Bekijk originele versie : Verkeerde signalen...
RitaMaria
18-04-2004, 10:34
http://www.planet.nl/upload_mm/e/8/9/1932098033_1999995909_foto_03.jpg
Gepubliceerd op zondag 18 april 2004
Veel mannen denken wel eens dat ze versierd worden, terwijl de vrouw in kwestie zich van geen kwaad bewust is. Als mannen op de vermeende versierpogingen ingaan en van een koude kermis thuiskomen, is een veel gehoord excuus: ‘Maar ze vroeg erom’. Verbale en non-verbale communicatie tussen mannen en vrouwen luistert nauw, dat blijkt wel weer. Hoe zorg je er als vrouw voor dat je geen verkeerde signalen afgeeft ?
Gebaartjes
‘Ik heb een vriendin die in de kroeg de mannen van zich moet afslaan’, vertelt Petra. ‘Mannen, of ze nu single zijn of al bezet, verkeren graag in haar nabijheid. Mijn vriendin begrijpt helemaal niets van al die aandacht. Ze vindt het vervelend, ervaart het als opdringerig. Ik heb haar wel eens voorzichtig uitgelegd dat ze zich misschien iets minder ‘ontvankelijk’ moet opstellen . Ze heeft een paar gebaartjes die mannen volgens mij gemakkelijk op het verkeende been kunnen zetten. Het haar even los schudden, je blik afwenden en dan toch even kijken. Zelfs ik, haar beste vriendin, zie dat ze hiermee de verkeerde signalen uitzendt. Ik heb dan ook geen medelijden met haar. Eerder met de mannen die ze hiermee op het verkeerde been zet.’
Uitnodiging om avances te maken
Wat voor vrouwen een onschuldig gebaar is, kan voor mannen een uitnodiging zijn om avances te maken. Hier kun je stilletjes van genieten als vrouw. Dat mag, want het streelt je ego. En het is natuurlijk altijd leuk om achteraf met je vriendinnen te kunnen lachen om dat typische mannengedrag. Maar wil je hem niet op verkeerde gedachten brengen, wat moet je dan als vrouw vooral niet doen?
Interesse tonen in zijn relatie
Terwijl jij gewoon nieuwsgierig bent naar zijn vriendin, zijn relatie met haar en hun liefdesleven, kan de man in kwestie jouw interesse opvatten als het aftasten in hoeverre hierin een rol voor jou is weggelegd.
Wat een leuk shirt!
Mannen hebben veel minder aandacht voor de kleding van anderen dan vrouwen. Een compliment, vooral van een vrouw, komt dus extra ‘hard’ aan. Wanneer een vrouw een man complimenteert met zijn geweldige shirt en er een goedkeurende blik op werpt, kan het in hem opkomen dat je hem liever zonder shirt ziet. Aan jou de keus of je dat wilt.
Op hem afstappen
Natuurlijk is het heel geëmancipeerd om niet altijd te wachten tot iemand anders het voortouw neemt in het voeren van een gesprek. Maar pas op met al te voortvarend gesprekken aanknopen met mannen, vooral op feestjes. Er zijn mannen, meestal de wat onzekere exemplaren, die dit opvatten als voorzichtige versierpoging.
Ik vraag me af of wij, vrouwen in het dagelijkse gewoon aardig zijn of dat dit indirekt ook kan worden opgevat als een "simpele" toenaderings/ versiertruc ..?
Origineel gepost door RitaMaria
http://www.planet.nl/upload_mm/e/8/9/1932098033_1999995909_foto_03.jpg
Gepubliceerd op zondag 18 april 2004
Veel mannen denken wel eens dat ze versierd worden, terwijl de vrouw in kwestie zich van geen kwaad bewust is. Als mannen op de vermeende versierpogingen ingaan en van een koude kermis thuiskomen, is een veel gehoord excuus: ‘Maar ze vroeg erom’. Verbale en non-verbale communicatie tussen mannen en vrouwen luistert nauw, dat blijkt wel weer. Hoe zorg je er als vrouw voor dat je geen verkeerde signalen afgeeft ?
Gebaartjes
‘Ik heb een vriendin die in de kroeg de mannen van zich moet afslaan’, vertelt Petra. ‘Mannen, of ze nu single zijn of al bezet, verkeren graag in haar nabijheid. Mijn vriendin begrijpt helemaal niets van al die aandacht. Ze vindt het vervelend, ervaart het als opdringerig. Ik heb haar wel eens voorzichtig uitgelegd dat ze zich misschien iets minder ‘ontvankelijk’ moet opstellen . Ze heeft een paar gebaartjes die mannen volgens mij gemakkelijk op het verkeende been kunnen zetten. Het haar even los schudden, je blik afwenden en dan toch even kijken. Zelfs ik, haar beste vriendin, zie dat ze hiermee de verkeerde signalen uitzendt. Ik heb dan ook geen medelijden met haar. Eerder met de mannen die ze hiermee op het verkeerde been zet.’
Uitnodiging om avances te maken
Wat voor vrouwen een onschuldig gebaar is, kan voor mannen een uitnodiging zijn om avances te maken. Hier kun je stilletjes van genieten als vrouw. Dat mag, want het streelt je ego. En het is natuurlijk altijd leuk om achteraf met je vriendinnen te kunnen lachen om dat typische mannengedrag. Maar wil je hem niet op verkeerde gedachten brengen, wat moet je dan als vrouw vooral niet doen?
Interesse tonen in zijn relatie
Terwijl jij gewoon nieuwsgierig bent naar zijn vriendin, zijn relatie met haar en hun liefdesleven, kan de man in kwestie jouw interesse opvatten als het aftasten in hoeverre hierin een rol voor jou is weggelegd.
Wat een leuk shirt!
Mannen hebben veel minder aandacht voor de kleding van anderen dan vrouwen. Een compliment, vooral van een vrouw, komt dus extra ‘hard’ aan. Wanneer een vrouw een man complimenteert met zijn geweldige shirt en er een goedkeurende blik op werpt, kan het in hem opkomen dat je hem liever zonder shirt ziet. Aan jou de keus of je dat wilt.
Op hem afstappen
Natuurlijk is het heel geëmancipeerd om niet altijd te wachten tot iemand anders het voortouw neemt in het voeren van een gesprek. Maar pas op met al te voortvarend gesprekken aanknopen met mannen, vooral op feestjes. Er zijn mannen, meestal de wat onzekere exemplaren, die dit opvatten als voorzichtige versierpoging. Volgens mij krijg je het straks zwaar te verduren Rita.Der zijn mensen op dit forum zullen roepen .... een vrouw hoort niet uittegaan :rolleyes: en dergelijke ;) :Iluvu:
RitaMaria
18-04-2004, 10:40
Origineel gepost door a3ir
Volgens mij krijg je het straks zwaar te verduren Rita.Der zijn mensen op dit forum zullen roepen .... een vrouw hoort niet uittegaan :rolleyes: en dergelijke ;) :Iluvu:
I am ready :bril:
Origineel gepost door a3ir
Volgens mij krijg je het straks zwaar te verduren Rita.Der zijn mensen op dit forum zullen roepen .... een vrouw hoort niet uittegaan :rolleyes: en dergelijke ;) :Iluvu:
Moslims gaan niet uit. ;)
Wat de rest (heidenen) doet, is tussen hun en Allah swt.
qamar_always
18-04-2004, 13:00
Origineel gepost door RitaMaria
I am ready :bril:
ik snap niet wat er hier zo stoer aan is :rolleyes:
Origineel gepost door Daelan
Waarom gaan moslims niet uit?
Origineel gepost door Erwin
Moslims gaan wel uit.
Ga maar kijken in Beverwijk, zwarte markt :D :D :D
MELILLENSE
18-04-2004, 13:24
Sommige vrouwen zijn zo complex dat ze zelfs hun eigen signalen niet meer begrijpen....wanneer ze dan reactie krijgen, dan slaan ze helemaal tilt.
Daarom is het noodzakelijk dat vrouwen die zich te 'ontvankelijk' opstellen tegenover de mannelijke buitenwereld, tegen zichzelf moeten beschermd worden en dat de man haar gebrek aan realiteitszin compenseert door haar verkeerde signalen gewoonweg te negeren....zonder haar ego hierbij een dusdanige dreun te geven waardoor ze in zelfmedelijden of irreële depressie vervalt.
Overigens is het zo dat dit een goedkoop vrouwelijk excuus is....er zijn bitter weinig vrouwen die zomaar, zonder reden, zogeheten verkeerde signalen uitzenden; daar is ze te intelligent en te subtiel voor. Vrouwen die bijvoorbeeld in hun haar zitten te frunniken, hun mooiverzorgde handen in het midden van de tafel leggen of hun borsten op subtiele wijze laten zien, doen dit opmerkelijk genoeg enkel in het bijzijn van mannelijk gezelschap....nooit of zelden bij vrouwelijk gezelschap, of het moet zijn dat ze lesbo zijn, of afgunst willen creëren bij de andere vrouwen.
Daarenboven blijkt dat dit soort gedrag zich meer manifesteert wanneer de eisprong nabij is...
MELILLENSE :belgie:
Jij denkt dat je versierd wordt wat niet zo blijkt te zijn? :confused:
RitaMaria
18-04-2004, 15:59
Origineel gepost door qamar_always
ik snap niet wat er hier zo stoer aan is :rolleyes:
Ikke wel..is ook niet makkelijk (samen) te vatten .. :D
RitaMaria
18-04-2004, 16:02
Origineel gepost door Daelan
Moslims staan (ook) niet de hele dag achter de geraniums.. ;)
RitaMaria
18-04-2004, 16:06
Origineel gepost door Erwin
Moslims gaan wel uit.. :)
Sjonge en ik maar denken dat ik..
Pff.. :p
RitaMaria
18-04-2004, 16:12
Origineel gepost door CitriC
Sjonge en ik maar denken dat ik..
Pff.. :p
Ja..?? zeg het maar... :)
het is een generaliserende tekst. Er zijn gewoon vrouwen die onbewust zulke signalen uitzenden. De man kan dan er niks aan doen dan ze als zodanig te interpreteren.
Er zijn echter ook gevallen waarbij de vrouw gewoon vriendelijk is, en dat de man in kwestie dat verwart met "uitnodigen" tot avances maken.
En dan heb je ook de vrouwen die bewust op avances azen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.