Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vlaams Blok racistische partij

Sword_of_Islam
21-04-2004, 21:44

GENT (ANP) - Het Vlaams Blok is schuldig aan racisme. Het Hof van Beroep in Gent heeft dat woensdag bepaald, op basis van verkiezingsprogramma's van de Vlaamse politieke partij. In pamfletten had het Blok onder meer gemeld hoeveel procent van de buitenlanders crimineel is. De rechter sprak over het ,,aanzetten tot haat en discriminatie''. De zaak was aangespannen door het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding en door de Liga voor de Mensenrechten. Die meenden dat de anti-racismewet was overtreden. Vlaams Blok-voorman Filip Dewinter reageerde woest op het vonnis en noemde de uitspraak een politieke monoloog. ,,De democratie wordt de mond gesnoerd. De rechter heeft zich niet te bemoeien met een politieke partij'', zei hij tegen VRT-radio. ,,Ik pik het niet als vertegenwoordiger van de derde partij van het land, dat wij niet kunnen verkondigen wat we vinden. Wij zeggen wat mensen in de straat denken, namelijk dat er een allochtonenprobleem is.'' Het Vlaams Blok beschouwt zichzelf als een nationalistische partij die de Vlaamse eigenheid verdedigt. Wegens haar standpunten over buitenlanders, boycotten andere politieke partijen het Blok. De partij is daarom in geen enkele gemeente of provincie aan de macht. Lijsttrekkers van de andere partijen wilden woensdag niet reageren op het vonnis. Na de uitspraak besloot het Vlaams Blok direct in cassatie te gaan. Daardoor kan het Vlaams Blok toch deelnemen aan de verkiezingen in Vlaanderen op 13 juni. Als de partij in cassatie geen gelijk krijgt, begint het een nieuwe organisatie met een andere naam. Racistische partijen in België krijgen namelijk geen overheidssubsidie. Ander gevolg is dat de Post mag weigeren de folders en brieven van de racistische partij te bezorgen. Vironvail dat is ffe balen hé, maar je kan blijkbaar nog op jouw geliefkoosde partij stemmen deze verkiezingen.

Sensabillah
21-04-2004, 21:50
Nee maar dit is toch wel DE ontdekking van het jaar. Vlaams Blok is racistisch, well duhhhh.

amina01
21-04-2004, 22:17
Origineel gepost door Corrie Idd zeg :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Maar betekend dit dat het vlaams blok eindelijk verboden gaat worden, dat is wel erg goed nieuws.... Neen, want ze komen gewoon onder een andere naam terug, net als op deze forum, vikker, Arthur.... Gegroet,

amina01
21-04-2004, 22:23
Origineel gepost door Sensabillah Nee maar dit is toch wel DE ontdekking van het jaar. Vlaams Blok is racistisch, well duhhhh. Racistisch? komkomkom, Vlaams Blok is een nationalistische partij die de belangen van haar burgers verdedigt, only flamouckes. Ma3a salaama,

Marsupilami
21-04-2004, 23:41

Origineel gepost door Corrie Idd zeg :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Maar betekend dit dat het vlaams blok eindelijk verboden gaat worden, dat is wel erg goed nieuws.... Het betekent mogelijks dat hun verkiezingspropaganda niet meer mag bezorgd worden via de post. Dat ze kunnen uitgesloten worden van televisiedebatten. Dat ze hun overheidsdotatie van 3 miljoen euro verliezen, waardoor ze een hoop intern personeel zullen moeten ontslaan. Dat ze op termijn onder een andere naam zullen moeten opkomen, enz.

klonbyz
22-04-2004, 00:35
Vlaams Blok rascistisch?Nee man,als dat zo is,dan is de paus eigenlijk een omgebouwde transseksuele neeger.

Marsupilami
22-04-2004, 00:57
Origineel gepost door viroinval Ik denk dat men olie op het vuur heeft geworpen. Ze gaan in cassatie en kunnen ongehinderd naar de verkiezingen. Vlaams blok stemmers laten zich niet intimideren, hebben geen post nodig en weten dat het Vlaams blok meestal werd uitgesloten van televisiedebatten. Ik zie ze zelfs in staat zelf bijdragen te leveren om het gemis van de 3.000.000 € zelf op te vangen. En moesten ze onder een andere naam terug komen, so what. het wissselen van namen is een populair spel onder de politiekers in België..de verpakking veranderd, de inhoud blijft het zelfde. Ik bedoel maar, men heeft in de politieke wereld nog niets geleerd, men vaaagt zijn voeten aan de democratische beginselen en past deze naar believe aan. Resultaat, telkens stemmenwinst voor het blok. En ook nu voorspel ik winst voor hen, het politieke spel was duidelijk genoeg. Vier jaren heeft men erover gedaan om toch maar een rechter te vinden die hen wilde veroordelen, nou het is gebeurd. En elk rechtgeaard burger weet welk vuil spel er werd gespeeld. Dat ze niet komen wenen als het vb alweer vooruitgang boekt. Bwoah het komt allemaal dik in orde hoor. Het Vlaams Blok is niet zo gevaarlijk als voorgesteld in de media. Bovendien biedt deze veroordeling het Vlaams Blok de kans om even te re-stylen en met een ander imago naar buiten te treden. Dat is dan meteen de gedroomde kans voor andere partijen om het cordon sanitair zonder gezichtsverlies te doorbreken. Dan is iedereen dik tevreden.

Bazba
22-04-2004, 09:49
Origineel gepost door klonbyz Vlaams Blok rascistisch?Nee man,als dat zo is,dan is de paus eigenlijk een omgebouwde transseksuele neeger. Ga jij het 'm vast vertellen?

Reqrouz
22-04-2004, 10:42
hahahaahaa, een wereld ontdekking. Hoor. Ik wist al vanaf het begin dat ze racistisch waren, mijn neef woont in Antwerpen en hij wordt echt gewoon weggepest door die racitische belgen. Een keer mocht hij gewoon niet de bus in, omdat hij ze3ma een ongeldig vervoersbewijs had!!!!!! Echt waar jongens, zolang er nog van dit soort mensen in de wereld rond lopen zal er nooit respect en vrede zijn.

Reqrouz
22-04-2004, 10:44
Origineel gepost door klonbyz Vlaams Blok rascistisch?Nee man,als dat zo is,dan is de paus eigenlijk een omgebouwde transseksuele neeger. Wat *** je nou man, heb je weleens hun verkiezingsprogramma gezien??? Ze willen geen immigratie, zewillen dat allochtonen minder regels krijgen, en de helft van die kliek adoreert HITLER!!!!! Nee ze zijn niet racistisch hoor??????

klonbyz
22-04-2004, 10:46
Ik dacht dat hobbelpaardje(zie tameloeres)dom was...maar sommige landgenoten spannen echt de kroon

AAAbracadaver
22-04-2004, 10:51
Origineel gepost door Reqrouz hahahaahaa, een wereld ontdekking. Hoor. Ik wist al vanaf het begin dat ze racistisch waren, mijn neef woont in Antwerpen en hij wordt echt gewoon weggepest door die racitische belgen. Een keer mocht hij gewoon niet de bus in, omdat hij ze3ma een ongeldig vervoersbewijs had!!!!!! Echt waar jongens, zolang er nog van dit soort mensen in de wereld rond lopen zal er nooit respect en vrede zijn. Da's vreemd ik mocht laats ook de trein niet in vanwege een ongeldig vervoersbewijs. Ik zweer je jongen ze lieten me gewoon een nieuwe kopen. Sterker nog elke maand laten ze die kaart weer verlopen en moet ik een nieuwe kopen of ik mag niet mee. Wordt ik ook gediscrimineert ? F.uck het systeem man, het is omdat ik blank ben of niet ?