Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom hou jij van Nederland???

Pagina's : [1] 2 3 4

minous21
25-04-2004, 00:29

Ik vroeg het me gewoon af, waarom hou je van Nederland.....en als je niet van Nederland houdt wat bevalt je in Nederland? Ik zelf: - Democratie - De grondwet (met alle vrijheden) - Mentaliteit ( ieder voor zich mentaliteiten minder mensen die zich bemoeien met Jouw Leven) - Landschappen (het zijn niet de mooiste landschappen maar wel erg vertrouwd) - drop, haring, Kaas hmmmmmm en nu jullie?

a3ir
25-04-2004, 00:31
Origineel gepost door minous21 Ik vroeg het me gewoon af, waarom hou je van Nederland.....en als je niet van Nederland houdt wat bevalt je in Nederland? Ik zelf: - Democratie - De grondwet (met alle vrijheden) - Mentaliteit ( ieder voor zich mentaliteiten minder mensen die zich bemoeien met Jouw Leven) - Landschappen (het zijn niet de mooiste landschappen maar wel erg vertrouwd) - drop, haring, Kaas hmmmmmm en nu jullie? behalve kaas :D een hele waslijst. en natuurlijk ... je wwet wel ;)

minous21
25-04-2004, 00:34
Origineel gepost door a3ir behalve kaas :D een hele waslijst. en natuurlijk ... je wwet wel ;) I Know..... ;)

Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:35
Origineel gepost door minous21 Ik vroeg het me gewoon af, waarom hou je van Nederland.....en als je niet van Nederland houdt wat bevalt je in Nederland? Ik zelf: - Democratie - De grondwet (met alle vrijheden) - Mentaliteit ( ieder voor zich mentaliteiten minder mensen die zich bemoeien met Jouw Leven) - Landschappen (het zijn niet de mooiste landschappen maar wel erg vertrouwd) - drop, haring, Kaas hmmmmmm en nu jullie? Democratie? Islam heeft een andere staatsvorm, democratie is een hersenspinsel om het volk zoet te houden. Hoe kan je van een wet houden die van kafiers is? Die het toestaat om alcohol te drinken, prostitutie toestaat, homohuwelijken... Hoe kan je daarvan houden? en let op met die kaas, want daar zit stremsel in, dat dierlijk is gemaakt van runderdarmwand.

minous21
25-04-2004, 00:37

Origineel gepost door Sword_of_Islam Democratie? Islam heeft een andere staatsvorm, democratie is een hersenspinsel om het volk zoet te houden. Hoe kan je van een wet houden die van kafiers is? Die het toestaat om alcohol te drinken, prostitutie toestaat, homohuwelijken... Hoe kan je daarvan houden? en let op met die kaas, want daar zit stremsel in, dat dierlijk is gemaakt van runderdarmwand. Wij worden het nooit eens..... :)

Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:39
Origineel gepost door minous21 Wij worden het nooit eens..... :) Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik neem aan dat je moslima bent?

Ole_Guapa
25-04-2004, 00:42
Ik hou van Nederland om dezelfde redenen dat ik er een hekel aan heb. De democratie en de vrijheid maar ook het onvermijdelijke gevold: ellenlange discussies over punten en komma's. Het relatief fatsoenlijke gedrag (uitzonderingen daargelaten) maar daardoor ook wel wat ingekakt en saai. Het boerenland waar ik vandaan kom, maar doordat Nederland zo klein is, lijkt alles wel met een meetlatje uitgerekend: een paar meter boerenland, een paar meter recreatiegebied, een buitenwijkje enzovoort. Ik hou ook van de geschiedenis van Nederland, omdat ik die ken en ongeveer weet hoe dit land in elkaar zit. Dat geeft me een gevoel van "thuis". Andere landen vind ik vaak heel prachtig en spectaculair. Maar ik begrijp er te weinig van om me er echt thuis te kunnen voelen.

minous21
25-04-2004, 00:43
Origineel gepost door Sword_of_Islam Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik neem aan dat je moslima bent? Ik zei worden het nooit eens :) (en ja ik ben een moslima en ik weet dat wij binnen de Islam geen democratie kennen). Maar we leven in een westers land... En nogmaals wij worden het niet eens ;)

Ole_Guapa
25-04-2004, 00:44
Origineel gepost door Sword_of_Islam en let op met die kaas, want daar zit stremsel in, dat dierlijk is gemaakt van runderdarmwand. So what? Rund is toch niet haram?

minous21
25-04-2004, 00:46
Origineel gepost door Ole_Guapa Ik hou van Nederland om dezelfde redenen dat ik er een hekel aan heb. De democratie en de vrijheid maar ook het onvermijdelijke gevold: ellenlange discussies over punten en komma's. Het relatief fatsoenlijke gedrag (uitzonderingen daargelaten) maar daardoor ook wel wat ingekakt en saai. Het boerenland waar ik vandaan kom, maar doordat Nederland zo klein is, lijkt alles wel met een meetlatje uitgerekend: een paar meter boerenland, een paar meter recreatiegebied, een buitenwijkje enzovoort. Ik hou ook van de geschiedenis van Nederland, omdat ik die ken en ongeveer weet hoe dit land in elkaar zit. Dat geeft me een gevoel van "thuis". Andere landen vind ik vaak heel prachtig en spectaculair. Maar ik begrijp er te weinig van om me er echt thuis te kunnen voelen. Ellenlange discussie over punten en komma's....ik werk bij een overheidsinstantie....uren...dagen kunnen we vergaderen....over details... :rolleyes: Maar het heeft wel wat.... :D

Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:47
Origineel gepost door Ole_Guapa So what? Rund is toch niet haram? Nee maar het wordt niet ritueel geslacht hier.

Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:48
Origineel gepost door minous21 Ik zei worden het nooit eens :) (en ja ik ben een moslima en ik weet dat wij binnen de Islam geen democratie kennen). Maar we leven in een westers land... En nogmaals wij worden het niet eens ;) Dus als je in een Westers land woont, dan mag je van harame dingen houden?

minous21
25-04-2004, 01:01
en de rest....waarom houden jullie van Nederland?

MELILLENSE
25-04-2004, 01:46
Origineel gepost door Ole_Guapa So what? Rund is toch niet haram? Het rund niet, neen...maar wel het ongelovige rund die het dier slacht. MELILLENSE :belgie:

MELILLENSE
25-04-2004, 01:49

Waarom zou je er niet van houden? Ook Nederland is een creatie van Allah(swt)...en dienen moslims niet te houden van al Zijn creaties? MELILLENSE :belgie:

Pagina's : [1] 2 3 4