Bekijk originele versie : Moeten zware allochtone criminelen in eigen land berecht worden?
Een kollega van mij zei tegen me: allochtonen die een zware misdaad begaan moeten in hun eigen land de gevangenis in!
Dan leren ze het wel af.
Ik vind wel dat gevangenisstraffen hier in nederland veel te laag zijn. Ze moeten het net zo doen als in Amerika vind ik. Duz iemand die een moord pleegd zonder pardon gewoon de doodstraf geven. En iemand die een vrouw verkracht 20 jaar, hier in nederland krijgen ze maar net 1 jaar en TBS.
Aman..
Tempelier
24-04-2004, 16:23
Wat mij betreft worden mensen met een buitenlands paspoort teruggestuurd als ze een zware misdaad begaan.
Lijkt me niet meer dan logisch dat dat land ook haar eigen criminelen mag afhandelen.
MELILLENSE
24-04-2004, 16:26
Misschien hebben ze niets liever om in eigen land berecht te worden....daar zijn de rechters nog vatbaar voor onderhandelingen, in ruil voor vrijheid. Per slot van rekening kijkt iedereen wel eens naar de eigen portemonnee...zeker als de staat niet echt gul is met remuneraties.
Geen slecht idee...
MELILLENSE :belgie:
PS: Je ondertekening...valt dat ook onder de categorie zware misdaad?
Tempelier
24-04-2004, 16:38
Ja Said, jij snap het helemaal. :)
MELILLENSE
24-04-2004, 16:38
Origineel gepost door said2reffie
dat is toch discriminatie of nie soms ,ze plegen toch de misdrijf hier of nie soms? dus met ander worden said verkracht iemand ,woord terug gestuert naar land van herkomst en woord veroordeelt tot 3o jaar cel ,en tempelier plecht zelfde misdrijf ,komt er van af met en boete van 240 uur werk straf en een 2 maanden voor waardelijk straf er van af .nou lekker mensen rechten is dat dan ,wat ben jij en racist zeg
Salaam aleikoem said2riffie
Wind je niet op, broeder, er wordt hier niemand weggestuurd...hoe groot de misdaad ook is. De wetgever moet zich houden aan de grondwet en elke staatsburger met wettige documenten en verblijfplaats kan enkel berechtigd worden in zijn land 'herkomst', in casu Nederland....zelfs al beschik je over één of meerdere nationaliteiten, waarvan de Marokkaanse per definitie niet kan afgenomen worden door een vreemde staat.
MELILLENSE :belgie:
wanneer iemand hier IN NL een misdrijf pleegt en ook hier IN NL woont moet ie ook hiet berecvhtigd worden, kom op zeg wat ene onzin praat verblijfsvergunning of nationaliteit interesseert mij geen reet wanneer je hier woont pleeg je ook hier de misdaden en moet je ook hier berechtigd worden..
denkt nl effe slim te zijn he met die regel dacht t tog nie het is het probleem van nederland wanneer iemand hier iemand verkracht of vermoord en niet van marokko... sterker nog marokko heeft daar helemaal niks mee te maken want het gebeurd niet binnen de grenzen van marokko en het is geen inwoner van marokko dus tempelier hou op met je poep praat en ga eens wat nuttigs doen als dromen want deze regel zal er never nooit komen!
en melillense met jou ben k het helemaal eens meissie;)
en nog effe iets.... die stelling is helemaal niet concreet ....wanneer is iemand een grote crimineel? op die vraag krijg je duidende verschillende antwoorden van duizende verschillende mensen. voor iemand is een tasjesdief als een grote crimineel en voor de ander is iemand pas crimineel wanneer die 5 moorde gepleegd heeft, dus begin al bij de stelling te veranderen... en als je dat gaat doen moet je ook alle kleine jongentjes die snoepjes bij de plus markt jatten terug sturen naar marokko of waar dan ook
Origineel gepost door OujdaGirlie
als het een misdaad is wat typisch is voor het land van herkomst dan absoluut.
mensen die hier hun vrouw vermoorden uit ere wraak moeten absoluut in turkije of welk land dan ook berecht worden.
deze kijk van jou op de stelling leidt tot het selectief wegsturen van mensen en dat gaat al helemaal niet en dat zal ook nooit werken.... wanneer je gaat selecteren zijn er altijd mensen die het ermee eens zijn en mensen die het er niet mee eens zijn dus k vind dat het gewoon onzin is om t egaan kijken naar wat wel typisch is en wat niet :rolleyes:
AlHoceima_Leila
25-04-2004, 15:37
ik vind t maar een stomme uitspraak
Origineel gepost door OujdaGirlie
als het een misdaad is wat typisch is voor het land van herkomst dan absoluut.
mensen die hier hun vrouw vermoorden uit ere wraak moeten absoluut in turkije of welk land dan ook berecht worden.
En als een Nederlander zijn vrouw vermoord? Wat dan..
Oh nee, dan is het een crime passional en krijgt hij zelfs strafvermindering..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.