Bekijk originele versie : Nederlandse moslima's bedankt!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Een tijdje geleden werd ik gebeld door een mentor van de Universiteit Groningen. Of ik iets wilde vertellen over de hoofddoek. De studentenvereniging Studium Generale Groningen organiseerd maandelijks debatten. 'Ik wil best iets vertellen over de hoofddoek meneer, maar ik kom nooit alleen.' Ik legde hem uit dat moslima's niet gewoon zijn om alleen te komen, meestal ga ik met twee andere zusters, maar dit maal zei ik heel stoer: 'We komen wel met z'n vijven... :D
Via internet en andere netwerken eindelijk 4 andere moslima's bereid gevonden om te debatteren. Aanvankelijk kreeg ik zoveel reactie's dat ik zou moeten kiezen. Interne discussie's en de uiteindelijke 5 debatters van nederlandse, bekeerde moslima's was gevormd.
De opkomst van moslima's was overweldigend, want opeens kwamen ze van alle hoeken en gaten, de mailtjes stroomden binnen!! Al met al 23 moslima's, met - en zonder hoofddoek zaten in de zaal. De organisatie was verbaasd over de opkomst want gemiddeld komen er maandelijks max. dertig personen..er moesten stoelen erbij komen, we haalden de 50 ruim! :cool:
Ik ga geen verslag maken van de avond, maar het was een top-avond. De voorzitter van het debat, kwam tijdens het theedrinken naar mij toe. Hij bedankte mij en zei dat hij al een heleboel wijzer was geworden, 'het was een nuttige avond'.
Pikant detail...er werd gevraagd wie er in de zaal vóór het hoofddoek verbod was, á la Frankrijk...5 personen staken hun hand op, 3 uit het publiek en 2 van de organiserend studenten, waaronder een meisje. De éne die tegen stemde kwam ook even gedag zeggen. Hij zei: Ga vooral zo door, jullie doen goed werk!
Dus bij deze nederlandse moslima's...Moge Allah jullie belonen voor alles wat jullie doen, en nog gaan doen..(jullie zullen nog veel van enkele van deze dames horen én zien... ;) )
NL-girl en NL-meisje ...:goedzo:...ik volg jullie.. ;)
Meisje uit Ruinen , je bent byzonder...Masja Allah een nederlands meisje in een piepklein Drents dorpje, bekeerd moslima, verbergt haar schoonheid en woont nog thuis bij haar niet-moslim ouders....bijzonder dat ik haar heb leren kennen... :o
Shahinda35 onze uit de klei getrokken zuster uit Groningen..:goedzo:...als iemand de Islam verdedigt op een humoristische manier..dan ben jij het wel. Je krijgt de lachers op je hand...(één vrouw zei tegen haar: ik wist niet dat moslima's zo vrolijk mogen zijn... :rolleyes: )
en de vele anderen... :verliefd: en Merel ? Insha Allah wordt zij ook moslima.
__WoMaNpOwEr__
25-04-2004, 00:48
Ik ben blij om dit te horen.
Ten eerste dat er ook Nederlandse moslima´s zijn, dat sommige Nederlanders inzien dat de Islam niet slecht is e.d.
Maar ook dat wij elkaar zoveel helpen...en zulke bijeenkomsten kunnen organiseren, waardoor wij ander ook kunnen beseffen hoe goed de Islam is;)
minous21
25-04-2004, 00:50
Mooi....
Origineel gepost door ~*WoMaNpOwEr*~
Ik ben blij om dit te horen.
Ten eerste dat er ook Nederlandse moslima´s zijn, dat sommige Nederlanders inzien dat de Islam niet slecht is e.d.
Maar ook dat wij elkaar zoveel helpen...en zulke bijeenkomsten kunnen organiseren, waardoor wij ander ook kunnen beseffen hoe goed de Islam is;)
Alhamdoelilah, ondanks alle negatieve berichten over de Islam groeit het aantal nederlandse moslima's. Sommige zijn via hun man met de Islam in aanraking gekomen, sommige uit eigen zoektocht en gevonden. Vooral het meisje uit Ruinen is echt bijzonder, moedig ook!
Dit soort bijeenkomsten organiseren wel vaker, we worden ook regelmatig uitgenodigd. Een jaar geleden kwamen er joodse duitsers uit Postdam. Zij hadden nog nooit met moslima's gepraat... :confused: wij waren de eersten!
Ik ben trots op deze vrouwen en vond het nodig om ze eens hier in het zonnetje te zetten. Ik weet dat ze hier ook prikken, ik ken ze van hier, en echt waar, ik dank Allah dat ik ze ooit tegen ben gekomen! :o
Origineel gepost door minous21
Mooi....
Het is een warm gevoel die onbeschrijfelijk is, telkens weer als we bijelkaar zijn is er warmte, humor, vriendschap..echte zusters. Ze zijn blank, nederlands..hebben een hele andere achtergrond dan ik bijv. maar we delen iets moois...de Islam.
Nog iets moois:
Wie houdt er nou niet van winkelen? Juist, moslima's ook. En graag naar Beverwijk, met z'n allen. De buschaffeur was verbaasd over het aantal alleen maar vrouwen, het over grote deel was gesluierd, dus met een hoofddoek. De man had de reis van zijn leven...van alle kanten kreeg hij eten, iets lekkers of een drankje aangeboden....alle vrouwen hadden eten mee.. :D
We hadden veel bekijks onderweg...triest eigenlijk dat het zo moet maar wij hadden best wel veel pret om die verbaasde gezichten. De chauffeur pakte aan het einde van de reis de microfoon. Hij bedankte ons voor de gezelligheid en ook hij vond moslima's best wel aardige mensen..maw: het viel hem meer dan reuze mee...(hij was een paar centen rijker geworden, we gingen rond met de pet... :D )
mashallah leuk om te lezen:goedzo:
Origineel gepost door hawly
mashallah leuk om te lezen:goedzo:
:cool:
__WoMaNpOwEr__
25-04-2004, 09:12
inderdaad heel leuk om te lezen! Het is zo fanatstisch als bij je Nederlanders dat verkeerde beeld kunt weghalen....en kunt laten zien, dat wij moslima´s ook gewoon mensen zijn, die van onze leven genieten (maar misschien op een andere manier, dan anderen!)
Ga zo door meid;)
sneakynawal
25-04-2004, 10:01
Cool story :)
Ik wou dat ik erbij was....
:(
Origineel gepost door ~*WoMaNpOwEr*~
inderdaad heel leuk om te lezen! Het is zo fanatstisch als bij je Nederlanders dat verkeerde beeld kunt weghalen....en kunt laten zien, dat wij moslima´s ook gewoon mensen zijn, die van onze leven genieten (maar misschien op een andere manier, dan anderen!)
Ga zo door meid;)
Wij gaan zeker door!
;)
Origineel gepost door Koz
Boooohoooo... Ik wil ook Nederlandse moslimvrouw zijn :traan1:.
Vrouwen zijn leuk, ze zeggen aardige dingen tegen elkaar over hoe ze er uit zien, ze kussen elkaar gewoon op de wangen zonder dat er iets aan de hand is en ze zijn gewoon lief... Women rule!
Moet ik voor je opzoek gaan?
:)
Beloof je dat je dan niks vertelt over het duistere gedeelte van mijn identiteit? Buiten het forum om gedraag ik me heel vormelijk.
:)
Iedereen heeft wel een duistere kant die men het liefst niet erkend.
Als jij mij beloofd dat je je gedraagt, waarom niet?
Omdat ik bang ben dat je met sneakynawal komt aanzetten :rolleyes:.
Dat zou ik je toch niet aan willen doen, sneakynawal trouwens ook niet.. :D
Mezelf zou ik dat ook niet willen aandoen, maar aangezien ik action packed with issues ben vind ik dat sneakynawal het wel verdient :D.
:hihi:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.