Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Maak deze Ramadan een verschil

Morgaine
07-11-2002, 17:43

Het is nu de tijd van de Ramadan. Een tijd om samen te komen met familie en vrienden. Een tijd om dichter bij het geloof te komen maar ook een tijd van gezelligheid. Een tijd van naastenliefde.... een prachtige tijd. Nu dacht ik zomaar, het is maar een ideetje, wat zou er gebeuren wanneer je in samenspraak met je ouders, eens een niet-Moslim bij je thuis zou uitnodigen om de Ramadan mee te vieren. De meesten hebben in de straat wel Nederlanders of Belgen, Chinezen of wat dan ook wonen. Zij weten vaak helemaal niet waar de Ramadan om gaat. Stel, je stapt op ze af. Je legt ze uit dat je ze graag eens zou uitnodigen om te kijken hoe jullie de Ramadan vieren. Om samen thee te drinken, samen misschien iets te eten. Om te vertellen wat de Ramadan voor jullie betekent. Misschien zouden ze je vreemd aankijken. En sommigen zullen ongetwijfeld weigeren. Maar misschien zijn er ook die eigenlijk wel nieuwsgierig zijn. Die graag iets meer willen weten over jullie cultuur en jullie geloof maar zelf niet naar jullie toe durven stappen. Stel je voor... is dat een idee? *Morgaine wenst iedere Moslim(a) oprecht een goede Ramadan*

Loco_Mocro
08-11-2002, 05:31
is een prachtig idee meid.....ik ga het gelijk uitvoeren...alle kaaskoppen uitnodigen voor een cup a hrira!!!

Dalilah
08-11-2002, 09:02
Origineel gepost door Morgaine Het is nu de tijd van de Ramadan. Een tijd om samen te komen met familie en vrienden. Een tijd om dichter bij het geloof te komen maar ook een tijd van gezelligheid. Een tijd van naastenliefde.... een prachtige tijd. Nu dacht ik zomaar, het is maar een ideetje, wat zou er gebeuren wanneer je in samenspraak met je ouders, eens een niet-Moslim bij je thuis zou uitnodigen om de Ramadan mee te vieren. De meesten hebben in de straat wel Nederlanders of Belgen, Chinezen of wat dan ook wonen. Zij weten vaak helemaal niet waar de Ramadan om gaat. Stel, je stapt op ze af. Je legt ze uit dat je ze graag eens zou uitnodigen om te kijken hoe jullie de Ramadan vieren. Om samen thee te drinken, samen misschien iets te eten. Om te vertellen wat de Ramadan voor jullie betekent. Misschien zouden ze je vreemd aankijken. En sommigen zullen ongetwijfeld weigeren. Maar misschien zijn er ook die eigenlijk wel nieuwsgierig zijn. Die graag iets meer willen weten over jullie cultuur en jullie geloof maar zelf niet naar jullie toe durven stappen. Stel je voor... is dat een idee? *Morgaine wenst iedere Moslim(a) oprecht een goede Ramadan* Toen ik nog thuis bij me ouders woonde heb ik een keer mijn buurvrouw uitgenodigd dat was wel leuk..... Wij hebben haar vertel wat voor ons de Ramadan betekende en de Islam... zei vond het heel interresant (zij had die dag ook met ons meegevast, ze wou weten hoe we ons voelden) Ze is geen moslima geworden jammer ze heeft wel veel waardering voor ons geloof.... Ze vond het eten heerlijk en we moesten aan haar meteen het recept van harira geven :D :D

DieselGirly
08-11-2002, 10:05
Ik vind het wel leuk...zo kan je ook nog eens iemand inspireren! Goed ideetje hoor....

Morgaine
08-11-2002, 11:16

Harira is hartstikke lekker ! Al zie je tegenwoordig zelfs harira uit een pakje. En dat is natuurlijk een stuk minder lekker ! *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadan*

Morgaine
08-11-2002, 11:18
Dalilah, ik denk ook niet dat het met de intentie of hoop dient te gebeuren dat iemand Moslim(a) zou worden. Als er allereerst al eens begrip zou bestaan voor de Islam, dat zou al een hele stap op de goede weg zijn, niet? *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadan*

stardust
08-11-2002, 12:12
Een hartstikke mooie gedachte maar waarom hoe jij je er zo mee bezig als niet-moslim?( heb ook al andere stukjes gelezen die je hebt geplaatst) niet dat t verkeerd is juist harstikke goed maar moet je het zelf ook niet in de praktijk brengen praten is een ding maar u better talk the talk and walk the walk!! get my drift Ghizlane

Morgaine
08-11-2002, 12:28
Ghizlane, wie zegt dat ik niet in praktijk breng waar ik hier over praat ? Laten we zeggen dat ik een idealist ben die nog gelooft in een goede SAMENleving. Ik spoor Marokkaanse mensen hier aan om contact te zoeken met Nederlandse, Turkse, Surinaamse, Chinese enz. mensen, en op andere fora spoor ik bijvoorbeeld Nederlanders aan om niet zo zwart/wit te denken. Praten alleen lost niets op, daar heb je groot gelijk in, maar ik denk wel dat praten met elkaar de eerste stap is. Volgens mij wordt er in de samenleving in het algemeen gewoon veel te weinig met elkaar gepraat. Ik bedoel dan geen debatten of discussies op de televisie maar gewoon, onder buren, met mensen uit de straat enz. Het is niet allemaal naastenliefde hoor.... ik kan ook heel wat van jullie hier op het forum leren en ik hoop jullie ook van mij. :D *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadan* Groetjes uit :belgie:

Dalilah
08-11-2002, 12:47
He bezoeker, Mag ze niet een eigen mening geven, dit is een discussie forum voor moslims en niet-moslims... Ik wou het alleen even doorgeven....

Morgaine
08-11-2002, 12:49
Origineel gepost door bezoeker99182 Geef de echte moslims eens een keer de kans om een antwoord te geven. Je lult iedere discussie dood ! En dat mag alleen jij? Misschien moet je in je volgende vraag even stellen dat alleen Moslims een antwoord mogen geven? Of nee.... dit heet POSITIEVE DISCRIMINATIE whahaaahaaaa.... Morgaine