Bekijk originele versie : Balkenende: 'teksten moslimboek walgelijk'
Balkenende: 'teksten moslimboek walgelijk'
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt of de opstellers van het boek 'De weg van de moslim' aangepakt kunnen worden. Als het OM daartoe te weinig mogelijkheden heeft, moeten de strafrechtelijke mogelijkheden worden uitgebreid, vindt Balkenende.
Het kabinet is erg geschrokken van teksten uit het boek, waarin opgeroepen wordt tot haat en geweld tegen homoseksuelen en vrouwen. Premier Balkenende noemde vrijdag na afloop van de ministerraad teksten uit het boek "onbestaanbaar en walgelijk".
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) neemt "ondubbelzinnig" afstand van passages in een omstreden islamitisch boek die kunnen aanzetten tot haat of geweld jegens homoseksuelen en vrouwen. Dat heeft de organisatie van zes landelijke moskeekoepels vrijdag laten weten.
Het gaat om het boek De weg van de moslim van Aboe Bakr Djaber al-Djezeiri, dat onder meer bij de Amsterdamse moskee El Tawheed te koop is. Het boek roept bijvoorbeeld op tot het doden van homoseksuelen. Het CMO vindt dat het bestuur van de El Tawheed-moskee zich "onomwonden" moet distantiëren van passages die voor homoseksuelen en vrouwen kwetsend zijn.
Publicatie van zulke boeken zonder toelichtend commentaar vanuit de context waarin ze zijn geschreven, zet volgens het CMO de relaties tussen moslims en niet-moslims onder druk en draagt niet bij aan de maatschappelijke discussie over de integratie van moslims. Het CMO is geen voorstander van het verbieden van boeken zonder strafrechtelijke aanleiding, maar vindt wel dat moskeebesturen verantwoordelijk zijn voor "de keuze om al dan niet bij te dragen aan het verspreiden van bepaalde lectuur".
De organisatie heeft aangeboden te bemiddelen tussen het bestuur van de El Tawheed-moskee en de gemeente Amsterdam.
© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
balkenende heeft gewoon groot gelijk het is de grootste onzin die erin staat!
RitaMaria
24-04-2004, 11:59
Origineel gepost door Fortuynist
In een moderne samenleving kunnen we niet toleren dat vrouwen geslagen mogen worden en dat we homo's van gebouwen moeten gaan gooien. Ik ben blij dat de meeste mensen hier afstand van nemen.
chapeau
Geweld tegen vrouwen, homo's en "anderen" zou in elke
samenleving niet getolereerd moeten en mogen worden..helaas
is dit niet de werkelijkheid van alledag..
Sword_of_Islam
24-04-2004, 12:34
Een goed leerzaam boek, dat al jaren in omloop is,maar sinds islamhaat een verplichte brok reclame is op tv, maken ze van alles gebruik.
Ik raad iedereen aan eerst het boek zelf te lezen in plaats van als een kip zonder kop te reageren.
Origineel gepost door said2reffie
ahhhhhh nu begrijp ik je pas .je ben dus van de verkeerde kant zeg dat dan gelijk
hahahahah wallahila of k heb de slaap nog niet uit of jij bent gewoon een heel wazig type...
k snap dit namelijk weer niet dus....LEG UITTTT! ;) :zwaai:
jou iets uit leggen daar ben ik nie van gedient
oke dan is t me duidelijk dat k nie degene ben die hier de slaap nie uit heeft maar da jij de wazige persoon bent oke? mee eens of nie?
ja mee eens ,laat je me nu met rust .auw
auw???????????????? :confused: :giechel: :giechel: :giechel:
Als een CDA'er afstand neemt van dit standpunt doet deze het blijkbaar ook voor de bijbel. En daarbij boeit het niet zo wat er in de bijbel staat, het is namelijk voor nu niet relevant. Het wordt namelijk niet gepredikt in de kerken. En voor wat betreft Balkenende: wij hebben hier een principe dat heet scheiding van kerk en staat. Niet iedereen houd zich daar aan... maar dat zou wel moeten. En dan kom je dus uit op acceptatie en respecteren van Homo's.
Wat mij betreft dan de gene die een homo het raam uit gooit er in 4 stukken achteraan.
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Een goed leerzaam boek, dat al jaren in omloop is,maar sinds islamhaat een verplichte brok reclame is op tv, maken ze van alles gebruik.
Ik raad iedereen aan eerst het boek zelf te lezen in plaats van als een kip zonder kop te reageren.
Wat vind jij dan persoonlijk van dat stukje over het doden van homo's?
Sword_of_Islam
24-04-2004, 13:16
WIj leven niet in een islamtisch land hier. In een islamtisch land is het normaal dat homoseksualiteit niet wordt toegestaan, met straffe des doods en dat vind ik ook.
In Nederland is prostitutie normaal en legaal, wat volgens de islam absoluut onmogelijk is.
In een islamtisch land is homoseksuaiteit niet toegestaan, hier wel. Hier vinden ze prostitutie en drinken normaal, in een islamtisch land is dat verboden.
mojojojo
24-04-2004, 13:51
Origineel gepost door peterc
Als een CDA'er afstand neemt van dit standpunt doet deze het blijkbaar ook voor de bijbel.
Hoe weet jij dat? heeft hij dat ook gezegd of neem je het gewoon aan?
En daarbij boeit het niet zo wat er in de bijbel staat, het is namelijk voor nu niet relevant. Het wordt namelijk niet gepredikt in de kerken.
Hoe weet jij dat? ga je elke zondag naar alle kerken in het land? Ben je weleens in Staphorst of Urk geweest. Daarnaast ga je er wel vanuit dat het in alle moskeeen word gepredikt.
En voor wat betreft Balkenende: wij hebben hier een principe dat heet scheiding van kerk en staat. Niet iedereen houd zich daar aan... maar dat zou wel moeten.
En dan kom je dus uit op acceptatie en respecteren van Homo's.
Respect is geen eenrichtingsverkeer. het moet van beide kanten komen. Met acceptatie idem
Wat mij betreft dan de gene die een homo het raam uit gooit er in 4 stukken achteraan.
Het is grappig hoe Nederlanders ineens kunnen reageren op een boek dat geschreven is in 1964. Dat is precies 40 jaar geleden en nooit heeft iemand er iets over gezegd. Nu ineens valt iedereen erover. Naar mijn weten is er nog nooit een homo uit een gebouw gegooid. Begrijp me niet verkeerd. Van mij mogen ze doen wat ze willen, zolang ik maar niet geconfronteerd word met hun praktijken. dit geldt overigens ook voor hetro's hou het lekker prive.
Ik vind het ook een belediging voor de moslim zoals er nu met deze zaak word omgesprongen. Men gaat ervan uit dat de moslim in beginsel dom en achterlijk is en niet voor zichzelf kan denken.
Als een CDA'er afstand neemt van dit standpunt doet deze het blijkbaar ook voor de bijbel.
Hoe weet jij dat? heeft hij dat ook gezegd of neem je het gewoon aan?
Die CDA'er zit onze regering voor en het beleid van deze regering is dat Homo's geaccepteerd en gerespecteerd moeten worden. Dat de CDA hier niets tegen probeert te ondernemen is voor mij genoeg reden om dat aan te nemen ja.
En daarbij boeit het niet zo wat er in de bijbel staat, het is namelijk voor nu niet relevant. Het wordt namelijk niet gepredikt in de kerken.
Hoe weet jij dat? ga je elke zondag naar alle kerken in het land? Ben je weleens in Staphorst of Urk geweest. Daarnaast ga je er wel vanuit dat het in alle moskeeen word gepredikt.
In het christendom heb je natuurlijk ook gradaties. Jehovasgetuigen volgen de bijbel erg letterlijk en doen dat volgens mij wel. Vind ik net zo erg. Ik dacht dat de koran over het algemeen veel strikter gevolgt wordt dan de bijbel. En zo kom ik uit op die mening/ aanname. Daarbij is de mening van menigeen hier over homo's niet ongezouten en dat heeft mijn stelling ook beinvloed.
En voor wat betreft Balkenende: wij hebben hier een principe dat heet scheiding van kerk en staat. Niet iedereen houd zich daar aan... maar dat zou wel moeten.
En dan kom je dus uit op acceptatie en respecteren van Homo's.Respect is geen eenrichtingsverkeer. het moet van beide kanten komen. Met acceptatie idem
Ben ik het helemaal mee eens. Respect verdien je en eis je niet op. Dat iemand moslim is of homo betekend alleen voor mij niet dat je je meer moet bewijzen dan iemand anders. Als ik met mijn vriendin naar een moslim land zou gaan wil ik niet dat ze zich te bloot kleed en ik zal zelf ook niet met een korte broek een moskee binnen stampen om de toerist uit te hangen.
Ik denk niet dat het eerlijk zou zijn om te stellen dat moslims hier in nederland niet geaccepteerd/ gerespecteerd worden. Discriminatie komt overal voor, vanuit moslims naar zogenaamde kaaskoppen ook. Maar ik denk dat over het algemeen het hier heel goed leven is voor een moslim.
Ik zie trouwens geen reden voor een Homo om de islaam niet te respecteren wanneer deze geen bedreiging vormt voor zijn levenswijze die hier in Nederland algemeen geaccepteerd/ gerespecteerd is.
Het is grappig hoe Nederlanders ineens kunnen reageren op een boek dat geschreven is in 1964. Dat is precies 40 jaar geleden en nooit heeft iemand er iets over gezegd. Nu ineens valt iedereen erover. Naar mijn weten is er nog nooit een homo uit een gebouw gegooid. Begrijp me niet verkeerd. Van mij mogen ze doen wat ze willen, zolang ik maar niet geconfronteerd word met hun praktijken. dit geldt overigens ook voor hetro's hou het lekker prive.
Op een een of andere manier is dit boek weer actueel geworden. Door het gebruik van het boek of omdat iemand het ontdekt heeft. Wanneer over het algemeen moslims afstand doen van de inhoud lijkt me dat er niets aan de hand is. Verder ben ik het met je stelling eens... en daarom heb ik ook een hekel aan de gayparade. Eigen discriminatie vind ik dat circus...
Ik vind het ook een belediging voor de moslim zoals er nu met deze zaak word omgesprongen. Men gaat ervan uit dat de moslim in beginsel dom en achterlijk is en niet voor zichzelf kan denken.
Jij zet je teveel in een slachtoffer rol. Daarmee is het dus alleen maar een bevestiging voor de mensen die dit inderdaad geloven. Ik ga verder niet op dit punt in omdat het niet voor mij geld.
RitaMaria
24-04-2004, 15:15
Origineel gepost door Sword_of_Islam
WIj leven niet in een islamtisch land hier. In een islamtisch land is het normaal dat homoseksualiteit niet wordt toegestaan, met straffe des doods en dat vind ik ook..
Er is niets islamitisch met het doden van een individue op grond
van zijn of haar geaardheid..Allah (swt) is diegene die zich hier
op de dag des oordeels over zal uiten..
GirlFromFes
24-04-2004, 15:22
Ik vind het echt vreselijk dat dit boek uitgekomen is!
Wat homo's van hoge gebouwen gooien? En ze daarna stenigen?
"Get a life!" denk ik dan...
Oh oh oh moslims roepen altijd dat ze respect hebben, maar nu zien we dit... respectloos noem ik dit...
A willi willi willi vrouwenbesnijdenis... waar gaat dit heen...
Zelfs mijn vader vindt het erg wat er over die homo's gezegd wordt!
Dat noem ik nog eens een moderne en respectvolle moslim!
Thalla :zwaai:
Sword_of_Islam
24-04-2004, 17:01
Origineel gepost door RitaMaria
Er is niets islamitisch met het doden van een individue op grond
van zijn of haar geaardheid..Allah (swt) is diegene die zich hier
op de dag des oordeels over zal uiten..
Jajaja je bent braaf.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.