Bekijk originele versie : een vraag alleen voor de heren
charming20
18-04-2004, 14:50
salaamo alaikom wa rahmatoe alah
ik weet dat de dames stiekem gaan lezen vandaar dat ik schreef alleen voor de heren, maar meiden jullie zijn ook welkom als jullie willen reageren.
nou mijn vraag is wat willen jullie liever, met een vrouw met hoofddoek trouwen of zonder.
nou eerst ga ioik mij mening zeggen
ik insalah maakt mij niks uit met of zonder hoofddoek, het liefs zonder
hooddoek want ben gek op meisjes haar om eraan te zitten erin te strelen snapje, en het maakt een dame ook mooi.
een meid met hijaab is ook heel mooi prachtig zelfs maar meschien is ze wel kaal snapje wat ik bedoel. heeft ze opeens geen haar vandaar dat ze hijaab draag ik weet is dom maar jah zo zie ik het.
als ik insa alah trouw wil ik wel dat mijn vrouw insa alah hoofd doek draagt en ik ga haar niet dwingen maar op een normaal manier vragen en als je het op de juiste manier doet dan werken ze meestal wel mee.
dus boys niet puchen maar vraag het lief en op een rustige manier
wa salaam
ClaudioLopez
18-04-2004, 14:53
ik vind jou maar vreemd..
charming20
18-04-2004, 14:55
hahaha thanx
dus als een meisje een hijab draagt kan je niet aan haar haren strelen of zo, je doet echt alsof een hijab vastgeplakt is!!!!
thuis kan ze het toch af doen, dus wat jij zegt klopt ff niet.
ten tweede, maakt mij niet uit met of zonder, als ze geen hijab draagt zal ik haar wel overtuigen om een hijab te dragen!
Ain_Sfa_Sscarr
18-04-2004, 16:02
Origineel gepost door charming20
salaamo alaikom wa rahmatoe alah
ik weet dat de dames stiekem gaan lezen vandaar dat ik schreef alleen voor de heren, maar meiden jullie zijn ook welkom als jullie willen reageren.
nou mijn vraag is wat willen jullie liever, met een vrouw met hoofddoek trouwen of zonder.
nou eerst ga ioik mij mening zeggen
ik insalah maakt mij niks uit met of zonder hoofddoek, het liefs zonder
hooddoek want ben gek op meisjes haar om eraan te zitten erin te strelen snapje, en het maakt een dame ook mooi.
een meid met hijaab is ook heel mooi prachtig zelfs maar meschien is ze wel kaal snapje wat ik bedoel. heeft ze opeens geen haar vandaar dat ze hijaab draag ik weet is dom maar jah zo zie ik het.
als ik insa alah trouw wil ik wel dat mijn vrouw insa alah hoofd doek draagt en ik ga haar niet dwingen maar op een normaal manier vragen en als je het op de juiste manier doet dan werken ze meestal wel mee.
dus boys niet puchen maar vraag het lief en op een rustige manier
wa salaam
alaikom salam,
Je opent je topic goed, maar de inhoud? Je mening is berust op onwetentheid!
ga je kortzinnigheid ergens anders betuigen, ergens bij onzinhoekje ofzo!
AbaHoeCh
18-04-2004, 16:02
AppieuitDenHaag :goedzo: !!
goddelijk
18-04-2004, 16:30
Origineel gepost door AppieuitDenHaag
Een ding mag duidelijk zijn. Een hoofdoek bepaalt niet of een mens goed of slecht is, fatsoenlijk of onfatsoenlijk enz. Het blijft maar een stukje stof, maar is toch een belangrijk symbool.
Als we zeg maar in een goeie samenleving zouden leven, zouden alle vrouwe vrij en blij kunnen leven, maar helaas zitten we daar nog niet. Nog lang niet. Vandaar dat een vrouw, vooral als ze getrouwd is, moet laten blijken dat ze tot een bepaalde groep hoort: fatsoenlijke moslim vrouw. Krijgt ze minder last van andere mannen, tenminste dat hoop je. Het gaat eigelijk niet alleen om de haar natuurlijk, maar vooral om de rest van de kleed stijl. Ik neem aan dat je niet wil dat andere gaste op je vrouw lope te geilen als ze over straat loopt. En wat betreft die haren strelen, daar heb je je huisje voor toch.
Thallaou a drerrie
Wil je soms zeggen dat vrouwen zonder hoofddoek geen fatsoenlijke moslim vrouw kan zijn????? En het is niet dat je een hoofddoek draagt dat je ineens geen aandacht krijgt van de mannen. 20 jaar geleden was dat misschien zo maar nu helemaal niet hoor. Hoofddoek en heilig zijn gaan niet altijd samen. Zeker en vast niet.
Lady_moi
18-04-2004, 19:28
Hmm
Je wilt een dame liefst zonder hoofddoek
Maar als je gaat trouwen wilt ge da ze wel een hoofddoek draagt?
Een vrouw draagt haar hoofddoek om haar haren te bedekken
Als ze geen haar heeft dan draagt ze die gewoon nie??
Vaag topic
oem_ismael
18-04-2004, 19:42
Origineel gepost door goddelijk
Wil je soms zeggen dat vrouwen zonder hoofddoek geen fatsoenlijke moslim vrouw kan zijn????? En het is niet dat je een hoofddoek draagt dat je ineens geen aandacht krijgt van de mannen. 20 jaar geleden was dat misschien zo maar nu helemaal niet hoor. Hoofddoek en heilig zijn gaan niet altijd samen. Zeker en vast niet.
een hoofddoek dragen is een plicht en als een vrouw dat niet doet betekend het dat ze Allah swt niet gehoorzaamt het natuurlijk mag een man daar op af knappen!! ik knap er ook van af als een man Allah swt niet gehoorzaamt..en dan kan je wel zeggen meisjes met hoofddoek kunnen ook erg zijn jahh maar daar gaat het niet over hoofddoek is gewoon verplicht en hou jij je er niet aan dan gehoorzaam je Allah swt niet. bovendien mag een man scheiden van een vrouw als ze dit niet wil dragen dus dit zegt al genoeg!!
In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle
Lof zij Allah, Heer der werelden, we prijzen Hem en vragen Hem om vergeving. Lof zij Allah die u geleid heeft naar de islam, moge Allah u standvastigheid schenken en uw geloof versterken.
Het dragen van een hidjaab is volgens de islamitische wetgeving (Shari'a) verplicht voor de vrouw, meer hierover treft u aan onder vraag [ 0096 ]. Waar in de Qur'aan staat dat de hoofddoek verplicht is? De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft de vrouwen gewaarschuwd door te zeggen: "Er zijn twee soorten mensen van de Hel die ik nog niet gezien heb. Mensen met zweepjes zoals de staarten van het vee waarmee ze mensen slaan, en vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt zijn en die op een verleidende manier lopen. Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ruiken, alhoewel de geur ervan geroken kan worden van een afstand (dat te vergelijken is met de afstand van 40 jaar ver)."
Dit is zeker een grote bestraffing, maar dat wil niet zeggen dat een vrouw die geen hidjaab draagt buiten de oever van de islam gezet wordt. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de echtgenoot advies te geven aan zijn echtgenote en haar te steunen en te helpen om Allah te aanbidden. Allah zegt: {{"Ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa. En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding."}} (Soerat Al maa-iedah, aya 2). De man dient zijn vrouw met wijsheid en goede bewoording aan te spreken. Hij dient via deze weg haar te overtuigen dat het dragen van de hidjaab beter voor haar is omdat het haar dichter tot Allah de Verhevene brengt. Heeft de man alle juiste manieren geprobeerd om haar te overtuigen maar ze weigert. Dan heeft de man het recht om van haar te scheiden.
En Allah weet het beste
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.