Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 500 woorden genoeg voor importbruiden

Pagina's : [1] 2

3aksha
21-04-2004, 09:52

500 woorden genoeg voor importbruiden 20-04-2004 Het inburgeringsexamen in eigen land voor huwelijkspartners die zich in Nederland willen vestigen wordt betrekkelijk licht: ze worden geacht 500 woorden Nederlands te kunnen spreken en wat 'maatschappijoriëntatie' te kennen om in eerste instantie naar Nederland te mogen komen. Daarna volgt alsnog een uitgebreider inburgeringsexamen. Dat heeft minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken voorgesteld, aldus De Telegraaf. De Raad van State heeft haar positief geadviseerd over het examen in eigen land. Nederland is het eerste land in Europa dat deze eis stelt. De vreemdeling moet op de Nederlandse ambassade in het land van herkomst in het land van herkomst een telefonisch examen afleggen dat ongeveer 35 minuten duurt. Een persoonlijke pincode en paspoortcontrole moeten fraude voorkomen. De financiële drempel voor de test in volgens Verdonk overkomelijk, ondanks kritiek hierop van de commissie-Fransen.

AAAbracadaver
21-04-2004, 10:33
Origineel gepost door viroinval En wat als men maar 499 nederlandse woorden kent. Terug naar af? Ik zou eigenlijk liever willen weten welke woorden ze moeten kennen. :rolleyes:

Erwin
21-04-2004, 10:42
Weg met die woordjesleerderij. Gewoon alleen mensen toelaten die een soort sollicitatie doorstaan en minstens hun middelbare school met een diploma hebben verlaten. Die leren de taal toch wel en de sollicitatie is om uit te vinden of ze wel wat denken te kunnen bijdragen aan onze samenleving. ONZE, want het is ook jullie samenleving. En dan kun je wel vinden dat het niet te moeilijk moet zijn om je partner uit het buitenland te halen, maar wij draaien wel met z'n allen op voor de kosten. Dat meisje met hoofddoek achter de kassa van Dirk net zo goed als ik.

AAAbracadaver
21-04-2004, 10:43
Origineel gepost door viroinval Stoel, tafel, pot, pan, uitkering.. :D En dan voor de gevorderden de woorden nee, niet, doen, blijfvanmijnlijfhuis, echtscheiding. Dat moet voldoende zijn voor een 'gelukkig' leven in het beloofde land.

sneakynawal
21-04-2004, 11:21

Origineel gepost door Abracadaver En dan voor de gevorderden de woorden nee, niet, doen, blijfvanmijnlijfhuis, echtscheiding. Dat moet voldoende zijn voor een 'gelukkig' leven in het beloofde land. Hahahaha jullie sporen nie :D

Khanoussi
21-04-2004, 11:24
Origineel gepost door Abracadaver En dan voor de gevorderden de woorden nee, niet, doen, blijfvanmijnlijfhuis, echtscheiding. Dat moet voldoende zijn voor een 'gelukkig' leven in het beloofde land. :D

Erwin
21-04-2004, 11:29
Origineel gepost door KohiNoor En als er nu een familie is die geen geld had om een opleiding te betalen, dus het meisje heeft geen diploma? En ze zou het in Nederland beter krijgen dan in het land van herkomst? Dan zou ze niet hier mogen komen omdat ze geen diploma heeft. Hmmm ben het niet met je eens Erwin :( Ik vind gewoon: De taal kennen, of een verplichte taalcursus. Rest komt later. Dan zit hier weer zo'n kansloze 's morgens te kijken naar hoe wij in de druilerige regen op de bus staan te wachten. Ja, ze heeft dan wel genoeg te eten. Dat dan weer wel.

AAAbracadaver
21-04-2004, 11:44
Origineel gepost door KohiNoor En als er nu een familie is die geen geld had om een opleiding te betalen, dus het meisje heeft geen diploma? En ze zou het in Nederland beter krijgen dan in het land van herkomst? Dan zou ze niet hier mogen komen omdat ze geen diploma heeft. Hmmm ben het niet met je eens Erwin :( Ik vind gewoon: De taal kennen, of een verplichte taalcursus. Rest komt later. Om maar eens de hamvraag te stellen. Betaal jij het koh ?

minga
21-04-2004, 11:55
hhhhh wij betalen het allemaal....terwijl de de NFL nee niet die ijshockey bond maar de Nederland Fraude Land alles in eigen zak steken.....daar word onder verstaan... 1. Ministers die een hogere loon willen.... 2. Belastingdienst... en zo kunnen je ze verder opnoemen :D

3aksha
21-04-2004, 12:47
Origineel gepost door KohiNoor Ik wil best betalen ja om iemand anders een kans te geven :) Jij niet? 50 euro in de maand kan ik wel missen :D Erwin, zo een meisje hoeft toch niet kansloos te zijn omdat ze geen diploma heeft of de taal niet spreekt? Er zijn zoveeeeel mensen hiero die uit een ander land kwamen en met niets begonnen zijn en nu een goede baan hebben :) :goedzo:

Erwin
21-04-2004, 13:12
Origineel gepost door KohiNoor Ik wil best betalen ja om iemand anders een kans te geven :) Jij niet? 50 euro in de maand kan ik wel missen :D Erwin, zo een meisje hoeft toch niet kansloos te zijn omdat ze geen diploma heeft of de taal niet spreekt? Er zijn zoveeeeel mensen hiero die uit een ander land kwamen en met niets begonnen zijn en nu een goede baan hebben :) Het gaat niet om 50 Euro in de maand. Stel je voor dat je € 1200,- in de maand verdient, dan gaat daar ongeveer € 400,- van naar de belasting. Voor de laagste tariefgroep! Iedere maand weer. Ik wil ook best betalen om iemand een kans te geven, maar wel een eerlijke kans. Als je bij iemand valse hoop wekt komen ze niet alleen in de bijstand, maar ook nog in de geestelijke gezondheidszorg terecht. De werkloosheid loopt op, de vergrijzing komt eraan en wij laten allemaal mensen toe om werk te doen die straks verdrongen worden door Polen, Tsjechen, Slowaken, Hongaren, Slovenen en op termijn Turken en Roemenen. Voor ongeschoold productiewerk is in Nederland straks geen plaats, dat wordt allemaal doorgeschoven naar Oost-Europa. En ondertussen komen hier mensen die wel gestudeerd hebben, maar geen baan kunnen vinden op hun niveau omdat ze net even anders geschoold zijn dan hier vereist is. Er is enorme behoefte aan tandartsen, technici en mensen in de zorg. Geef potentiële nieuwkomers in die richting dan in ieder geval voorrang! Gelukkig is de taal niet de enige voorwaarde. Het minimuminkomen en de leeftijdseis voorkomen dat er slecht over is nagedacht en dat het gezin in armoede moet leven.

amused
21-04-2004, 13:33
Origineel gepost door KohiNoor Ik wil best betalen ja om iemand anders een kans te geven :) Jij niet? 50 euro in de maand kan ik wel missen :D Een mooi gebaar. Maar ik denk heel eerlijk gezegd niet dat héél Nederland zo is, en mee wil betalen aan exotische trouwplannen van een ander. Dat geldt voor zowel een autochtoon die een bruid uit de Aziatische catalogus haalt, als voor een allochtoon die graag iemand uit zijn land van herkomst haalt, om wat voor redenen dan ook. Die 50 euro kunnen ook worden besteed om hier wonende ouderen een waardig bestaan te bieden, of om te zorgen dat de ziekenzorg en onderwijs een recht voor iedereen blijft. Het is en blijft een keuze.

DE_STALKER_LAMM
21-04-2004, 15:40
zijn "kreun" woorden ook goed ...de meeste marokkanen kennen amro, heineken,mariee chausséééé...kaaaaaaaaaaaas....

livies
21-04-2004, 15:52
word er weer over allochtonen gesproken en over inburgeringscursussen gatver nederland moet beginnen bij de nederlanders die analfebeet zijn hoeveel in nederland zijn er nederlanders die niet kunnen schrijven of te wel lezen rot toch op man ruim je troep eerst maar op voor dat de andere hun troep op ruimen nederlanders zijn bang voor de toename van buitenlanders 1 ding weet ik zekker het zal nooit stoppen er zullen altijd buitenlanders binnen komen als het niet komt door buitenlanders dan zijn er altijd nederlanders die bruidjes of bruidegommen halen gatver ik zag laats een programma van een nederlander die een bruid ging halen uit een andere land die nederlander was bijna hoogbejaard en trouwt ie met zo'n jonge griet gewoon discasting.....

amused
21-04-2004, 16:04

Origineel gepost door livies word er weer over allochtonen gesproken en over inburgeringscursussen gatver nederland moet beginnen bij de nederlanders die analfebeet zijn hoeveel in nederland zijn er nederlanders die niet kunnen schrijven of te wel lezen rot toch op man ruim je troep eerst maar op voor dat de andere hun troep op ruimen nederlanders zijn bang voor de toename van buitenlanders 1 ding weet ik zekker het zal nooit stoppen er zullen altijd buitenlanders binnen komen als het niet komt door buitenlanders dan zijn er altijd nederlanders die bruidjes of bruidegommen halen gatver ik zag laats een programma van een nederlander die een bruid ging halen uit een andere land die nederlander was bijna hoogbejaard en trouwt ie met zo'n jonge griet gewoon discasting..... In Nederland is het analfabetisme (percentage mensen ouder dan 15 jaar die niet kunnen lezen of schrijven) geschat op 1% (cijfers uit 2000). Dat is wereldwijd gezien niet erg veel. Ik neem overigens aan dat bij het vaststellen van deze cijfers niet is meegenomen in hoeverre deze mensen wel begrijpelijk en leesbaar kunnen schrijven. Dus of ze geen spelfouten maken, en of ze wel voldoende leestekens gebruiken.... :D

Pagina's : [1] 2