Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Frankrijk zet iman uit

Pagina's : [1] 2

LZN
20-04-2004, 21:39

Frankrijk wijst imam uit wegens goedkeuren slaan van vrouwen Een imam van Algerijnse afkomst die in een interview met een Frans maandblad het slaan van vrouwen goedkeurde, is opgepakt en wordt Frankrijk uitgezet. Dat heeft het Franse ministerie van binnenlandse zaken dinsdag gezegd. Imam Chirane Abdelkader Bouziane (52) van een moskee in Venissieux, een voorstad van Lyon, zegt in de aprileditie van het tijdschrift Lyon Mag dat een vrouw onder bepaalde omstandigheden geslagen mag worden, bijvoorbeeld wanneer zij overspel pleegt. Hij stelt dat de koran dat goedkeurt. Bouziane zegt ook dat een getrouwde vrouw niet in gezelschap van mannen kan werken, omdat zij dan de neiging krijgt haar echtgenoot te bedriegen. Verder zegt hij dat hij Frankrijk het liefst ziet veranderen in een islamitische staat en dat alle mensen in de wereld moslim moeten worden. Bouziane kreeg zijn opleiding in Saudi-Arabië en wordt beschouwd als een van de radicale imams die in het begin van de jaren '90 het salafisme onder Franse moslims hebben geïntroduceerd. Het salafisme is een fundamentalistische stroming die een puriteinse, ritualistische vorm van islambeleving voorstaat. Venissieux heeft het imago een broeinest van salafisten te zijn. Twee jongemannen uit de voorstad zitten vast in het Amerikaanse kamp voor terreurverdachten in Guantanamo. Frankrijk wees vorige week donderdag de eveneens uit Algerije afkomstige imam Abdelkader Yahia Cherif uit, die werd beschuldigd van opruiing in een moskee in Brest. Cherif zou hebben opgeroepen tot de jihad en steun hebben uitgesproken voor de treinaanslagen in Madrid die 191 mensen het leven kostten. Een andere imam, Chellali Benchellali, zit met een deel van zijn familie in voorarrest op verdenking van het beramen van aanslagen in Frankrijk. De Franse minister van justitie Dominique Perben zei dat de regering geen opmerkingen in het openbaar kan toestaan die strijdig zijn met de mensenrechten en schadelijk zijn voor de menselijke waardigheid, met name die van vrouwen. Bron: nieuws.nl Frankrijk begint aardig huis te houden, maar eerlijk gezegd was dat ook wel een klein beetje te verwachten met al die zooi in de voorsteden. Maar ik vraag me af of dit wel de goede manier is....

Khanoussi
20-04-2004, 21:55
Maar ik vraag me af of dit wel de goede manier is... Waarom niet , je kan het ook op z'n JoB Cohens doen , beetje praten zo van niet meer doen , en dan gewoon doorgaan tot de volgende waarschuwing , dit soort fundamentalistische randdebielen , brengen moslims die hier niks mee te maken hebben in een slecht daglicht. Je weet toch hoe dat gaat in de media ; Imam wordt uitgezet , Imam is moslim, vul de rest zelf maar in

Peej
20-04-2004, 23:07
De mensen waar het hier om gaat gaan in mijn ogen ook wel een beetje te ver Corrie. Ik hoorde een reportage op radio één over deze Salafiet meneer. Deze man had gezegd dat je je vrouw mag slaan. Maar wel voorzichtig. Niet in het gezicht, maar wel op armen, benen en onderbuik. Verder keurt de man polygamie toe en houdt hij er zelf ook meerdere vrouwen op na (maar ik weet niet of ik dát een slecht plan vind). maar hij had ook gezegd dat vrouwen in geval van overspel gestenigd moeten worden. Van wat ik ervan gehoord heb is deze Alafitische stroming (huh??? er is toch maar een stroming binnen de Islam) zeer conservatief. Dit zijn dus wél achterlijke moslims. Een beetje de SGP van de Islam.

verzet
21-04-2004, 10:35
ik vindt het uiterst verontrustwekkend dat deze soort uitwijzingen reeds plaatsvinden in een land , verschrikkelijk is dit voor een land waar hoogst waarschijnlijk evenveel of zelfs een groot aantal franse vrouwen eveneens mishandeld worden in vergelijking met de allochtonen vrouwen. Wat doen ze met die mannelijke mishandelaars die een leiding gevende functie hebben. ik maak me zorgen voor de dag van morgen, Deportaties van moslims is nu een feit misschien moeten we ze maar iets slimmer af zijn en stilletjes aan vooruit kijken en onze boeltjes maar al pakken , de vliegreis kunnen ze niet meer voor iedereen betalen om ons terug te leiden naar het land van herkomst. waarschijnlijk volgt er op termijn een ethnische zuiveringen wanneer mensen monden al niet mogen spreken. twijfels ontvoeren mij bij de gedachte dat de mens geen genade kent.

grendel
21-04-2004, 10:45

Origineel gepost door Corrie Bouziane zegt ook dat een getrouwde vrouw niet in gezelschap van mannen kan werken, omdat zij dan de neiging krijgt haar echtgenoot te bedriegen . Verder zegt hij dat hij Frankrijk het liefst ziet veranderen in een islamitische staat en dat alle mensen in de wereld moslim moeten worden. Lees ik dit goed..... :D Deze godvrezende man beweert dus dat alle werkende getrouwde vrouwen in aanleg h.oeren zijn. Wat een idioot :D

minga
21-04-2004, 10:52
cker een idioot de koran zegt "sla uw vrouw" maar niet vermooorden domme gekken die na dit soort nonsens luisteren ik heb me erin verdiept omdat, ik steeds meer van dit saoort nonsens hoor wat blijkt als je vrouw overspel pleegt mag je haar "slaan" met een STOKJE een TAKJE weet je wel en een " tikje" geven DUS NIET SLAAN ZOALS DE MEESTEN ONDER ONS DENKEN IDIOTEN een vrouw hoor je niet te slaan sorry als de mijne dat later doet dan scheid ik direct met haar ik bedoel dan heeft het toch geen nu om te slaan?....met slaan los je nogmaals GEEN MOER op.... maga salaam en denk erover na iedereen die denkt dat slaan helpt...al helemaal tegen vrouwen...randebielen

AAAbracadaver
21-04-2004, 10:55
Origineel gepost door grendel Lees ik dit goed..... :D Deze godvrezende man beweert dus dat alle werkende getrouwde vrouwen in aanleg h.oeren zijn. Wat een idioot :D Hij staat dus eigenlijk op een lijn met de cabaretier Hans Teeuwen, alhoewel die laatste deze observatie nog iets breder trok tot alle vrouwen. :D

grendel
21-04-2004, 11:02
Origineel gepost door Abracadaver Hij staat dus eigenlijk op een lijn met de cabaretier Hans Teeuwen, alhoewel die laatste deze observatie nog iets breder trok tot alle vrouwen. :D Zou die imam dan misschien een stand-up comedian in disguise zijn ...?....... :D

grendel
21-04-2004, 11:04
Origineel gepost door minga cker een idioot de koran zegt "sla uw vrouw" maar niet vermooorden domme gekken die na dit soort nonsens luisteren ik heb me erin verdiept omdat, ik steeds meer van dit saoort nonsens hoor wat blijkt als je vrouw overspel pleegt mag je haar "slaan" met een STOKJE een TAKJE weet je wel en een " tikje" geven DUS NIET SLAAN ZOALS DE MEESTEN ONDER ONS DENKEN IDIOTEN een vrouw hoor je niet te slaan sorry als de mijne dat later doet dan scheid ik direct met haar ik bedoel dan heeft het toch geen nu om te slaan?....met slaan los je nogmaals GEEN MOER op.... maga salaam en denk erover na iedereen die denkt dat slaan helpt...al helemaal tegen vrouwen...randebielen Zoals meestal zijn de vrouwen weer de l.u.l :D Ik hoor die randdebiel niet over mannen die vreemd gaan, blijkbaar is dat niet zo erg.

sneakynawal
21-04-2004, 11:27
Ja idd...we zijn altijd de sjaak :D Ik betrap me weleens op het feit dat ik liever een man had willen ipv een vrouw.

minga
21-04-2004, 11:32
haha :D nou wees blij zonder dames is er geen wereld en trouwens er zijn genoeg koppels waar het PRIMA mee gaat ;) de debielen die hiernaar luisteren dat zijn van die bergeiten uit marokko die voor het eerst uit hun grot zijn gekomen :D

minga
21-04-2004, 11:41
haha corrie :D nou ja ;)

minga
21-04-2004, 11:48
ahuahuahau :hihi: daar durf ik NIETS tegen in te brengen :stout: ik kan ook niet zonder ze maar 1 ding : "kunnen beter met emotie's omgaan" hahha daar ben ik het totaal niet mee eens hhahaha :hihi: jankebuilers ;)

minga
21-04-2004, 11:58
wow ....Corrie ben je nog vrijgezel?.....ik zou alle emoties met jouw willen meemaken :D ......:stout:

minga
21-04-2004, 12:04

hhhhhh :stout: jij mag het roer overnemen maar op 1 plek :D ik ben lui en ik hou van liggen :D

Pagina's : [1] 2