Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Torenhoge rekening Nuon

aseklou
06-05-2009, 15:58

Hallo allen, ik zit met een vraag. Ik ben getrouwd in verwachting van onze eerste kind incha allah. we werken allebei, dus het grootste gedeelte van de dag afwezig. Wat ik me afvraag is hoe komt het in hemelsnaam dat de jaarafrekening zo hoog is? en als ik het vergelijk met een meer persoons huishouden zijn wij duurder uit. 150 euro per maand, ik vind dat behoorlijk duur voor ons dan( weet niet het gemiddelde betaald?) nu zijn we overgestapt op eneco energie, dus ik kreeg een afrekening van nuon: 600 euro bij betalen:wow: ik dacht dat ik niet goed werd. zou dit kunnen kloppen? volgens nuon verbuiken wij veel gas, maar goed we koken niet elke dag, wel hebben we de wintermaanden onze cv dagelijks op een tempr. van 24-27 staan. zou dit er mee te maken hebben? of zijn er meer die nuon niet vertrouwen. alvast bedankt voor de reacties!

ZwaarVerliefd
06-05-2009, 16:03
Hallo allen, ik zit met een vraag. Ik ben getrouwd in verwachting van onze eerste kind incha allah. we werken allebei, dus het grootste gedeelte van de dag afwezig. Wat ik me afvraag is hoe komt het in hemelsnaam dat de jaarafrekening zo hoog is? en als ik het vergelijk met een meer persoons huishouden zijn wij duurder uit. 150 euro per maand, ik vind dat behoorlijk duur voor ons dan( weet niet het gemiddelde betaald?) nu zijn we overgestapt op eneco energie, dus ik kreeg een afrekening van nuon: 600 euro bij betalen:wow: ik dacht dat ik niet goed werd. zou dit kunnen kloppen? volgens nuon verbuiken wij veel gas, maar goed we koken niet elke dag, wel hebben we de wintermaanden onze cv dagelijks op een tempr. van 24-27 staan. zou dit er mee te maken hebben? of zijn er meer die nuon niet vertrouwen. alvast bedankt voor de reacties! Voor zover ik het weet, heeft je cv niks met je energierekening te maken..

aseklou
06-05-2009, 16:13
dat vind ik dus ook, en ik had hiervoor een gaskachel, toen kreeg ik cv en volgens hun stook je dan minder dus zouden de energie kosten lager moeten zijn. Na dat ik bij de eerste jaarafrekening had gebeld zeiden ze je verbruikt haast nix aan electra, maar het probleem is je gas, die is de boosdoener. ja hoor. een pan marmita per dag?

aseklou
06-05-2009, 16:15
Waar draai jou cv installatie dan op? Kolen? Voor mevr. misschien heb je ooit is wat getekend bij Nuon om die energiebedragen vast te leggen. Breek je het contract dan krijg je een boete maar die boete zou eneco inprincipe over moeten nemen. Ga maar is op onderzoek uit suc6 beiden bedankt voor jullie reactie, ik heb nooit een contract voor vaste bedragen getekend. dat heb ik juist bewust gedaan om dit soort rekeningen te voorkomen.

ZwaarVerliefd
06-05-2009, 16:26

Waar draai jou cv installatie dan op? Kolen? Voor mevr. misschien heb je ooit is wat getekend bij Nuon om die energiebedragen vast te leggen. Breek je het contract dan krijg je een boete maar die boete zou eneco inprincipe over moeten nemen. Ga maar is op onderzoek uit suc6 Goed lezen, prof! Kosten voor je cv betaal je apart.

aseklou
06-05-2009, 16:39
de eerste jaar afrekening die ik kreeg nadat de kachel zijn verwijderd, was goed athans alles was opgezegd en alles klopte, het rare is, ik geef altijd mijn meterstandn zelf door, en op de jaarafrekening komen ze gewoon overeen. het is zo vaag! ik heb een mail naar eneco gestuurd. en de situatie uitgelgd. ik wacht op hun antwoord. maar wat je zegt een boete omdat ik overstap, dat betekent dus 600 euro voor de resterende maanden ongeveer 100 euro per maand? zie het meer als straf.

aseklou
06-05-2009, 16:49
Nee tuurlijk niet. Je krijgt geen boete aan de hand van resterende maanden. Je stapt morgen over naar eneco en dan krijg je een rekening. Waarschijnlijk een van tevoren vast gestelde bedrag. Maar wie heeft deze overstap geregeld jij of eneco? eneco, ik ben in gegaan op hun bod en heb gehoord dat nuon de duurtste leverancier is. :(

Whatever1
07-05-2009, 15:40
Wij zaten ook een tijdje bij Nuon. Slechtste energieleverancier vind ik. Na een mooi verkooppraatje aan de deur hebben we ons laten overhalen om over te stappen naar Nuon. We hadden met ze afgesproken dat dat in zou gaan in november. Zij hadden echter in juni (5 maanden te vroeg), de handel al overgenomen waardoor wij dubbele rekeningen kregen en een hoop administratief gedoe met beide energieleveranciers. Na een aantal maanden zijn we weer overgestapt op een andere leverancies. Als reactie hierop kregen we de eindafrekening van Nuon. Tot mijn grote verbazing was deze ook veel hoger dan verwacht. Na de jaarrekening goed doorgenomen te hebben, zag ik dat ze ten onrechte extra maanden in rekening hadden gebracht. En wat was het weer een hoop gedoe om dit recht te zetten, dus NOOIT meer Nuon voor mij... Het grappige is nog dat ze mij twee maanden na dit alles belde met de vraag of ik terug wilde komen.

aseklou
07-05-2009, 19:37
oke thanx voor je reactie ik ga er achteraan, want dit klopt voor geen meter. ik stap over op 14 april en dan al een rekening van 600 euro! wat was het geworden eind van het jaar?

Serendipity_
07-05-2009, 19:54
Voor zover ik het weet, heeft je cv niks met je energierekening te maken.. Oh jawel hoor.. ;) @ ts: Ik heb het idee dat het niet veel uitmaakt bij andere energieleveranciers. Die lokken je eerst met een mooie aanbieding en voor je het weet betaal je net zoveel (of misschien wel meer) dan bij je oude energieleverancier..

fasila
07-05-2009, 20:35
misschien kun je je meter laten ijken om te kijken of de meter wel goed werkt..je geeft namelijk aan dat de meterstanden wel kloppen dus misschien is er iets mis met de meter...als echter blijkt dat erniets aan de hand is zijn de kosten van de ijking wel voor eigen rekening