Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hoofddoek op zen turks

Pagina's : [1] 2

saharai
22-04-2004, 06:52

salaam alaikoum, Vaak zie je (meestal turkse vrouwen) zo hun hijaab dragen op een wijze dat die heel strak zit en zo bol van achteren. Kan iemand mij uitleggen hoe je dit moet doen? Of een andere manier zodat je hoofddoek goed zit, maar toch deftig. Waar kopen jullie (belgische vrouwen) de hoofddoeken? Wat voor soort en van welke stof? Ik vind namelijk heel moeilijk goeie hoofddoeken en vaak heb ik er één gekocht maar die blijkt dan een miskoop te zijn. Ik ben jullie heel dankbaar indien je mij mocht helpen, want zolang ik sukkel met de hoofddoek, ben ik geneigd om die zo naar achter te dragen of zelfs niet als het mij totaal niet lukt. wa alaikoum salaam :belgie:

Lampjuh
22-04-2004, 07:01
Je kan het ook simpel houden. Draag een hoofddoekje in de piratenvorm en daarboven een sjaal, maar wel je nek bedekken he. (Zie foto hieronder). Een sjaal kan je overal kopen neem ik aan. http://www.alhannah.com/images/products/hi/977/detail.jpg

sahab
22-04-2004, 08:13
Origineel gepost door saharai salaam alaikoum, Vaak zie je (meestal turkse vrouwen) zo hun hijaab dragen op een wijze dat die heel strak zit en zo bol van achteren. Kan iemand mij uitleggen hoe je dit moet doen? Of een andere manier zodat je hoofddoek goed zit, maar toch deftig. Waar kopen jullie (belgische vrouwen) de hoofddoeken? Wat voor soort en van welke stof? Ik vind namelijk heel moeilijk goeie hoofddoeken en vaak heb ik er één gekocht maar die blijkt dan een miskoop te zijn. Ik ben jullie heel dankbaar indien je mij mocht helpen, want zolang ik sukkel met de hoofddoek, ben ik geneigd om die zo naar achter te dragen of zelfs niet als het mij totaal niet lukt. wa alaikoum salaam Op de turkse manier vind ik het echt niet mooi!!! :zwaai: :belgie:

saharai
22-04-2004, 08:44
Origineel gepost door Lampjuh Je kan het ook simpel houden. Draag een hoofddoekje in de piratenvorm en daarboven een sjaal, maar wel je nek bedekken he. (Zie foto hieronder). Een sjaal kan je overal kopen neem ik aan. http://www.alhannah.com/images/products/hi/977/detail.jpg Dus een kleine hoofddoek naar achter knopen. En dan een sjaal (je bedoelt toch die langwerpige?) erover? Maar hoe zet je die dan vast? Met een speld onder de kin ofzo? Die sjaals, waar vind je die? Meestal zie ik alleen van die transparante? En zo geen bedekte. alvast bedankt

saharai
22-04-2004, 08:45

Origineel gepost door sahab nou ja, ieder zijn mening hé ;) maar als mijn hoofddoek maar goed zit :D

tatouzient
22-04-2004, 08:58
http://www.almuhajabat.com/howtowearhijab.html hier staan wa tips ;) Tatou.

Cocos
22-04-2004, 09:31
Meid, Ik denk niet dat het een goed idee is, om net als sommige Turkse vrouwen, een grote bult onder je hoofddoek te dragen... In een hadieth van de profeet s.a.w. worden vrouwen beschreven die de geur van het paradijs niet zullen ruiken: Zij dragen hun haar als een soort kamelenbult.... Ik denk, ik zeg het maar even... Verder veel succes met de hoofddoeken, Groetjes

Cocos
22-04-2004, 09:32
Ik denk dat de reden is, dat ze de aandacht op zich vestigen... Je kunt je hoofddoek op verschillende, leuke manieren dragen, maar soms zie je meisjes die het niet helemaal begrepen hebben en nog meer aandacht en ogen op zich gericht hebben dan meisjes zonder hoofddoek!! Good luck!

saharai
22-04-2004, 09:48
Origineel gepost door Cocos Meid, Ik denk niet dat het een goed idee is, om net als sommige Turkse vrouwen, een grote bult onder je hoofddoek te dragen... In een hadieth van de profeet s.a.w. worden vrouwen beschreven die de geur van het paradijs niet zullen ruiken: Zij dragen hun haar als een soort kamelenbult.... Ik denk, ik zeg het maar even... Verder veel succes met de hoofddoeken, Groetjes Oh, dat wist ik dus niet dat dit gebeurt door je haar in een knot te zetten. Maar ik ben er wel van op de hoogte dat je zo je haar niet zonaar buiten mag steken. Trouwens, gaat ook niet bij mij, want heb niet zo lang haar. Maar als iemand mij alsnog kan zeggen waar ik zo van die bedekkende sjaals kan halen en ook hoe ik het juist moet omdoen.

saharai
22-04-2004, 09:51
Origineel gepost door tatouzient http://www.almuhajabat.com/howtowearhijab.html hier staan wa tips ;) Tatou. ja, deze site ken ik ook maar die amira hijaabs, kocht ik ook in het begin maar ik vind ze toch niet echt praktisch, mijn oren deden zeer van dat onderstuk en ook verkopen ze niet echt de mooiste.

Shaimaa
22-04-2004, 12:19
Origineel gepost door saharai salaam alaikoum, Vaak zie je (meestal turkse vrouwen) zo hun hijaab dragen op een wijze dat die heel strak zit en zo bol van achteren. Kan iemand mij uitleggen hoe je dit moet doen? Of een andere manier zodat je hoofddoek goed zit, maar toch deftig. Waar kopen jullie (belgische vrouwen) de hoofddoeken? Wat voor soort en van welke stof? Ik vind namelijk heel moeilijk goeie hoofddoeken en vaak heb ik er één gekocht maar die blijkt dan een miskoop te zijn. Ik ben jullie heel dankbaar indien je mij mocht helpen, want zolang ik sukkel met de hoofddoek, ben ik geneigd om die zo naar achter te dragen of zelfs niet als het mij totaal niet lukt. wa alaikoum salaam :belgie: Brussel schaerbeeck ( rue de brabant) molenbeek, anderlecht overaaaaaaaaal Antwerpen heb je ook enkele winkels Er is keus genoeg, van sjaals, hoofddoeken, niqaab.. en noem maar op ;) Goodluck Meid :zwaai:

sahab
22-04-2004, 12:34
Origineel gepost door saharai salaam alaikoum, Vaak zie je (meestal turkse vrouwen) zo hun hijaab dragen op een wijze dat die heel strak zit en zo bol van achteren. Kan iemand mij uitleggen hoe je dit moet doen? Of een andere manier zodat je hoofddoek goed zit, maar toch deftig. Waar kopen jullie (belgische vrouwen) de hoofddoeken? Wat voor soort en van welke stof? Ik vind namelijk heel moeilijk goeie hoofddoeken en vaak heb ik er één gekocht maar die blijkt dan een miskoop te zijn. Ik ben jullie heel dankbaar indien je mij mocht helpen, want zolang ik sukkel met de hoofddoek, ben ik geneigd om die zo naar achter te dragen of zelfs niet als het mij totaal niet lukt. wa alaikoum salaam :belgie: Shahira, Draag wat bij je gezicht past zou ik zeggen , je moet zelf gaan kijken en uitproberen, ik heb zoveel manieren gezien en vind het ook bij sommige meisjes mooi staan. bij mij weer niet, ik heb mijn eigen manier weer, snap je De manier die je kiest moet wel voldoen aan de regel (nek, oren enz bedekken). en turks manier, vind ik gewoon niet mooi, het lijkt zo bol waardoor het je gezich zo'n rare vorm geeft. (grote hoofd vorm). en inderdaad ieder heeft een andere smaak. maar ik vind hoe de marokaanse meisjes het doen :Iluvu: :Iluvu: :Iluvu:

sahab
22-04-2004, 15:19
Bij HNM vind ik vaak mooie grote leuke sjaals, V&D ook. Anders in Bijverwijk kan je altijd wat vinden.

saharai
23-04-2004, 10:29
Origineel gepost door sahab Bij HNM vind ik vaak mooie grote leuke sjaals, V&D ook. Anders in Bijverwijk kan je altijd wat vinden. bedankt, meid Ik zal eens kijken bij h&m, maar die andere winkels ken ik niet

Lampjuh
23-04-2004, 10:33

Wat je ook kan d oen, is zelf stof kopen en een mooie grote sjaal van maken.

Pagina's : [1] 2