Bekijk originele versie : Wie kan mijn sollicitatiebrief op fouten ontdekken?
Tips zijn ook welkom.
Geachte heer/mevrouw,
Afgelopen week las ik met zeer veel interesse de openstaande vacature van leerplichtambtenaar voor de gemeente Amsterdam op het internet. Gezien het feit dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging, solliciteer ik bij deze naar de functie van leerplichtambtenaar.
Ik heb ruim 5 jaar ervaring in het onderwijs waarbij ik heb lesgegeven op verschillende scholen in Amsterdam. Momenteel ben ik werkzaam als docente op een middelbare school, waarbij ik naast het lesgeven ook andere taken op mij neem in het begeleiden en ondersteunen van leerlingen zodat ze succesvol afstuderen. Leerlingen lopen tegenwoordig tegen allerlei problematiek aan die hen beletten succesvol hun school af te ronden. Daarom is het belangrijk dat zij worden begeleid door een evenwichtig persoon die in staat is zich in te leven in de hedendaagse jeugdproblematiek, en daarnaast planmatig opzoek gaat naar een oplossing. Wat ik u te bieden heb is een gedreven persoonlijkheid, die een groot inlevingsvermogen bezit voor zowel op zakelijk als persoonlijk gebied. Iemand die weet wat er tegenwoordig in de wereld van de jeugd speelt, en graag een steentje bijdraagt om hen een kans te bieden die ze wellicht nooit meer krijgen.
Het lijkt mij een uitdaging om mijn al verworven kennis en ervaringen binnen uw organisatie toe te passen en verder te ontwikkelen. Graag zou ik mijn brief en curriculum vitae toe willen lichten in een persoonlijk gesprek. Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.
Met vriendelijke groet,
_Perfectionist_
16-05-2009, 17:18
Nee, maar ik heb precies het bovenstaande nu gemaild naar die instelling.
:o
Paar kleine puntjes:
Geachte heer/mevrouw,