Bekijk originele versie : Nederlander keert wereld de rug toe
L3amrani
23-04-2004, 17:00
Vrijdag 23 april 2004 - Nederlanders worden navelstaarders, steeds meer gericht op eigenbelang. De bereidheid om problemen in andere landen op te lossen daalt en de solidariteit met minderheden en ontwikkelingslanden neemt af. Dat blijkt uit het nationaal vrijheidsonderzoek 2004 van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.
Jarenlang stonden Nederlanders bekend om hun 'internationale' levensvisie en omvangrijke ontwikkelingshulp. Uit het onderzoek blijkt dat de steun daarvoor onder burgers afneemt. "Het lijkt op struisvogelgedrag," zegt onderzoeker B. Nauta van bureau Veldkamp, dat het onderzoek uitvoerde. "Terwijl de angst voor bijvoorbeeld terroristische aanslagen hoog is, kijkt men meer naar binnen dan over de grens. We sluiten ons af van de grote boze buitenwereld."
Het nationaal vrijheidsonderzoek is een opinieonderzoek dat sinds 2002 jaarlijks wordt uitgevoerd in opdracht van de overheid. Dit jaar is het thema de actieve betrokkenheid van burgers bij de samenleving, politiek en Europa. Nederlanders blijken zich vooral betrokken te voelen bij hun eigen buurt, gemeente en land. In Europa zijn ze niet geïnteresseerd en ze onderschatten het belang van Europese regels. Een groeiende groep, van inmiddels 22 procent, vindt ontwikkelingssamenwerking overbodig en ook de bereidheid om Nederlandse militairen op vredesmissie te sturen daalt. Nederlandse Europarlementariërs moeten zich volgens driekwart van de achterban vooral hard maken voor het nationale belang.
Brabants Dagblad
Er gloort hoop aan de einder. Steeds meer kaaskoppen beginnen in te zien dat er rotszooi in eigen land bestaat, en dat die problemen het eerst zullen moeten worden aangepakt voordat men met een vooringenomen houding aan internationale problemen begint, HAHA!. Laten we beginnen met homo's en pedofielen van het balkon af te gooien met hun hoofd richting de afgrond :D
Geintje :o
Tempelier
23-04-2004, 17:24
Wat heeft de steun voor ontwikkelingsamenwerking nu te maken met interesse voor het buitenland? Zouden de onderzoekers niet beseffen dat Nederland er net als de rest van de wereld steeds meer achterkomt dat ontwikkelingsamenwerking niet helpt?
Hoeveel miljarden heeft de wereld wel niet in Afrika gepompt sinds de jaren 70? Toen waren er hongersnoden en nu nog steeds. De situatie daar is alleen maar verslechterd sinds ontwikkelingshulp is ingevoerd.
Ik sprak laats met iemand die in Afrika heeft geholpen irrigatiesystemen aan te leggen zodat mensen zelf hun voedsel konden verbouwen. Hij had ze ook geleerd hoe ze die systemen moesten onderhouden en had mensen daar opgeleid. Laatst was hij er teruggeweest en zag dat zijn hele systeem was vervallen tot een soort ruine, niets meer van over.
Toen hij vroeg waarom ze het niet onderhouden hadden vertelden ze hem dat ze wisten dat westerlingen wel weer terug zouden komen om hem te maken.
In je commentaar heb je overigens gelijk, vooral de ongelovelijke problemen die in onze grote steden aan de orde zijn zijn enorm en Nederland begint nu te beseffen hoe ernstig de situatie eigenlijk is. Voordat onze steden vervallen tot getto's wordt het tijd om kansarmen over ons land te spreiden zodat de problemen zich in concentreren in de belangrijkste steden van ons land.
L3amrani
23-04-2004, 17:30
Mooie Arabische uitvinding hé, die irrigatiesysteem :D
Tempelier
23-04-2004, 17:31
Romeinen en Grieken hadden ze ook al....jammer
L3amrani
23-04-2004, 17:33
De goeie oude tijden van Andalucie :D
Tempelier
23-04-2004, 17:35
Het oude Andalucie werd vooral bevolkt door Grieken niet door Arabieren.
L3amrani
23-04-2004, 17:49
En de watermolen als symbool van de lage landen?, deze komt voort uit de Arabische kennis inzake irrigatie en rationeel watergebruik. HA! :D
Tempelier
23-04-2004, 18:09
En wat dan nog?
Wat wil je duidelijk maken, dat de Arabische weredl heel diep gezonken is?
Daar heb je gelijk in ja...
Leve onze homoseksuele medemens, dat ze met alle rechten behandeld blijven worden als deze Marokkanen hier ook graag behandeld willen worden!!!
Origineel gepost door Tempelier
Het oude Andalucie werd vooral bevolkt door Grieken niet door Arabieren.
Ik mag jou wel...wij moeten echt een keer wat gaan drinken(Wees niet bang,Klon is hetero)...jij bent echt grappig
Tempelier
23-04-2004, 18:32
Het was geen grap, en ik drink alleen bier :)
Het was geen grap, en ik drink alleen bier :)
Jij bent echt hill"arisch"(heeeee,Klon kan ook woordgrapjes maken)...Joh,drink je echt alleen BIER...daar sta ik wel van te kijken...maar verklaart wel gelijk een hoop :D
Tempelier
23-04-2004, 18:45
hahaha heel Arisch, god man, wel een gedacht aan een carriere in als clown in het circus?
hahaha heel Arisch, god man, wel een gedacht aan een carriere in als clown in het circus?
Nooit echt,alleen sinds jij hier post.Wil het best worden,maar alleen op 1 voorwaarde.Ik ga wel in de leer bij jou...ik wil het vak wel leren van de beste.
P.S. als ik naar je vorige zin kijk kom ik tot de volgende conclusie;
A: of je bent allochtoon,en kan gewoon niet schrijven.
B:Of je hebt weer te diep in het glaasje gekeken en bent op de LaLaLaLaLaLa toer.
C: door je rode clownsneus kun je niet meer zien wat je typt.
D:het is een combo van B en C
L3amrani
23-04-2004, 19:04
De woorden Moslim en Islam hebben dezelfde werking op Tempelier als een kruis op een vampier :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.