Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslimorgaan neemt afstand van boek

Pagina's : [1] 2 3 4

Raihana
23-04-2004, 19:44

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) neemt "ondubbelzinnig" afstand van passages in het omstreden islamitisch boek 'De weg van de moslims'. De organisatie van zes landelijke moskeekoepels heeft dat bekend gemaakt. In het boek wordt onder meer opgeroepen tot het vermoorden van homoseksuelen en geweld tegen vrouwen. Het boek is onder meer te koop in de El Tawheed-moskee in Amsterdam. De organisatie vindt dat de moskee zich moet distantiëren van passages die voor homo's en vrouwen kwetsend zijn. Het CMO wil bemiddelen tussen het bestuur van de moskee en de gemeente Amsterdam. Premier Balkenende noemde de teksten uit het boek na afloop van de ministerraad "onbestaanbaar en walgelijk". Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt of de opstellers van het boek aangepakt kunnen worden. Als het OM daartoe te weinig mogelijkheden heeft, moeten de strafrechtelijke mogelijkheden worden uitgebreid, vindt Balkenende. Volgende week meoten de minsters Donner van Justitie, Remkes van Binnenlandse Zaken en Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie in de Kamer tekst en uitleg komen geven over het boek. Sorry hoor maar dit gaat echt te verrrrrrrrrrr... Ik vind dit zelf een goed aanbevolen boek voor alle moslims. Moge Allah deze pesterijen stoppen....amien

tonk
23-04-2004, 21:33
Ik vind persoonlijk een :) meer op zijn plaats dan een :kwaad: Het is toch juist goed dat zij afstand nemen van passages die aanzetten tot moord op homoseksuelen, mensen die geen vlieg kwaad doen? En ook afstand nemen van passages waarin uit de doeken wordt gedaan hoe je je vrouw het beste kunt slaan?

tonk
23-04-2004, 21:44
Origineel gepost door zarqawi04 De weg van de Moslim is een topboek. Maar wat vind jij dan van passages waarin wordt gezegd homo's te vermoorden? Die vind je toch niet top, hoop ik?

Blizzard
23-04-2004, 21:48
Origineel gepost door tonk Maar wat vind jij dan van passages waarin wordt gezegd homo's te vermoorden? Die vind je toch niet top, hoop ik? ik vind van wel , en joden mogen er ook bij zijn. Mijn mening, nederland is een menings-vrije land.

tonk
23-04-2004, 21:59

Origineel gepost door Blizzard ik vind van wel , en joden mogen er ook bij zijn. Mijn mening, nederland is een menings-vrije land. Reden te meer voor mij om morgen te gaan demonstreren tegen de passages in het boek en tegen de toenemende intolerantie tov homo's en lesbiennes in het algemeen. Ik vind overigens dat afkeuren van relaties tussen 2 personen van hetzelfde geslacht hetzelfde is als het afkeuren van relaties tussen 2 personen van een verschillend ras. Allebei even verwerpelijk.

Blizzard
23-04-2004, 22:03
Origineel gepost door tonk Reden te meer voor mij om morgen te gaan demonstreren tegen de passages in het boek en tegen de toenemende intolerantie tov homo's en lesbiennes in het algemeen. Ik vind overigens dat afkeuren van relaties tussen 2 personen van hetzelfde geslacht hetzelfde is als het afkeuren van relaties tussen 2 personen van een verschillend ras. Allebei even verwerpelijk. Boeien??? Van mij mag je 24/7 gaan demonstreren voor me deur. Ik heb de ideeen niet van het boek maar uit mijnzelf, en regels van de islam, als jij dat niet accepteerd doe er wat dan aan. Bring it on zal ik maar zeggen. Niets en niemand zal de islam tegenhouden en de wetten van de islam zullen zowiezo worden geaccepteerd, misschien niet nu maar later insha allah.

tonk
23-04-2004, 22:11
Origineel gepost door Blizzard Boeien??? Van mij mag je 24/7 gaan demonstreren voor me deur. Ik heb de ideeen niet van het boek maar uit mijnzelf, en regels van de islam, als jij dat niet accepteerd doe er wat dan aan. Bring it on zal ik maar zeggen. Niets en niemand zal de islam tegenhouden en de wetten van de islam zullen zowiezo worden geaccepteerd, misschien niet nu maar later insha allah. Als er in de Koran werkelijk staat dat homoseksuelen vermoord mogen worden, dan denk ik er nu toch sterk over om mijn ondertekening te veranderen in 'de islam is GEEN vredelievende godsdienst en zet aan tot MOORD!'

sneakynawal
23-04-2004, 22:19
Origineel gepost door esmaII Mag ik je wat vragen? Ben jij al besneden? Je stelt die vraag aan een dame :rolleyes:

a3ir
23-04-2004, 22:26
Origineel gepost door esmaII [QUOTE]Origineel gepost door sneakynawal Je stelt die vraag aan een dame :rolleyes: [/QUOT Klopt, het schijnt dat in dat boekje ook staat dat vrouwen besneden moeten worden. Zij staat achter dat boekje, dus ga ik er vanuit dat zij zich ooklaat besnijden :D vroeg ik me ook af. :confused:

esiyaa
23-04-2004, 22:35
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de islam zegt dat de vrouw besneden moet worden. :confused:

sneakynawal
23-04-2004, 22:46
Vreemd boekje!

tonk
23-04-2004, 22:54
Origineel gepost door esmaII Klopt, het schijnt dat in dat boekje ook staat dat vrouwen besneden moeten worden. Zij staat achter dat boekje, dus ga ik er vanuit dat zij zich ooklaat besnijden :D [/B] Hup, dames allemaal onder het mes! En maak er een feestelijke gebeurtenis van, want ik heb begrepen dat het dat bij jongetjes ook is. Het gaat maar om een klein sneetje volgens dat boek, dus maak je geen zorgen: je wordt niet ernstig verminkt, waardoor je geen risico loopt op blijvende infecties, problemen bij gemeenschap en baren van kinderen, waar zeer veel moslima's problemen mee hebben omdat de moslimleiders in de landen waar zij wonen en waar vrouwenbesnijdenis gebruikelijk is te hufterig zijn om het te veroordelen.

sahira
23-04-2004, 22:58
Laatst was ik met een stel zusters, een middagje klebben. Op een nuttige manier bedoel ik hé... :o Het boek kwam ter sprake, en het boek werd er bij gehaald. Het staat er niet letterlijk in dat het MOET, het mag, en als je het wilt dan een heel klein stukje. De geleerden zijn er niet allemaal overeens, maar het mag dus niet MOET. Dat stukje was een een alinea of twee, in totaal misschien 15 regels, de rest van het boekje moet men ook lezen denk ik dan, daar stonden ook goede zaken in. Daar mag ook over gepraat worden, en niet alleen maar een passage wat niet bevalt.

tonk
23-04-2004, 23:01
Origineel gepost door esmaII Ben ik te oud voor en ik pas voor de rest van mijn leven. Ik meen dat een man die op latere leeftijd besluit moslim te worden, moet worden besneden. Als dat zo is: dames, je bent nooit te oud voor een besnijdenis.

sahira
23-04-2004, 23:05

Btw: is het niet zo dat het 'aanbevolen' is voor de heren om besneden door het leven te gaan? Moeten is dwang, en staat in contrast met de Islam.

Pagina's : [1] 2 3 4