Bekijk originele versie : Bidden en luiheid wat eraan te doen?
beste broeders zusters...christenen want, die bidden ook....
Ik heb de laatste dagen eerlijk gezegd nog wat problemen met het 5x bidden per dag...ik werk nu als netwerkbeheerder en daar heb ik veel problemen de laatste tijd met computers etc en als ik klaar ben eindelijk aan het einde van de dag dan moet ik nog de hele dag inhalen....ik ben vanmezelf best lui en het is nog een Amerikaans bedrijf waar ik werk dus ik bid zo wie zo niet op me werk..als jullie me begrijpen.....maar ik bid wel maar soms....:hihi: komt de shitan langs en zegt hij :
"Minga, morgen inhalen blijf nu lekker liggen op de bank lekker rustennnnnn hmmmm"
die shitan is gevaarlijk, voor de Christenen op deze site een shitan is een duivel......
Moehiem hoe kom ik van deze .... verkeerde houding af ik wil wel een goede moslim zijn maar it's tuff en ik denk dat meerdere mensen hier last van hebben...
maga salaam en normale reacties aub want, ik ken die gekken hier :D
nou Minga,dan moet je Ahoedoe bilah imina saitan irajim zeggen dan lukt het wel (HOOP IK:D zo heb ik het van mijn moeke geleerd .maar zij is een goed gelovige vrouw dus...)en als het nog niet lukt dan moet je het nog een keer zeggen tot het lukt. mog het niet lukken dan kom lekker bij mij langs dan gaan we de koeien melken:D
Sword_of_Islam
21-04-2004, 15:49
Bid tijdens de pauze dan hoef je geen hele dag meer in te halen.
De meerderheid van de geleerden zijn van mening dat degene die het gebed achterwege laat (ook als hij deze verplichting niet ontkent), dat hij buiten de oever van de islam treed. Djabir Ibn Abdiellah heeft gezegd dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "het verschil tussen een moslim en een ongelovige is nalaten van het gebed" (Overgeleverd door moesliem in zijn authentieke verzameling).