Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Australische moslims worden publieke vijand nummer een!!

Rajaa
08-11-2002, 11:34

Australische moslims worden publieke vijand nummer één. Door Kalinga Seneviratne. SYDNEY, 5 november 2002 - Steeds meer moslims in Australië worden op straat geconfronteerd met woede-uitbarstingen van racistische Australiërs. Sinds de bomaanslag op de discotheek in Bali werden in Sydney alleen al meer dan 40 moslims op straat aangevallen, zegt Ken Moroney, die aan het hoofd staat van de politie in New South Wales. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want vele moslims (vooral vrouwen) schrikken ervoor terug om gevallen van agressie te melden. Volgens Indonesië werkt de Australische regering het geweld in de hand door zelf repressief op te treden tegen moslims. De Australische moslims - met 600.000 de tweede grootste minderheid in het land - hebben steeds minder op met de reputatie van Australië als tolerant, multicultureel land. De gemeenschap wordt in toenemende mate geconfronteerd met uitingen van haat: scheldpartijen op straat, afgerukte hoofddoeken en aanslagen op moskeeën. De haatgolf tegen alles wat islamitisch is, bereikte vorige week een hoogtepunt in verschillende Australische steden. In Sydney sneuvelden de ruiten en muren van de King Abdul Aziz Islamic School en de belendende moskee liep ook averij op. In Melbourne, in het zuiden van het land, wierpen onbekenden een brandbom naar een moskee en ook in Perth deden zich gelijkaardige incidenten voor. De Indonesische regering is niet blij met de gang van zaken. Ze reageert ook bezorgd om de houding van premier John Howard. Zijn repressieve reactie op de aanslag zou bijdragen tot het klimaat van haat. De veiligheidsdiensten ondervroegen verschillende immigranten de laatste weken in verband met mogelijke banden met radicaal-islamitische groeperingen. Jakarta heeft alvast een reeks hotlines opgericht voor Indonesische Australiërs die zich bedreigd voelen door de Australische autoriteiten. De Indonesische regering toonde zich weinig opgezet met de huiszoekingen van de veiligheidsdienst ASIO vorige week in een aantal huizen van Indonesische immigranten die banden zouden hebben met Jemaah Islamiyah, de groep die verdacht wordt van de aanslag in Bali. De ASIO-leden drongen de huizen binnen in ware paracommandostijl - met voorhamers en getrokken wapens. Zes families die op die manier overvallen werden in Sydney hielden zondag een stil protest bij het huis van premier John Howard nadat de premier geweigerd had hen te ontvangen. Ze klaagden het nutteloze geweld van de veiligheidsdiensten aan en verklaarden dat ze best hadden willen praten als de ASIO netjes hadden aangebeld in plaats van hun voordeur te rammen. "We zijn een erg vredige gemeenschap en voelen ons nu sterk geïntimideerd. Omdat Abu Bakar (Bashir, de geestelijke leider van Jemaah) bij ons een lezing heeft gegeven zijn we plots misdadigers," verklaarde één van de Indonesiërs. (IPS)

Rajaa
08-11-2002, 16:03
Op de een of andere manier wordt met deze uitingen van anti-semitisme en rascisme (tegen arabieren en moslims) velen maten luchtiger omgegaan dan wanneer het anti-semitisme jegens joden betreft...... ...gek...

Deniro
16-06-2005, 11:31
Op de een of andere manier wordt met deze uitingen van anti-semitisme en rascisme (tegen arabieren en moslims) velen maten luchtiger omgegaan dan wanneer het anti-semitisme jegens joden betreft...... ...gek... Dat klopt. Er is nog meer aan de hand. Zo is het over het algemeen anti semitisch om de joden aan de hand van Talmud-citaten (ter informatie:Talmud is het heiligste boek avn de joden)te analyseren. Dat is het ook. Het is daadwerkelijk anti semitisch om dat te doen. Ik doe dat nooit. Maar het hypocriete is, dat de moslims aan de hand van een paar selectieve quotes van de Hadith en de Koran WEL geanalyserd mogen worden. Zelfs in de mainstream media. Ik vind dat een beetje meten met twee maten. Dat is ook zo op forums. Ik testte het pas uit op een niet nader te noemen forum. Door een Zionist werd er aan de lopende band quotes geplaatst van een facistische imam uit Palestina. Zo van:" moslims zijn NAzis, kijk maar wat hun imam zegt." Dus met een beetje dubbele gevoelens plaatse ik een citaat van een racistische rabbijn. Niet omdat ik de joden als NAzi wilde afscilderen, maar omdat ik wilde laten zien dat het geen éénrichtingsverkeer is in het Israel conflict. Wat denk je? Ik had gelijk een waarschuwing te pakken van het beheer en bij protest werd ik geband. Tja.... :likje: :lekkerpuh Groet, Deniro :hadj:

Deniro
16-06-2005, 11:55
Racisme en discriminatie zijn in principe verwerpelijk. Echter vinden jullie het vreemd dat er angst leeft onder Australiërs t.o.v. moslims? De extremisten die o.a. vinden dat Australië geen militairen mag leveren voor Irak en Afghanistan dreigen met aanslagen daar. Hoe weet een Australiër of Nederlander of een islamiet geen gevaarlijke extremist is? Okay, ik snap de kern van je boodschap. Ik zou ook een beetje bang zijn als ik Australier was. Maar ik vind wel dat het molesteren en lastigvallen van moslims, of Islamitische gebouwen in de fik steken, wel een vreemde manier is om met die angst om te gaan.

Northern_Light
16-06-2005, 12:03

Okay, ik snap de kern van je boodschap. Ik zou ook een beetje bang zijn als ik Australier was. Maar ik vind wel dat het molesteren en lastigvallen van moslims, of Islamitische gebouwen in de fik steken, wel een vreemde manier is om met die angst om te gaan. praten tegen een menselijke bom helpt niet. het gaat het ene oor in en het andere uit. harde maatregelen zijn nodig, maar niet tegen de gehele groep.

Deniro
16-06-2005, 12:19
Wat zou de groep niet extremistische moslims zelf kunnen doen om de Australiërs, maar ook Europeanen gerust te stellen? De exremistische moslims? Ik denk dat een extremistische moslim niet zo heel veel te zoeken heeft in Australie. Maar ik heb denk ik ene ander beeld van een extremistische moslim dan jij. Definieer extremistische moslime. Ik versta daaronedr een Taliban achtige figuur die de staat omver wil werpen, desnoods met geweld. Ik denk dat ze niets in Australie te zoeken hebben. Net zoals ik geen imperialisten tolereer in mijn eigen land, waar ik oorspronkleijk vandaan kom.

Reqrouz
16-06-2005, 12:49
Australische moslims worden publieke vijand nummer één. Door Kalinga Seneviratne. SYDNEY, 5 november 2002 - Steeds meer moslims in Australië worden op straat geconfronteerd met woede-uitbarstingen van racistische Australiërs. Sinds de bomaanslag op de discotheek in Bali werden in Sydney alleen al meer dan 40 moslims op straat aangevallen, zegt Ken Moroney, die aan het hoofd staat van de politie in New South Wales. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want vele moslims (vooral vrouwen) schrikken ervoor terug om gevallen van agressie te melden. Volgens Indonesië werkt de Australische regering het geweld in de hand door zelf repressief op te treden tegen moslims. De Australische moslims - met 600.000 de tweede grootste minderheid in het land - hebben steeds minder op met de reputatie van Australië als tolerant, multicultureel land. De gemeenschap wordt in toenemende mate geconfronteerd met uitingen van haat: scheldpartijen op straat, afgerukte hoofddoeken en aanslagen op moskeeën. De haatgolf tegen alles wat islamitisch is, bereikte vorige week een hoogtepunt in verschillende Australische steden. In Sydney sneuvelden de ruiten en muren van de King Abdul Aziz Islamic School en de belendende moskee liep ook averij op. In Melbourne, in het zuiden van het land, wierpen onbekenden een brandbom naar een moskee en ook in Perth deden zich gelijkaardige incidenten voor. De Indonesische regering is niet blij met de gang van zaken. Ze reageert ook bezorgd om de houding van premier John Howard. Zijn repressieve reactie op de aanslag zou bijdragen tot het klimaat van haat. De veiligheidsdiensten ondervroegen verschillende immigranten de laatste weken in verband met mogelijke banden met radicaal-islamitische groeperingen. Jakarta heeft alvast een reeks hotlines opgericht voor Indonesische Australiërs die zich bedreigd voelen door de Australische autoriteiten. De Indonesische regering toonde zich weinig opgezet met de huiszoekingen van de veiligheidsdienst ASIO vorige week in een aantal huizen van Indonesische immigranten die banden zouden hebben met Jemaah Islamiyah, de groep die verdacht wordt van de aanslag in Bali. De ASIO-leden drongen de huizen binnen in ware paracommandostijl - met voorhamers en getrokken wapens. Zes families die op die manier overvallen werden in Sydney hielden zondag een stil protest bij het huis van premier John Howard nadat de premier geweigerd had hen te ontvangen. Ze klaagden het nutteloze geweld van de veiligheidsdiensten aan en verklaarden dat ze best hadden willen praten als de ASIO netjes hadden aangebeld in plaats van hun voordeur te rammen. "We zijn een erg vredige gemeenschap en voelen ons nu sterk geïntimideerd. Omdat Abu Bakar (Bashir, de geestelijke leider van Jemaah) bij ons een lezing heeft gegeven zijn we plots misdadigers," verklaarde één van de Indonesiërs. (IPS) allemaal amerika's schuld, hun slepen alle landen in een terreuroorlog die men zelf heeft doen ontstaan, maar ja de domme/niet achterdochtige mensen weet van dat soort praktijken nauwelijks af

boston
16-06-2005, 14:44
the world is changed,joden worden ook in arabische landen lastig gevallen en vermoord.zie marokko 2 joden doodgeschoten in casablanca...zie de christenen die te maken hebben met bomaanslagen in beirut,libanon dus de moslims zijn ook geen lieverdjes. niet altijd de vinger wijzen naar andere als jezelf geen haar beter bent..