Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat moet ik doen?

azietju
12-05-2009, 22:15

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen:( Ik ben depressief, en al jaren heb ik allerlei problemen. Heb vaak zm gedachtes en neigingen. Vroeger heb ik het vaak geprobeerd, maar het lukte me steeds niet. Nu weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Ik ben wel een weekje het huis uit geweest en naar een opvang geweest. Ook loop ik bij een psychologe, alleen weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik kan het niet meer aan:( Ik wil mijn ouders niet weer pijn doen, en teleurstellen. Maar misschien is het beter als ik opgenomen wordt. Alleen weet ik niet of mijn ouders gaan accepteren. Het is al sowieso moeilijk te communiceren met mijn ouders. Wat moet ik doen:( Ps: Ben van marokkaanse afkomst.

kaoutar_tanger
12-05-2009, 22:22
Als je denkt dat het niet de goede kant met je gaat, probeer dan zo veel mogelijk hulp te zoeken. Je ouders zijn heel belangrijk, maar als het gaat om gezondheid, dan moet je toch echt eerst aan jezelf denken en doen wat jou het beste lijkt om beter te worden. Probeer het ze ook zo goed mogelijk uit te leggen, desnoods met behulp van anderen. Ik wens je veel sterkte met je situatie. Allahie shafiek. xxx

azietju
12-05-2009, 22:25
choukran oegtie Morgen heb ik een spoedgesprek:( Ben bang, maar ik weet dat het wel de beste oplossing is. Welekien of ze het gaan begrijpen, allahoe3elem. Laatst toen ik terug kwam van mijn opvang, vroeg niemand wat er wat of wat er scheelde:( Ze negeren het liever... Wat nou als ze dat niet goed vinden, en ik niet meer terug mag naar huis?

Sprite
12-05-2009, 22:46
meid toch!! Allahiesafiek.... Allah oema amien. Ik hoop vanuit me hart dat je snel weer geneest!

kaoutar_tanger
12-05-2009, 22:58

choukran oegtie Morgen heb ik een spoedgesprek:( Ben bang, maar ik weet dat het wel de beste oplossing is. Welekien of ze het gaan begrijpen, allahoe3elem. Laatst toen ik terug kwam van mijn opvang, vroeg niemand wat er wat of wat er scheelde:( Ze negeren het liever... Wat nou als ze dat niet goed vinden, en ik niet meer terug mag naar huis? Ze negeerden het waarschijnlijk omdat ze niet wisten hoe ze ermee om moesten gaan. Misschien dachten ze wel dat als ze over je toestand begonnen, dat je je dan slechter ging voelen. Allahoe a3lam. Je moet vooral doen wat jou het beste lijkt. Jij kent jezelf het beste. Wat betreft je ouders..die zullen je hoe dan ook altijd welkom heten thuis. Dat weet ik bijna zeker. Je hebt immers niets verkeerds gedaan en je bent en blijft voor altijd hun dochter. Ze moeten het alleen nog begrijpen, maar dat is nog maar een kwestie van tijd. Misschien dat een ander met ze kan praten? Iemand die hun de ogen kan openen. Veel succes morgen met je gesprek. Doe en zeg niets waar je niet achter staat, meid. Laat je niet brainwashen! Doe wat jij denkt dat goed is. Jij bent nummer 1 prioriteit op dit moment, de rest kan wel wachten. Allahie 3awnek.

azietju
12-05-2009, 22:58
incha'allah:( Ya rabie el3alamien :( Ik ben kapot, kan niet meer, wil niet meer. Maar zm plegen is haraam:(

kaoutar_tanger
12-05-2009, 23:19
incha'allah:( Ya rabie el3alamien :( Ik ben kapot, kan niet meer, wil niet meer. Maar zm plegen is haraam:( Ik ben blij dat je het zelf inziet. Zelfmoord is zeker haraam, en doe het vooral niet! Je denkt nu aan je ouders hoe ze het zouden vinden als je voor een periode uit huis gaat, maar hoe denk je dan dat ze zich zouden voelen als je er niet meer bent? Geloof me, meid. Dit wil je niemand aandoen, vooral je ouders/familie en jezelf niet. Dit wereldse leventje is maar van korte duur. Het leven erna is wat telt. En dat wil je toch niet verpesten voor jezelf door zelfmoord te plegen? Dat wordt een enkeltje naar de hel. Nee meid, zet die gedachten uit je hoofd. Ik weet, makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer telkens als je zulke negatieve gedachten krijgt, koran te gaan lezen, ayaat elkoersi opzeggen. Alles wat nodig is, zodat je kalmeert en die gedachten wegvloeien. Nu zie je het niet meer zitten, maar misschien is morgen een zonnigere dag voor je. Moet je er wel zijn om het te mogen beleven ;) Het komt wel goed met je insha'Allah. Allah swt heeft zo voor iedereen een plan. Hoe meer je in deze wereld lijdt, des te minder zul je in het graf lijden insha'Allah. Dit alles is een beproeving. Heb sabr (ik weet, klinkt afgezaagd, maar het is echt zo) en het zal goed komen insha'Allah. Ik hoop dat ze je hiermee kunnen helpen. Liefs

azietju
13-05-2009, 22:05
Incha'allah.. Choukran Nee, ik geloof niet dat als een imaam of iemand anders koraan reciteerd en het dan goed komt. Of dat ik me beter voel. Ik voel me al jaren zo, jaren lang heb ik hulp van hulpverleningen en etc. Maar het wordt alleen maar erger. M3a salaam.

shoottokill
14-05-2009, 02:05
Incha'allah.. Choukran Nee, ik geloof niet dat als een imaam of iemand anders koraan reciteerd en het dan goed komt. Of dat ik me beter voel. Ik voel me al jaren zo, jaren lang heb ik hulp van hulpverleningen en etc. Maar het wordt alleen maar erger. M3a salaam. Het komt wel goed meid.Amien. Ik zat zelf ook een aantal jaren geleden in een depressie. Heb geduld en stel je vertrouwen in Allah swt. Ik dacht eerst ook dat het niet zo ophouden en dat het geen zin had om op zo'n manier door het leven te gaan. Maar het is een beproeving die je moet doorstaan, zeg maar een fase waar je doorheen moet komen. Ik raad je aan om je niet te laten opnemen, want gezien hoe het in de klinieken aan toe gaat is het niet iets waar je veel aan zult hebben. Ik weet niet of je medicatie neemt tegen je depressie, maar ik nam wel antidepresiva of zoiets. Ik raad je wel aan om je zelf niet te issoleren van mensen, want als je deprie bent bent je wel snel geneigd om je zelf af te zonderen van andere, dat is wat ik bij mezelf opmerkte. Maar praat vooral met mensen zoals je familie en vrienden die je vertrouwd en lucht je hart bij hen op. Ik zeg niet dat je hiermee gelijk verlost bent van je depressie maar het is wel waar je behoefte aan hebt op sommige momenten.