Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een goede relatie heeft met opvoeding te maken

camjo
20-04-2004, 23:48

ben je het mee eens of niet...en waarom men zegt weleens...iemand die geen goede opvoeding gekregen heeft, kan geen goede opvoeding geven. Kan een relatie door een gebrekkige opvoeding stuklopen..en waarom Wat is volgens jou een goede opvoeding..en hoe herken je het bij anderen..

-xxx-Rachida
20-04-2004, 23:53
Ik ben van mening dat het idd. met elkaar te maken heeft. Je kunt zien aan de manier waarop hij met zijn ouders omgaat of hij wel of geen respect kan opbrengen.

miss_saliha
20-04-2004, 23:54
Nee slaat nergens op deze uitspraak... :rolleyes: Het gaat niet om de opvoeding maar meer om de persoon zelf,stel je hebt een perfecte meid of jongen ontmoet ziet er allemaal leuk en prachtig uit qua innerlijk en uiterlijk maar hij/zij nemen een relatie nog niet serieus hoe wil je dat gaan noemen??? Het ligt echt meer aan de persoon zelf een persoon zelf moet er iets van maken..dus opvoeding is niet het juiste woord daarvoor... :rolleyes: Maar goed mijn mening en meningen verschillen.. Groetjes,Saliha

_MaJesTeiT_
21-04-2004, 00:01
Origineel gepost door Mohammed Justice ben je het mee eens of niet...en waarom men zegt weleens...iemand die geen goede opvoeding gekregen heeft, kan geen goede opvoeding geven. Kan een relatie door een gebrekkige opvoeding stuklopen..en waarom Wat is volgens jou een goede opvoeding..en hoe herken je het bij anderen.. Salaam Mo je bent aardig bezig vandaag... ;) kan geen kwaad hoor, alles goed met jou? /me wenst je nog een goede nachtrust, zij gaat ervandoor!

camjo
21-04-2004, 00:13

Origineel gepost door SuperSalima Ben 't met 't meeste niet eens. 1: Iemand die geen goede opvoeding heeft gehad, kan alsnog zijn les daarvan hebben geleerd en 't zelf juist op een andere manier doen . 2. Men kan zich niet "goed " gedragen met of zonder goede opvoeding...'t is niet te wijten aan de opvoeding dat een relatie stuk loopt, omdat men op een gegeven moment wel oud genoeg is om voor zichzelf te beslissen wat hij/zij wil. Maar 't kan best dat een relatie stuk loopt, bij gebrek aan goed gedrag. 3. Een goede opvoeding kan in mijn ogen heel wat anders zijn dan in één ander zijn/haar ogen. Ik spreek dan ook voor mezelf als ik van mening ben dat een goede opvoeding een proces is naar een eindresultaat van goed gedrag, goede manieren en anderen behandelen met respect die je voor jezelf wenst. Is het niet zo...dat je zo jong mogelijk moet beginnen met de goede opvoeding van je kinderen...later als ze groot zijn is het moeilijk om er nog iets goed in te krijgen..een vb. je leert je kinderen rond 7 jaar de salat..en niet als ze 18 zijn..want dan is het al laat en heel moeilijk...een oude kromme boom krijg je niet meer recht. opvoeding krijg je als voeding naar binnen...hoe jonger je mee begint hoe beter.. Een goede opvoeding is veel meer dan respect en goed gedrag hebben...het is een manier van leven. Hoe sterker de thuis-opvoeding hoe zwaarder deze zal wegen op je verdere leven. Andere opvoedingen zijn de school, de straat , de tv en de vriendenkring...

tatouzient
21-04-2004, 00:21
Origineel gepost door Mohammed Justice ben je het mee eens of niet...en waarom men zegt weleens...iemand die geen goede opvoeding gekregen heeft, kan geen goede opvoeding geven. Kan een relatie door een gebrekkige opvoeding stuklopen..en waarom Wat is volgens jou een goede opvoeding..en hoe herken je het bij anderen.. opvoeding speelt een rol in t verder 'evaluere' als persoon zijnde... mr om te zegge da t geheel van de opvoeding afhangt? nope... opvoeding is de fundering in iemands leve, mr op een gegeve moment dan leeft iemand volgens de maatstave die hij/zij hanteert, en deze kunne soms heel erg tegenstrijdig zn mt hetgeen zn/hr ouders wille... dus kort om, opvoeding speelt een rol in iemand verdere ontwikkeling mr op een gegeve moment begin je te leve volgens je eigen denkbeelde etc... Tatou.

camjo
21-04-2004, 00:26
Origineel gepost door tatouzient opvoeding speelt een rol in t verder 'evaluere' als persoon zijnde... mr om te zegge da t geheel van de opvoeding afhangt? nope... opvoeding is de fundering in iemands leve, mr op een gegeve moment dan leeft iemand volgens de maatstave die hij/zij hanteert, en deze kunne soms heel erg tegenstrijdig zn mt hetgeen zn/hr ouders wille... dus kort om, opvoeding speelt een rol in iemand verdere ontwikkeling mr op een gegeve moment begin je te leve volgens je eigen denkbeelde etc... Tatou. Je zegt het juist...opvoeding is de fundering in iemand leven..dus, het zal altijd de basis zijn en vormen in je verdere ontwikkeling. Je zal het niet vergeten...je zal altijd op terug kunnen vallen in moeilijke tijden..het is een deel van jezelf geworden. Het probleem is...dit kan ook voor een slechte opvoeding gelden..

tatouzient
21-04-2004, 00:31
Origineel gepost door Mohammed Justice Je zegt het juist...opvoeding is de fundering in iemand leven..dus, het zal altijd de basis zijn en vormen in je verdere ontwikkeling. Je zal het niet vergeten...je zal altijd op terug kunnen vallen in moeilijke tijden..het is een deel van jezelf geworden. Het probleem is...dit kan ook voor een slechte opvoeding gelden.. zag t net na ik had geplaatst :o Tatou.

Soumayaa
21-04-2004, 09:11
Origineel gepost door Mohammed Justice ben je het mee eens of niet...en waarom men zegt weleens...iemand die geen goede opvoeding gekregen heeft, kan geen goede opvoeding geven. Kan een relatie door een gebrekkige opvoeding stuklopen..en waarom Wat is volgens jou een goede opvoeding..en hoe herken je het bij anderen.. Volgens mij kan een relatie niet stuklopen doordat je een gebrekkige opvoeding hebt gehad. maar ik denk wel dat dat als je een mindere goede opvoeding hebt gekregen dat je snel geneigd bent om daar ook terug in te vallen.. maar laten we niet veralgemenen er zullen een aantal zijn waar dit niet het geval is...gelukkig een goede opvoeding voor mij is niets meer dan wederzijds respect... :zwaai: