Bekijk originele versie : El Tawheed Moskee Amsterdam
EL TAWHEED moskee wordt ervan beschuldigd lectuur (ook in het nederlands!) te verkopen waarin wordt aangemoedigd tot:
- vrouwenbesnijdenissen
- djihad (gewapende strijd)
- doding van homosexuelen.
[samenvatting stukje uit Parool 21 april 2004]
Is dit waar?! :confused:
Is er iemand die deze moskee in AMSTERDAM kent en er meer over weet?
kijk even wat verder op het forum.
Hier zijn al meerdere topics over. En daar zul je helaas lezen dat jou informatie inderdaad waar is.
sidiahmed
22-04-2004, 19:02
Origineel gepost door Peej
kijk even wat verder op het forum.
Hier zijn al meerdere topics over. En daar zul je helaas lezen dat jou informatie inderdaad waar is.
heeft iemand van de moskee bezoekers dit bevestigd?
Origineel gepost door sidiahmed
heeft iemand van de moskee bezoekers dit bevestigd?
Looser, de moskee ontkent het niet.
(gister uitgebreid op TV geweest, je was waarschijnlijk naar de arena)
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&postid=4521275#post4521275
Is er eigenlijk iemand op dit forum die weleens in de El Tawheed moskee komt?
Ze mogen er dan wel hoogst verwerpelijke lectuur verkopen, maar dat hoeft verder niet zoveel te zeggen over wat er verder in de moskee gebeurt. Ik ben benieuwd naar wat voor moskee het eigenlijk is. Wat voor mensen komen er, hoe is de imam enzo.
Er zijn ook boekhandels die deze boeken verkopen...waarom wordt daar niets over gezegd???Waarom willen zie die boekhandels dan niet sluiten???
Origineel gepost door tonk
Is er eigenlijk iemand op dit forum die weleens in de El Tawheed moskee komt?
Ze mogen er dan wel hoogst verwerpelijke lectuur verkopen, maar dat hoeft verder niet zoveel te zeggen over wat er verder in de moskee gebeurt. Ik ben benieuwd naar wat voor moskee het eigenlijk is. Wat voor mensen komen er, hoe is de imam enzo.
verwerpelijke lectuur ?? heb je wel in de gaten dat ze DUIZENDEN boeken verkopen ?? er wordt nu naar dat ene boek gekeken en dan gelijk ALLE boeken die ze verkopen in twijfel trekken. Zwaar overdreven dus ;)
zelfs in openbare bibliotheken vind je ook boeken die passages bevatten die bijvoorbeeld antisemitisch zijn. Heb jij ooit iemand zoveel heisa daarover horen maken ?
en ja, ik ben wel eens in dat moskee geweest.
Origineel gepost door Fitrah
Er zijn ook boekhandels die deze boeken verkopen...waarom wordt daar niets over gezegd???Waarom willen zie die boekhandels dan niet sluiten???
Ik krijg niet de indruk dat 'ze' gericht naar deze boeken gezocht hebben, dus het lijkt me redelijk toevallig dat ze bij deze moskee zijn gevonden. Het had ook in een van die boekhandels kunnen zijn. Misschien dat ze alsnog de uitgever gaan vragen naar welke boekhandels of andere moskees de boeken verstuurd zijn?
Een moskee of boekhandel sluiten enkel omdat er dergelijke lectuur wordt verkocht, vind ik trouwens nogal voorbarig. Vragen om het niet meer te verkopen en dan controleren of de boeken er inderdaad niet meer liggen, is voldoende. En als je reden hebt om aan te nemen dat er meer gebeurt dat niet in de haak is (volgens de Nederlandse wet) kun je dat onderzoeken. En dan eventueel verdere stappen nemen.
je zegt het zelf: ze zijn op die moskee uit.
Want zij zijn noch de uitgever ervan, noch de enige die hem verkopen. Dus waarom ZIJ ??
Tempelier
22-04-2004, 20:32
Die moskee prijst het boek aan als een goed boek voor degene die wil leven volgens goede islamitische regels.
De moskee staat achter de inhoud van het boek alleen zouden ze het ietsje anders gezegd hebben.
Dit is trouwens de moskee van de heer El Moumni, dan weet je wel.
Origineel gepost door Tempelier
Die moskee prijst het boek aan als een goed boek voor degene die wil leven volgens goede islamitische regels.
De moskee staat achter de inhoud van het boek alleen zouden ze het ietsje anders gezegd hebben.
Dit is trouwens de moskee van de heer El Moumni, dan weet je wel.
of je bent een leugenaar of je weet niet waar je over praat.
taw7eed is in AMSTERDAM
el moumni is in ROTTERDAM
moet ik je uitleggen hoe de topografie van nederland zit ? want volgens mij is ROTTERDAM niet AMSTERDAM
3ayshalak
22-04-2004, 20:39
Salaam..
Mijn vader komt vaak in die moskee ja
en zelf heb ik ook die boeken
en er staat erge goeie informatie in waar je veel van kunt leren er staan gewoon de feiten van de islam in..en info over die moskee
En die mensen van de tweede kamer moeten gewoon niet zeuren laatste tijd zie je wel overdreven veel discussies over de islam laat ze lekker over hun zelf gaan praten ofso tazz ze kunnen alleen maar over hoofddoekjes en islamieten praten..
zelfs in openbare bibliotheken vind je ook boeken die passages bevatten die bijvoorbeeld antisemitisch zijn. Heb jij ooit iemand zoveel heisa daarover horen maken ? en doc25 geef ik zwaar gelijk hierover..Waarom ze3ma nu problemen maken over dit als het in zoveel boeken staat..Taz zeg gewoon dat ze die moskee willen sluiten en klaar idioten!
Thalla..
Tempelier
22-04-2004, 20:41
Origineel gepost door doc25
of je bent een leugenaar of je weet niet waar je over praat.
taw7eed is in AMSTERDAM
el moumni is in ROTTERDAM
moet ik je uitleggen hoe de topografie van nederland zit ? want volgens mij is ROTTERDAM niet AMSTERDAM
Je hebt gelijk, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat El Moumni de imam was daar.
Maar goed, dat betekend dus dat we op zijn minst 2 moskeeen in Nederland hebben die een wereldvreemde zienswijze hebben die in strijd zijn met de Nederlandse grondwet.
Alleen maar triester volgens mij.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.