Bekijk originele versie : Irak: NLse militairen onder vuur
L3amrani
22-04-2004, 14:58
AS-SAMAWAH - Het Nederlandse kamp in het Zuid-Iraakse As-Samawah is in de nacht van woensdag op donderdag beschoten met diverse mortiergranaten. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse landmacht donderdag gezegd. Een granaat kwam op het kamp terecht, maar richtte geen schade aan. Het was de eerste keer dat Camp Smitty onder vuur lag.
"Alle mensen zijn veilig en dat is het belangrijkste", aldus de zegsman. Het is nog onduidelijk hoeveel mortiergranaten zijn afgevuurd op het Nederlandse kamp. Dat moet onderzoek in de loop van donderdag uitwijzen. De beschieting gebeurde omstreeks 03.00 uur plaatselijke tijd (01.00 uur Nederlandse tijd). Conform de procedures zijn de Nederlandse militairen de bunkers in gegaan en is de wacht versterkt.
Ook het kantoor van de dienst van de bewindvoerder in Irak, Paul Bremer, is donderdagochtend beschoten. Volgens de politie in As-Samawah hebben onbekenden drie granaten afgevuurd op het gebouw. Of er een verband bestaat tussen beide beschietingen is niet duidelijk.
De beschieting is het derde incident waarmee de Nederlandse militairen in Irak binnen een week te maken kregen. Bij een schietincident bij een checkpoint van de Nederlandse militairen in Irak kwam woensdagochtend vroeg een Irakees om het leven. Het was de tweede keer dat een Irakees omkwam bij een incident met Nederlandse militairen. Op 27 december overleed een Irakese plunderaar, vermoedelijk door een waarschuwingsschot van marinier Erik O.
Nederlandse militairen in Irak waren zaterdagavond betrokken bij een schotenwisseling. Aan Nederlandse zijde vielen geen gewonden, aan de andere kant raakte een persoon gewond.
Nederland heeft in de Zuid-Iraakse provincie Al-Muthanna ongeveer 1275 militairen gelegerd, die de opdracht hebben de regio te stabiliseren en aan de wederopbouw mee te helpen.
Telegraaf
Vuur komt steeds dichter bij hun kaaskophielen :D
L3amrani
22-04-2004, 15:43
Origineel gepost door viroinval
Nog een bericht om mee te lachen. :rolleyes:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=259279
Ik heb geen medelijden met mensen die onder het mom "collatorale schade moet kunnen om mensen vrijheid te brengen". Die onschuldige Irakies kunnen die 'vrijheid' niet meer meemaken.
Die opgerolde hypocriete ogen van je moet je maar bij je buurman oprollen.
L3amrani
22-04-2004, 15:56
Origineel gepost door Elberfeld
En dan te bedenken dat de Amerikanen op 30 juni de macht overdragen aan de tijdelijke egering en dat daarna vrije verkiezingen komen.
Sommige mensen kennen gewoon geen geduld.
Geduld van de moslims is op. Moslims hebben altijd al voor hun idealen willen sterven en dit zal na de openlijke steun van ransaap Bush aan Pisrael alleen maar toenemen.
Wees jij maar geduldig, het vuur zal OOK JOU snel naderen.
Tempelier
22-04-2004, 16:14
2600 politieagenten zijn al opgeleid door de Nederlanders in Irak, tientallen zo niet honderen scholen zijn opgebouwd, ziekenhuizen opnieuw bevoorraad en ingericht.
http://www.nldetirak.nl/archief/sfir12/fotopagina/december/031231G1042.jpg
foto's van voetbalwedstrijdje met plaatselijke bevolking(irak won met 11-0):
http://www.nldetirak.nl/archief/sfir12/fotopagina/februari/040226G1214.jpg
De relatie tussen de bevolking en de Nederlandse militairen kan haast niet beter, individuele miltairen worden zelfs uitgenodigt om een kopje thee te komen drinken of om wat te eten.
Jammer dat die relatie onder druk komt te staan door dit soort aanvallen. Maar ik vind het fijn om te zien dat ook onze Marokkaanse landgenoten met het Nederlandse leger meeleven. Dan weet je weer dat we allemaal landgenoten van elkaar zijn en het beste willen voor elkaar.
Ik denk ook dat de Nederlandse militairen in Irak blij zullen zijn met jouw steun.
http://www.nldetirak.nl/detachement/as_samawah/images/42bg_00905.jpg
AAAbracadaver
22-04-2004, 16:22
Origineel gepost door Tempelier
2600 politieagenten zijn al opgeleid door de Nederlanders in Irak, tientallen zo niet honderen scholen zijn opgebouwd, ziekenhuizen opnieuw bevoorraad en ingericht.
http://www.nldetirak.nl/archief/sfir12/fotopagina/december/031231G1042.jpg
foto's van voetbalwedstrijdje met plaatselijke bevolking(irak won met 11-0):
http://www.nldetirak.nl/archief/sfir12/fotopagina/februari/040226G1214.jpg
De relatie tussen de bevolking en de Nederlandse militairen kan haast niet beter, individuele miltairen worden zelfs uitgenodigt om een kopje thee te komen drinken of om wat te eten.
Jammer dat die relatie onder druk komt te staan door dit soort aanvallen. Maar ik vind het fijn om te zien dat ook onze Marokkaanse landgenoten met het Nederlandse leger meeleven. Dan weet je weer dat we allemaal landgenoten van elkaar zijn en het beste willen voor elkaar.
Ik denk ook dat de Nederlandse militairen in Irak blij zullen zijn met jouw steun.
http://www.nldetirak.nl/detachement/as_samawah/images/42bg_00905.jpg
Wat leven we toch in een geweldig land ! :)
L3amrani
22-04-2004, 16:24
Ik moet haast een traantje laten, kruisvaarder69.
L3amrani
22-04-2004, 16:37
Origineel gepost door Elberfeld
Persoonlijk lijkt het me gezonder voor lichaam en geest om voor mijn idealen naar een stembus te lopen dan om gevaarlijke acties te ondernemen. En om eerlijk te zijn denk ik dat iraki's dat ook vinden. En na 25 jaar schrikbewind kunnen die twee maandjes er ook wel bij.
Overigens vind ik het leuk om met L3amrani in discussie te gaan, maar dinertjes bij kaarslicht, daarvoor heb ik mijn vriendin al.
Hiermee sla je de spijker op zn kop. Jij en vele met jou zijn (in)direct verantwoordelijk voor de dood van duizende onschuldige Irakies. Jouw stem.
Mag ik je bedanken voor je aanbod? onder het genot van een glas gif en Iraaks vlees kan geen leuke diner voortvloeien. Kheb namelijk een schoon geweten en wil het ook zo houden.
Ondankbare hond die je bent. De jongens die hun leven daar op het spel zetten zijn er ook om jouw reet te verdedigen als de Duitsers binnenvallen.
L3amrani
22-04-2004, 16:48
Origineel gepost door Erwin
Ondankbare hond die je bent. De jongens die hun leven daar op het spel zetten zijn er ook om jouw reet te verdedigen als de Duitsers binnenvallen.
Ah, onze vis-etende pedofiel heeft zich ook gemeld :D
Duitsers zijn mensen met een Duits degelijk verstand. Van hen heb ik geen last. Ben alleen bang dat wanneer zijn Nl weer aanvallen, jij weer klaar staat om je joodse medeburger te verraden voor koek en ei. Jouw leven.
Net weer 2 kibbelingetjes achter de kiezen.
Waar woon je, Itteren? Borgharen?
Dan komen die sukkels die jij de hel toewenst wel zandzakken vullen om je spulletjes droog te houden.
L3amrani
22-04-2004, 17:05
Origineel gepost door Erwin
Net weer 2 kibbelingetjes achter de kiezen.
Waar woon je, Itteren? Borgharen?
Dan komen die sukkels die jij de hel toewenst wel zandzakken vullen om je spulletjes droog te houden.
Jammie Jammie, kijk eens aan, 2 kibbelingetjes!. O Allah: ik ben U dankbaar dat U mij tot een van Uw dienaren heeft gekozen!. :D
Ga een eind spelen en laat mijn topic vrij van jouw kaaskopspielerei.
L3amrani
22-04-2004, 17:23
Origineel gepost door viroinval
Die onschudlige Iraki's kunnen jou dus geen barst schelen, niet de volwassen noch de kinderen.
Collatorale damage?
Aanslagen van Iraki's op Iraki's. noem jij collatorale damage :confused: Nou ja, dode Amerikanen spreken jou meer aan dan dode Iraki's die dan geen broeders meer zijn van jou.
Weten we ineens waar het bij sommigen om te doen is.
Ik zou haast bijna denken dat je een Jood bent, sluw genoeg om mijn woorden te verdraaien. Helaas voor jou niet voldoende slim om een Jood te zijn :D
De Amerikanen en hun bondgenoten vallen dat land binnen als een stel stieren en droppen precisieuze raketten op bewoonde gebieden. Helaas zijn die raketten net niet te precies om onschuldige - van onschuldige burgers te onderscheiden. Onder het mom: vrijheid van en voor de mens. Alleen zijn de mensen die de zgz vrijheid komen brengen helaas voor de Irakezen, gewetenloze moordenaars die hele andere bedoelingen met dat land hebben.
Amerika heeft nooit maar dan ook nooit aan liefdadigheid gedaan zonder er iets voor terug te krijgen. De geschiedenis staat bol van feiten, alleen moet je daar niet blind voor (willen) zijn.
L3amrani
22-04-2004, 17:45
Origineel gepost door Oppasser
De VS heeft 500.000 van haar zonen geofferd om de wereld te bevrijden van het nazi- en jappenimperialisme.
Voorts hebben ze d.m.v. enorme defensie-inspanningen de wereld behoed voor het sowjet-imperialisme.
Zij hebben de balkan gepacificeerd en zo o.a. honderdduizenden moslims voor uitroeiing behoed.
Nu zij zelf zijn aangevallen vanuit de moslimwereld heb ik er geen enkele moeite mee dat zij overal toeslaan waar moslim-terroristen hun bases hebben. Mijn steun hebben ze.
Hahaha, mag ik je hierbij een beker overhandigen.... Forum-nar van de week! :giechel:
500.000 zonen waarvan misschien 80% niet-blank is. DE Amerikanen dachten "die Zuid-Amerikanen en Afrikanen zijn toch maar gewetenloze moordenaars die elkaar de koppen inslaan voor een stukje Ghetto, laten we hen nuttig maken als kannonenvlees".
De Balkan gepacificeerd?. Ik ga je dat verhaal over jouw lafhartige militaire broeders en zusters niet voorkauwen. Zelfs oud-premier Kok schaamde zich daarvoor, idioot!.
Terroristen zijn zij die actief en passief VN-resoluties aan hun laarzen lappen en stukken land bezetten en daarbij onschuldige burgers afslachten.
Hoezeeeeee voor de VRIJHEIDstrijders! :D
Origineel gepost door L3amrani
AS-SAMAWAH - Het Nederlandse kamp in het Zuid-Iraakse As-Samawah is in de nacht van woensdag op donderdag beschoten met diverse mortiergranaten. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse landmacht donderdag gezegd. Een granaat kwam op het kamp terecht, maar richtte geen schade aan. Het was de eerste keer dat Camp Smitty onder vuur lag.
"Alle mensen zijn veilig en dat is het belangrijkste", aldus de zegsman. Het is nog onduidelijk hoeveel mortiergranaten zijn afgevuurd op het Nederlandse kamp. Dat moet onderzoek in de loop van donderdag uitwijzen. De beschieting gebeurde omstreeks 03.00 uur plaatselijke tijd (01.00 uur Nederlandse tijd). Conform de procedures zijn de Nederlandse militairen de bunkers in gegaan en is de wacht versterkt.
Ook het kantoor van de dienst van de bewindvoerder in Irak, Paul Bremer, is donderdagochtend beschoten. Volgens de politie in As-Samawah hebben onbekenden drie granaten afgevuurd op het gebouw. Of er een verband bestaat tussen beide beschietingen is niet duidelijk.
De beschieting is het derde incident waarmee de Nederlandse militairen in Irak binnen een week te maken kregen. Bij een schietincident bij een checkpoint van de Nederlandse militairen in Irak kwam woensdagochtend vroeg een Irakees om het leven. Het was de tweede keer dat een Irakees omkwam bij een incident met Nederlandse militairen. Op 27 december overleed een Irakese plunderaar, vermoedelijk door een waarschuwingsschot van marinier Erik O.
Nederlandse militairen in Irak waren zaterdagavond betrokken bij een schotenwisseling. Aan Nederlandse zijde vielen geen gewonden, aan de andere kant raakte een persoon gewond.
Nederland heeft in de Zuid-Iraakse provincie Al-Muthanna ongeveer 1275 militairen gelegerd, die de opdracht hebben de regio te stabiliseren en aan de wederopbouw mee te helpen.
Telegraaf
Vuur komt steeds dichter bij hun kaaskophielen :D
Ja, maar mikken kunnen ze niet, ze hebben niemand geraakt.
Maar dat die vuile mudjaheidenen niet kunnen mikken hebben we gisteren ook al gezien. Toen die randdebielen "per ongeluk" een bus vol kinderen opbliezen. Dappere jongens hoor.
AAAbracadaver
23-04-2004, 08:36
Origineel gepost door L3amrani
Hahaha, mag ik je hierbij een beker overhandigen.... Forum-nar van de week! :giechel:
500.000 zonen waarvan misschien 80% niet-blank is. DE Amerikanen dachten "die Zuid-Amerikanen en Afrikanen zijn toch maar gewetenloze moordenaars die elkaar de koppen inslaan voor een stukje Ghetto, laten we hen nuttig maken als kannonenvlees".
Ach dom sukkeltje wat ken je je militaire geschiedenis toch weer slecht. Ten tijde van WOII bestond het amerikaanse leger bijna exclusief uit blanken. Gekleurde troepen zijn slechts enkele malen aan het front ingezet, bij hoge uitzondering.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.