Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moskee mag oproepen tot gebed in de VS

Tempelier
22-04-2004, 19:12

In de stad Michigan zal komende week waarschijnlijk een wet aangenomen worden door de gemeenteraad die het voor de plaatselijke moskee mogelijk maakt 5 maal daags op te roepen tot gebed via hun luidsprekers. Moskeebezoekers zijn blij met de beslissing, maar andere plaatselijke bewoners vinden het een uitdaging of zelfs een belediging voor niet moslims. Zij zien het niet zitten om vijf maal daags Arabische gezangen door de luidsprekers te horen. Wat is jullie mening hierover? Zouden we dit in Nederland ook moeten doen? Bron (http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/20/national/main612805.shtml)

sidiahmed
22-04-2004, 19:21
ja als kerkkloken mogen luiden mogen moslims ook oproepen tot het gebed.

mc_hammer
22-04-2004, 19:35
Nee. Dat is je geloof opdringen aan anderen. Lawaai iedere ochtend om 5 uur. :jammer:

sneakynawal
22-04-2004, 23:39
Ja graag :D .... weet je hoe mooi dat klinkt? Minga (als je dit mocht gaan lezen)..dit hebben we nodig...het oproep tot het gebed.

The_Borg
22-04-2004, 23:39

Hm...ik weet er niet zoveel van af..maar is die oproep echt nodig of meer handig. Ik bedoel moslims weten nu toch ook wel wanneer ze moeten bidden? Denk niet dat er zoiets hier zal komen, teveel mensen die gaan protesteren. Ze klagen nu ook al tegen opzichtige, heldere reclame (KPN gebouw R'dam) of als er weer ergens een houseparty is.

sneakynawal
22-04-2004, 23:40
Trouwens!! Vorig jaar heb ik een vriendin (Anke) meegenomen naar Marokko, en ze kreeg er 's nachts kippevel van toen ze het hoorde (oproep), zo mooi vond ze het! Nah is dat nie mooi :D

sneakynawal
22-04-2004, 23:41
Hier in Wolluk doen ze het 1x in de week / maand ...vind het wel grappig, ik hoor het alleen nie zo goed.