Bekijk originele versie : Football speler van Amerika wordt neergehaald door de mujahideen in Afghanistan..
http://wwwi.reuters.com/images/w148/amdf547107.jpg
By Charles Aldinger
WASHINGTON (Reuters) - Former U.S. professional football star Pat Tillman, who gave up a $3.6 million sports contract to join the military's elite special forces, has been killed in Afghanistan, U.S. officials said on Friday.
The officials, who asked not to be identified, said Tillman was killed on Thursday in an intense firefight in southeastern Afghanistan as his Army Ranger unit hunted for al Qaeda and Taliban guerrillas.
The 27-year-old soldier, who quit his National Football League career to fanfare in May of 2002, eight months after the Sept. 11 attacks on America, was the most prominent American public figure killed in fighting in Iraq and Afghanistan.
The Pentagon and the Army, in keeping with a law passed by Congress that forbids the military from identifying casualties until 24 hours after their deaths, refused comment on the report. But the White House said Tillman's family was in the prayers of President Bush.
"Pat Tillman was an inspiration on and off the football field, as with all who have made the ultimate sacrifice in the war on terror. His family is in the thoughts and prayers of President and Mrs. Bush," said a White House spokesman, Taylor Gross.
Enlisting with his brother, Kevin, in the wake of the 2001 attacks on the Pentagon and World Trade Center, Tillman turned down a $3.6 million contract from the Arizona Cardinals to become an Army Ranger for an annual salary of $18,000.
The 5-foot-11, 200-pound Tillman played for four seasons with the Cardinals, from 1998 to 2001.
http://reuters.com/newsArticle.jhtml?type=domesticNews&storyID=4926448§ion=news.
Sword_of_Islam
24-04-2004, 14:36
Moge Allah de mujehedien nog veel moed en sterkte schenken zodat ze de vijanden van de islam vernietigen. Amin
Dus jij ziet de Taliban en Alqaeda - twee extremistische organisaties - als de hele islam?
Sword_of_Islam
24-04-2004, 14:55
Wat een link zeg, ik heb nergens die 2 namen vernoemd, ik zei mujehedien dat zijn de mensen die jihad voeren. Ga en leer eerst beter islamtische terminologie en geloofsleer vorodat je begint te kletsen als een kip zonder kop.
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Wat een link zeg, ik heb nergens die 2 namen vernoemd, ik zei mujehedien dat zijn de mensen die jihad voeren. Ga en leer eerst beter islamtische terminologie en geloofsleer vorodat je begint te kletsen als een kip zonder kop.
The officials, who asked not to be identified, said Tillman was killed on Thursday in an intense firefight in southeastern Afghanistan as his Army Ranger unit hunted for al Qaeda and Taliban guerrillas.
Tempelier
24-04-2004, 15:15
1 op 1
Zarqawi04 en sword-of-islam, als jullie in Afghanistan hadden gewoond, dan was je maar wat blij dat je nu verlost was van die Taliban. Of misschien was je zelf lid geweest van dit onderdrukkende regime. Dat kan natuurlijk ook. Lees eens wat Afghanen zelf zeggen over de situatie in Afghanistan ten tijde van de Taliban-onderdrukking. Daar zijn genoeg boeken over geschreven.
Kill Ratio is iets van 1 Amerikaan op 50 terroristen.
Volgens mij is dat nog wel meer eigenlijk ...
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Toch raar dat onze Afghaanse bewoners (azc) de mujahedeens haten, ze vermoorden niet alleen de vijand maar ook hun eigen bevolking........mujahedeens en de taliban TWEE gehate groeperingen in Afghanistan gehaat om wat ze hun bevolking hebben aangedaan en die wordt door vele moslims zo verheerlijkt.
Khanoussi
24-04-2004, 16:08
Origineel gepost door Perez
Zarqawi04 en sword-of-islam, als jullie in Afghanistan hadden gewoond, dan was je maar wat blij dat je nu verlost was van die Taliban. Of misschien was je zelf lid geweest van dit onderdrukkende regime. Dat kan natuurlijk ook. Lees eens wat Afghanen zelf zeggen over de situatie in Afghanistan ten tijde van de Taliban-onderdrukking. Daar zijn genoeg boeken over geschreven. ¨
Maar dat is voor hun ook heel makkelijk lullen , ze zitten achter hun PCtje , wten helemaal niks maar dan ook helemaal niks van Afghanistan , wat er gebeurd is onder het Taliban bewind , ze weten helemaal niks , ze kicken er op dat militairen worden doodgeschoten die de bevolking van Afghanistan hebben afgeholpen van de Taliban.
De taliban zit daar nog steeds, ze hebben alleen hun baarden afgeschoren en hun tulbanden afgewikkeld........dat is wat onze bewoners zeggen.
Sword_of_Islam
24-04-2004, 16:58
Jullie halen je info uit bronnen die ik niet vertrouw,omdat de onbetrouwbaarheid en de leugenachtigheid al meermaals is aangetoond.
ONderdrukking komt overal voor, dus ook in Afganistan.
Jullie kletsen uit jullie nek en laten je door leugens verblinden.
Een mujehied is voor jullie een terrorist, een vn soldaat een held. De Vn heeft meer bloed aan haar handen kleven dan alle mujehedien wereldwijd, om nog maar te zwijgen over die andere duivel vs.
AAAbracadaver
24-04-2004, 17:31
Origineel gepost door peterc
Volgens mij is dat nog wel meer eigenlijk ...
Bij de aanval in Afghanistan hebben de eerste maanden ongeveer 32.000 leden van al-qaida en taliban het loodje gelegd.
Ik heb het nu even niet over de VS of over Israël. Want daar ben ik het zeker ook niet mee eens.
Nu heb ik het over de Taliban. En welke bronnen heb jij dan?
Weet je wel wat mijn bronnen zijn??? Nee. Ik zal het je vertellen. Mijn bron is onder andere het boek 'gesluierd door Afghanistan'. Dit is geschreven door een spaanse vrouw die samen met 2 andere spaanse vrouwen ten tijde van het Talibanbewind voor enkele weken naar de vluchtelingenkampen in Peshawar in Pakistan is geweest. Daar hebben ze veel gepraat met deze gevluchte afghanen. Ook zijn ze naar Kabul geweest om in het geheim te praten met de mensen daar. Deze schrijfster verteld in dit boek wat deze afghanen zelf niet kunnen vertellen.
De bronnen van Aislin zijn zo te horen afghaanse asielzoekers en ook boeken.
Want de titels van de volgende boeken kreeg ik van haar. Helaas heb ik nog geen tijd gehad ze te lezen. Maar het lijken me heel goede boeken;
- Taliban / Ahmed Rashid
- Naar Afghanistan komt God alleen nog om te huilen / Siba Shakib
- Een eindeloze vlucht / Siba Shakib
- Zoya, een afghaanse vrouw / Zoya
- Gestolen gezicht / Latifa
Aislin, kun jij me eventueel aanvullen of verbeteren?
Sword_of_Islam, vertel me eens, wat zijn jouw bronnen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.