Bekijk originele versie : ~~~Hoe vaak ga je op visite bij je ouders/schoonouders???~~
Salaam dames,
laatst beklaagde zich m'n schoonma omdat ik bijna "nooit" bij haar langs ga, terwijl ik een keer in de week (soms als het helemaal niet uikomt ook 1 keer in de twee weken) langsga :kwaad: . Daarbij moet ik zeggen dat ik een ful-time baan heb. Bij mijn eigen ouders ga ik eens in de 3 maanden langs (wat ik al zeer weinig vind, maar helaas wonen ze ver weg :( ).
Ik ben al blij als ik wat vrije tijd voor me zelf en mijn man overhou,
maar dat willen m'n schoonouders niet zo begrijpen :) . Hun zoon gaat wel veel vaker langs, hoor.
Wat zou jij gedaan hebben in mijn plaats? Hoe vaak ga jij op bezoek bij je schoon-/ouders? En hoe vaak komen ze zelf bij jou langs?
Noura :zwaai:
oem_ismael
21-04-2004, 22:50
Salaam oe aleykoem
hemm ik zelf (werk niet) zou 1 keer in de week bij mijn schoonmoeder eten en gewoon overdag een keer langs gaan dus 2 keer in de week en daarnaast zou ik nog 1 keer in de week bij 1 van zijn zussen eten....en eens in de twee weken nodig ik ze bij mij uit
maar stel ik zou werk vinden met alleen vrouwen ;)
en ik zou fulltime werken dan zou ik 1keer in de week bij mijn schoonouders eten en 1 keer in de week bij een zus ofzo en 1 eens in de twee weken bij mij dus eigenlijk zou alleen dat dagje zomaar even langs komen wegvallen...maar ik zou wel 1 keer in de week naar zijn ouders gaan en de zussen ....
Origineel gepost door oem_ismael
Salaam oe aleykoem
hemm ik zelf (werk niet) zou 1 keer in de week bij mijn schoonmoeder eten en gewoon overdag een keer langs gaan dus 2 keer in de week en daarnaast zou ik nog 1 keer in de week bij 1 van zijn zussen eten....en eens in de twee weken nodig ik ze bij mij uit
maar stel ik zou werk vinden met alleen vrouwen ;)
en ik zou fulltime werken dan zou ik 1keer in de week bij mijn schoonouders eten en 1 keer in de week bij een zus ofzo en 1 eens in de twee weken bij mij dus eigenlijk zou alleen dat dagje zomaar even langs komen wegvallen...maar ik zou wel 1 keer in de week naar zijn ouders gaan en de zussen ....
Hmmmmm, ik ben benieuwd hoe je erover denkt als je eenmaal getrouwd bent... ;)
Je schrijft ja helemaal niets over je ouders, of ga je dan niet meer bij hun langs als je getrouwd bent :eek: ???
1x in de week maar? Weinig hoor? Waarom trek je niet in bij je schoonouders? Je kunt toch ook wel eens vlugjes in de avond langskomen?
Hallo,
Zelf bezoek ik mijn schoon ouders 1* per 3weken soms 1*per 2weken.en bezoek mijn ouders 1*2weken.
en ik nodig mijn ouders of mijn schoon ouders 1*per 3-4 maanden.
ja dat laatst is te weing dat komt omdat ik full time baan heb en neem altijd een extra dag vrij om op tijd boodchappen te doen en eten uitgebereid te maken.
Maar eerlijk gezegd als ze bij mij komen probeer een leuke dag van te maken.
yasmina.
22-04-2004, 09:19
hmmm ik ga 1 x per jaar of soms zelfs 2 jaar 3 of 4 weken bij mijn schoonouders op bezoek ;) (mijn schoonouders wonen dus niet hier in nederland....
mijn man gaat in iedergeval 1x per week naar mijn ouders... soms wat vaker..
Zelf ga ik sweekends meestal eventjes langs... en als mijn man erbij is blijven we eten.
hey ik ken dat probleem
ik ga binnenkort trouwen en in het begin kreeg ik ook die opmerkingen van waarom komt ze niet langs en ze komt nooit ... nu kom ik er 1 x per week, slaag soms een week over omdat we het ontzettend druk hebben met de voorbereidingenen en ik werk ook fulltime
nu gaat het beter ze zijn tevreden denk ik want ik heb geen opmerkingen meer gehoord
mirihanne21
22-04-2004, 10:31
Hallo dames,
Ik ga 1x in de week omdat ik full-time werk, en thuis ook nog veel dingen moet doen natuurlijk.
Ik vind het wel genoeg heb ook mijn eigen leven.
Groetjes
En mijn moeder ga ik 2 x per week
hallo dames,
ik woon bij mijn ma in de woonplaats en ik wip daar regelmatig ff naar binnen, gewoon wanneer ik zin heb of als ik me verveel.
mijn schoonouders wonen wel een endje rijden (zo'n uur) en daar kom ik zo'n 1 x in de 3 weken of maand.
maar mijn schoonma klaagt ook wel dat we te weinig komen, maar wat j ullie zeggen, dan heb je een fulltime baan, en dan wil je ook wel eens het weekend voor jezelf hebben.
maar wanneer we gaan vind ik het wel gezellg hoor.
ik heb een schat van een schoonma en schoonzusje, dus ik verveel me daar niet.
ma3a salama
Vroeger toen we nog maar met zn 2-tjes waren hadden we het ook te druk met allerlei andere zaken om elke week daar langs te gaan.
Sinds onze dochter er is wip ik daar elke dag langs omdat mijn schoonmoeder oppast. Meestal blijf ik dan wel even kletsen en als mijn man er ook is ,blijven we eten. We zijn zowiezo huiselijker geworden omdat het simpelweg niet meer kan uitgaan, uit eten etc. Dus dan zoek je je familie vanzelf wel op.
Mijn schoonouders hebben toendertijd nog nooit geklaagd. Mijn eigen ouders wonen helaas te ver weg, daar ga ik meestal 1 a 2 x in de maand naar toe. Gelukkig komen zij ook vaak bij ons dus hen echt missen doe ik niet.
Origineel gepost door yasmina*
hmmm ik ga 1 x per jaar of soms zelfs 2 jaar 3 of 4 weken bij mijn schoonouders op bezoek ;) (mijn schoonouders wonen dus niet hier in nederland....
mijn man gaat in iedergeval 1x per week naar mijn ouders... soms wat vaker..
Zelf ga ik sweekends meestal eventjes langs... en als mijn man erbij is blijven we eten.
Wat een bofkont!!! Lijkt me heeeerlijk ze maar 1 x per 1,2 jaren te moeten zien :p
Origineel gepost door smurfi
Wat een bofkont!!! Lijkt me heeeerlijk ze maar 1 x per 1,2 jaren te moeten zien :p
So cruel hoor. Ik moet er niet aan denken dat ik zo een vrouw zou hebben en dat ze vervolgens zo zou denken over haar schoonouders. Afschuwelijk gewoon. Alsof men vreemden van elkaar zijn. Dat is nou ook het verschil tussen ons en de ongelovigen. Wij zijn meer gehecht aan elkaar, maar zo te zien nemen we al te graag de gewoontes van de ongelovigen over.
Wees maar trots op jezelf....
Origineel gepost door smurfi
Salaam moualaikoum zuster,
Wij als moslims zouden niet zo een instelling moeten hebben tegenover onze schoonouders of wie dan ook.
Als moslima hoor je je schoonouders als je eigen ouders te beschouwen.
Je moet je wel beseffen dat dit de ouders van je man zijn, en zoals jij om je ouders geeft, zo geeft hij ook veel om zijn eigen ouders. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man een beetje schichtig tegenover mijn ouders zou zijn.
Maar goed, Allah ie hdiena.
Wa salaam moualaikoum :)
Origineel gepost door RaiseUp
So cruel hoor. Ik moet er niet aan denken dat ik zo een vrouw zou hebben en dat ze vervolgens zo zou denken over haar schoonouders. Afschuwelijk gewoon. Alsof men vreemden van elkaar zijn. Dat is nou ook het verschil tussen ons en de ongelovigen. Wij zijn meer gehecht aan elkaar, maar zo te zien nemen we al te graag de gewoontes van de ongelovigen over.
Wees maar trots op jezelf....
Was maar een grappje, hoor. :rolleyes:
Ik vind niet dat het iets te maken heeft met gewoontes overnemen van oongelovigen, wat een onzin.
Ken genoeg verhaalen waarbij de s.ouders echte tyrranen zijn en anderen het leven ter hel maken. Die noemen zich dan ook nog geloovig, mischien van buiten wel, door 5x per dag te bidden en een bart te laten groeien maar Allah swt kijkt in het binnenste van het hart.
Je hoeft je geen zorgen te maken over je toekomstige, als je rechtvaardige, lieve ouders hebt (zoals die mijne :o ) dan zal ze ook nooit slecht over hen denken. Over iemand negatiev denken komt niet zomaar uit de lucht gevallen.
Origineel gepost door Souad24
Salaam moualaikoum zuster,
Wij als moslims zouden niet zo een instelling moeten hebben tegenover onze schoonouders of wie dan ook.
Als moslima hoor je je schoonouders als je eigen ouders te beschouwen.
Je moet je wel beseffen dat dit de ouders van je man zijn, en zoals jij om je ouders geeft, zo geeft hij ook veel om zijn eigen ouders. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man een beetje schichtig tegenover mijn ouders zou zijn.
Maar goed, Allah ie hdiena.
Wa salaam moualaikoum :)
Bovenstaand bericht geld ook voor jou.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.