer je zin zou
doordrijven om met diegene te trouwen,
waarom niet bv. ?
Ook zou je je lief niet zonder meer aan
de kant schuiven.
Maar als je voor een ultimatum wordt
gesteld. Denk je dan voor je lief te kiezen
met de kans dat de band met je ouders
wordt gebroken, of heb je bij voorbaat
het idee dat een huwelijk waarbij je je
ouders ''verliest'' geen kans van
slagen heeft ?
Kiezen voor een huwelijk, waarbij ik mijn ouders zou verliezen, heeft geen kans van slagen denk ik. Het zal altijd tussen ons in blijven staan. Mijn lief laten lopen om de band met mijn ouders te behouden, zou denk ik, minder schade aanrichten. Maar dit is puur theoretisch.
Sensabillah
25-04-2004, 21:56
liefde , wij waren zo verliefd opelkaar ( zijn het alhamdoelilah nog steeds na 12 jaar)
Was de liefde tussen jullie ook een geldige reden
voor jou geweest zijn indien de band met je
ouders gebroken zou worden ?
[i]dat wij niet zonder elkaar konden leven. voor hem was het net zo moeilijk als voor mij. [/B]
A3ir, heel romantisch maar je weet zelf toch ook
wel dat je wel zou kunnen leven ?
Zonder voedsel kun je niet leven.
Origineel gepost door Deliana
Kiezen voor een huwelijk, waarbij ik mijn ouders zou verliezen, heeft geen kans van slagen denk ik. Het zal altijd tussen ons in blijven staan. Mijn lief laten lopen om de band met mijn ouders te behouden, zou denk ik, minder schade aanrichten. Maar dit is puur theoretisch. Deliana, meestal komt het toch goed tussen de ouders en hun kind dat voor een partner heeft gekozen. vooral als ze een goeie band met elkaar hebben.
Sensabillah
25-04-2004, 21:59
Deliana, meestal komt het toch goed tussen de ouders en hun kind dat voor een partner heeft gekozen. vooral als ze een goeie band met elkaar hebben.
Durf jij daar je handen voor in het vuur
te steken A3ir ?
Die goede band die ooit was kan ernstig
verstoord worden, vergis je daar niet in.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.