Bekijk originele versie : Wie is het volgende slachtoffer van Pisrael?
L3amrani
25-04-2004, 00:19
Het is algemeen bekend dat Pisrael serieus bezig is met het veroorzaken van een gigantisch-chaotisch bloedbad in het Midden-Oosten, met alle kwalijke gevolgen vandien. En het is algemeen bekend dat het Midden-Oostenconflict zich niet zelden verplaatst naar het Europese grondgebied.
Daarom ben ik zeer benieuwd wie het volgende slachtoffer is van Pisrael's agressieve annex effectieve oorlogsmachine.
Na de moord op Sjeikh Achmed Yassin en Dr. Abdul-Aziz Rantisi, zijn de denktanks en leger-adviseurs uit Tel Aviv druk bezig met wie ze dit keer moeten opblazen...
Ik persoonlijk vrees het ergste dit keer, namelijk Yasser Arafat.
Keer op keer word zijn naam genoemd in hoge Pisraelische militaire kringen en de media.
Hierbij plaats ik een poll, met een vraag en 4 keuze mogelijkheden erbij.
Origineel gepost door L3amrani
Het is algemeen bekend dat Pisrael serieus bezig is met het veroorzaken van een gigantisch-chaotisch bloedbad in het Midden-Oosten, met alle kwalijke gevolgen vandien. En het is algemeen bekend dat het Midden-Oostenconflict zich niet zelden verplaatst naar het Europese grondgebied.
Daarom ben ik zeer benieuwd wie het volgende slachtoffer is van Pisrael's agressieve annex effectieve oorlogsmachine.
Na de moord op Sjeikh Achmed Yassin en Dr. Abdul-Aziz Rantisi, zijn de denktanks en leger-adviseurs uit Tel Aviv druk bezig met wie ze dit keer moeten opblazen...
Ik persoonlijk vrees het ergste dit keer, namelijk Yasser Arafat.
Keer op keer word zijn naam genoemd in hoge Pisraelische militaire kringen en de media.
Hierbij plaats ik een poll, met een vraag en 4 keuze mogelijkheden erbij. Ik hoop als ze weer zo een racket af vuren dat het op SHARON terecht komt :D
L3amrani
25-04-2004, 00:26
Keuze 4 in de pol moet zijn: Iemand anders.
Sorry voor het ongemak :D
Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:28
Nasrallah durven ze niet aan.
Keuze 4 in de pol moet zijn: Iemand anders.
Sorry voor het ongemak :D l3amrani, je had die largnez bij moeten zetten op 1 :D
__WoMaNpOwEr__
25-04-2004, 00:29
Ik hoop inderdaad ook Sharon:hihi:
Maar zelf verwacht ik ook Yasser Arafat of Khalid Meshal.
Ik weet eigenlijk niet wat ze ermee willen bereiken. Nu wordt het pas een chaos in Palestina...:jammer:
L3amrani
25-04-2004, 00:30
Origineel gepost door a3ir
Ik hoop als ze weer zo een racket af vuren dat het op SHARON terecht komt :D
Dus keuze 4. Ik vrees dat ik je ditmaal zonder beer naar huis moet sturen :D
Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:32
Origineel gepost door ~*WoMaNpOwEr*~
Ik hoop inderdaad ook Sharon:hihi:
Maar zelf verwacht ik ook Yasser Arafat of Khalid Meshal.
Ik weet eigenlijk niet wat ze ermee willen bereiken. Nu wordt het pas een chaos in Palestina...:jammer:
Nou het minste wat je kan doen is misschien die foto's weghalen van modellen. ze zijn haram en ze poseren voor Amerikaanse producten die zionisten steunen.
minous21
25-04-2004, 00:33
Hezbollah......ze zouden wel willen alleen zijn ze best sterk...
Ik vrees Arafat....
Dus keuze 4. Ik vrees dat ik je ditmaal zonder beer naar huis moet sturen :D :rolleyes:
__WoMaNpOwEr__
25-04-2004, 00:36
en daardoor help ik dus de Palestijnen??
We hadden het hier over Israel...
Wat ik als avater of ondertekening gebruik is mijn keus! Misschien niet zo goed, maar die keus blijft aan mij. Als die plaatjes daar staan betekend dat niet gelijk dat ik achter de Amerikanen sta....als jij dat zo wilt zien...
Haram zijn ze, dat weet ik wel, maar ik ben niet zoals zij...dus
Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:37
en daardoor help ik dus de Palestijnen??
We hadden het hier over Israel...
Wat ik als avater of ondertekening gebruik is mijn keus! Misschien niet zo goed, maar die keus blijft aan mij. Als die plaatjes daar staan betekend dat niet gelijk dat ik achter de Amerikanen sta....als jij dat zo wilt zien...
Haram zijn ze, dat weet ik wel, maar ik ben niet zoals zij...dus
Als het haram is waarom hou je die dan?
Ben je niet bang van Allah ofzo?
L3amrani
25-04-2004, 00:41
Hé, mensen. Hou eens op met dat gekakel. Topic gaat over Pisrael en haar mogelijke slachtoffer, en niet over schaarsgeklede negerinnen.
Mien fadlikoem.
__WoMaNpOwEr__
25-04-2004, 00:41
Toevallig wou ik ze vandaag veranderen....maar niet omdat het haram is, maar omdat ik het beter vind en nuttiger om iets van de islam daar te zetten.
maar het is mijn verantwoordelijkheid....als ik iets "harams" bij mijn avater zet is dat mijn keus,nogmaals.
laar mij maar mijn ding doen...als ik verkeerd bezig ben, zal ik daar wel voor gestraft worden, vroeg of laat!
Natuurlijk vrees ik Allah SWT, maar ik heb het nooit zo gezien als iets harams waarmee ik bezig ben...want ik ben niet zoals hun!
hahah wallahilah je hebt gelijk la3mrani..
Sword_of_Islam
25-04-2004, 00:46
Toevallig wou ik ze vandaag veranderen....maar niet omdat het haram is, maar omdat ik het beter vind en nuttiger om iets van de islam daar te zetten.
maar het is mijn verantwoordelijkheid....als ik iets "harams" bij mijn avater zet is dat mijn keus,nogmaals.
laar mij maar mijn ding doen...als ik verkeerd bezig ben, zal ik daar wel voor gestraft worden, vroeg of laat!
Natuurlijk vrees ik Allah SWT, maar ik heb het nooit zo gezien als iets harams waarmee ik bezig ben...want ik ben niet zoals hun!
Dan moet je je meer verdiepen in de islam. Het gaat niet om wat jij ziet als haram of niet, maar wat de islam voorschrijft als ahram of niet.
In de Naam van Allah, de Erbarmer de Meest Barmhartige.
De regel met betrekking tot het maken van plaatjes van een levend wezen, of het nou een mens of dier is, is dat het haraam is. Het maakt niet uit of het plaatje drie-demensionaal, gefotografeerd, getekend op papier, muren, kleren etc.. is, omdat in saheeh overleveringen wordt vermeld dat het niet toegestaan is om een levend wezen af te beelden. De overleveringen vermelden tevens dat degenen die dit toch doen een zware straf boven het hoofd hangt, omdat zulke afbeeldingen kunnen leiden tot shirk. Mensen kunnen namelijk met respect voor deze afbeeldingen staan, zich vernederend gedragen tegenover hen, zich trekken tot hen en ze vereren op een manier die alleen Allah de Verhevene toekomt.
Het tekenen van levende wezens is ook verboden omdat het een soort van concurreren tegen Allah de Verhevene zijn creatie is en omdat er verleidingen bestaan in het tekenen van bepaalde soorten afbeeldingen, zoals plaatjes van actrices, naakte en zogenaamde mooie vrouwen.
Tussen de overleveringen die vermelden dat het maken van zulke afbeeldingen haraam zijn, zit ook de hadeeth van Ibn 'Abaas (moge Allah tevreden met hem zijn), hij zei: Ik hoorde de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) zeggen: "Degene die een afbeelding maakt in deze wereld, zal gevraagd worden om er leven in te blazen op de Dag Der Opstanding en dit zal hij nooit kunnen." Hij (Ibn 'Abbaas) vertelde ook dat de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het hellevuur zijn en elke afbeelding die hij gemaakt heeft zal tot hem verschijnen en zal hem laten lijden in de Hel." Ibn Abbaas (moge Allah hem genadig zijn) heeft ook gezegd: "Als je per se een afbeelding wilt maken, beeld dan bomen en andere dingen af die geen ziel hebben." (overgeleverd door Al-Boekhari en Moeslim)
De algemene mening van de overleveringen is dat het absoluut verboden is om afbeeldingen te maken van iets dat een ziel heeft. In Fataawa al-Lajnah al-Daa'imah, 1/456-457 heeft shaykh Ibn 'Othaymeen (moge Allah hem genadig zijn) gezegd over plaatjes: "Het maken van afbeeldingen voor dit doel is haraam en is niet toegestaan. Het maken van plaatjes ter gedenking is haraam, omdat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "De engelen betreden een huis niet waarin een afbeelding zit." (overgeleverd door al-Boekhaari, Bid' al-Khalq, 2986) en alles wat de engelen niet betreden heeft bevat niets goeds." (Uit Fataawa Manaar al-Islam, 3/759)
Ruling concerning hanging and possessing pictures
Question: What is the ruling concerning hanging a picture on a wall? What is the ruling concerning owning pictures of people?
Response: It is not allowed to hang a picture or keep a picture of any being that possesses a soul. It is obligatory to destroy such pictures. This is because the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) told 'Alee:
((Do not leave any image, but [instead] efface it)).
It is also confirmed in the hadeeth of Jaabir that:
((The Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) prohibited having pictures in houses)).
Therefore, all pictures meant for remembrance should be torn to pieces or burned. However, pictures that are needed out of necessity, such as for official identification purposes and so forth, may be kept.
Shaykh Ibn Baaz
Fataawa al-Mar.ah
Ik kan je nog tig andere fatwa's geven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.