Bekijk originele versie : Zwangeren Onder Ons, Meldt Je Aan!
hallo dames,
ik heb eerder een topic gestart speciaal voor o.a. zwangeren, maar die is ondertussen in beslag genomen door doc25 voor andere onderwerpen.
maar ik vind het zo fijn om er met andere meiden over te hebben, dat ik dacht 'we laten ons niet uit t veld slaan door doccie'!
toen ik die andere startte toen was ik nog niet zwanger, wel net bezig.
ondertussen ben ik 9 wkn zwanger alhamdoulilah.
maar deze nieuwe topic heeft ook een voordeel: hij wordt ververst, dus de meiden die net zwanger zijn geworden kunnen meekletsen en de meiden die ondertussen zijn bevallen (ik hoop makkelijk) die kunnen zich ook melden.
dus meiden die zwanger zijn HOEVER ZIJN JULLIE???
(uiteraard mogen moeders, verse moeders, en net bevallen moeders ook gezellig meekletsen, per slot van rekening kunnen wij veel van jullie leren!!!!)
schuif gezellig aan!
een hele goede idee!!! Die andre topic is met de tijd vrij onoverzichtelijk geworden. Dus een verversing is welkom.
Ik ben vandaag precies 14 weken zwanger van ons eerste kindje.
We zijn er erg blij mee, zeker omdat het bij ons lang geduurd heeft totdat het raak was ( ca. 1 jaar, op zich niet lang maar als je het zo graag wilt duurt elk maand een euwigheid).
In het begin van de zwangerschap was ik heel bezig met mijn buikje,
maar dat heb ik nu minder...ik laat alles op me toekomen. Alleen heb ik nog vreselijk veel last van stemmingsbuien.
Ik kan me vreselijk druk maken om de kleinste dingen (wat vaak met mijn man te maken heeft, die arme).
Ik ben hartstijke blij dat ik werk want anders zou ik er helemaal gek worden de hele tijd thuis en me druk maken om niks...maar zodra het kind er is ga ik mee stoppen. Hoe gaan jullie dat regelen? Ik dacht eerst daaraan om minder te gaan werken maar ik heb geen oppas.
Gelukkig had ik tot nu toe een hele makkelijke zwangerschap: geen misselijkheid, geen bloeding of een andere naarigheid.
Hoe ervaren jullie zwangeren het?
Nou, dit was mijn verhaal. De volgende!
Noura
bedankt voor je reactie smurfi, gezellig!
gefeliciteerd met je zwangerschap!
bijmij is het ook de eerste.
en ik heb ook last van stemmingswisselingen en emotionele buien.
ik kan soms in woede uitbarsten niet normaal, zo ben ik normaal gesproken helemaal niet.
voor de rest ben ik nog wel bijna de hele dag door misselijk, ik kots wel een paar keer op een dag. wat ik ook zo vervelend vind is dat die borsten zo pijn doen! soms niet te houe!
voor de rest besef ik nog niet echt dat ik zwanger ben, nog geen grotere buik en voel uiteraard nog niks, alleen ziek, hihi.
mijn eerste echo heb ik nog niet gehad. 29 april inchaAllah.
ik denk dat het dan pas tot me doordringt dat ik iets in mijn buik heb.
en voor de rest ben ik 2 jaar aan de pil geweest. afgelopen 1 januari ben ik gestopt, ik heb toen 1 natuurlijke menstruatie gehad en daarna was het raak alhamdoulilah.
nou ik hoop dat we meer verhalen mogen lezen.
Wat naar voor je dat je zo veel last hebt van de zwangerschapskwalen... maar dat gaat wel over. Van die pijnlijke borsten heb ik ook in het begin gehad, ging na de 11e week wel over. Ik was juist blij met de pijnlijke borsten want dat was voor mij een "bevestiging" dat ik echt zwanger was, anders geloofde ik het echt niet. Nu eigenlijk nog steeds niet echt...zelfs met 14 weken heb ik een bijna vlake buik.
Mijn eerste echo was echt een prachtige ervaring om het kleintje te zien trappelen en bewegen, oongeloovelijk mooi! Maar een besef dat het kind im MIJ groeit heb ik daardoor niet gekregen. Ik denk dat het pas komt als je het kind ook echt voelt, zo met 5,6 maanden.
Onder je avater staat 16 november vermeld, is dit jou uitgerekende datum?
Hoe heeft trouwens je (schoon-) familie op je zwangerschap gereageert?
Toen ik het mijn moeder verteelde kon ze het niet geloven en belde me een paar keer op die dag om te na te gaan dat het ook echt waar is...zooo lief!!! Mijn zus heeft me meteen een naam boek gekocht... Het leek wel als of ze blijer waren dan ik zelf! Ik probeer ze dan ook zo veel mogelijk bij mijn zwangerschap te betrekken, dit geeft echt een goed gevoel.
liefs Noura
manalltje
18-04-2004, 10:41
salaam alaykoum dames,
Ik ben nu 18 weken zwanger van ons tweede kindje , ik heb al een dochter van 4 jaar . Deze zwangerschap is best wel anders dan mijn eerste ,maar ja toen werkte ik , ik ben nu veel moe en slaap veel.
oke dat was het voor nu .
wa salaam
oem_ismael
18-04-2004, 11:52
Salaam oe aleykoem
moge Allah swt het jullie vergemakkelijken amien
en jullie kindje met vee liefde en imaan mag opgroeien inscha Allah
leuk om te horen die verhalen!! ik ga over een tijdje trouwen inscha Allah en Als Allah swt het wil, wil ik dan meteen een kindje :) en vertel eens van af welke tijd heb je eigenlijk een buikje? ik vind dat altijd zo mooi zo'n buikje te zien bij een zwangere vrouw!! echt subban Allah dat een mensje in je kan groeien....
oww jahh en nog een vraag willen jullie van te voren weten of het een meisje of een jonge word? en na hoeveel tijd kan je dat eigenljk weten?
Origineel gepost door oem_ismael
Salaam oe aleykoem
moge Allah swt het jullie vergemakkelijken amien
en jullie kindje met vee liefde en imaan mag opgroeien inscha Allah
leuk om te horen die verhalen!! ik ga over een tijdje trouwen inscha Allah en Als Allah swt het wil, wil ik dan meteen een kindje :) en vertel eens van af welke tijd heb je eigenlijk een buikje? ik vind dat altijd zo mooi zo'n buikje te zien bij een zwangere vrouw!! echt subban Allah dat een mensje in je kan groeien....
oww jahh en nog een vraag willen jullie van te voren weten of het een meisje of een jonge word? en na hoeveel tijd kan je dat eigenljk weten?
Salaam oe aleykoem
Ze zeggen dat je vanaf de 13e week een kleine welving van de buik kunt zien, maar hoe groot het wordt is denk ik van vrouw tot vrouw verschillend.
Ik wil het wel weten wat het wordt!!! Ben te nieuwsgierig om het af te wachten ofwel het eigenlijk wel spannend blijft als je pas na de bevalling achter komt. Met 20 weken kunnen ze volgens mij zien wat het is (als de ukkie het natuurlijk niet verstopt.) Over 6 weken heb ik Inscha'allah mijn 2e echo en ik hoop dat het dan te zien is. Maar om het van tevoren al te weten is op zich niet zo belangrijk, dat enigste wat echt teld en wat ik ook echt hoop is dat de baby gezond is.
oem_ismael
18-04-2004, 16:03
salaam oe aleykoem
owww leuk zeg
en ja je hebt wel gelijk over dat gezond hooor dat is ook het enigste wat teld inscha allah en ook al is het niet gezond het blijft een geschenk van Allah swt maar inscha Allah is het gezond
Amattallah
18-04-2004, 18:23
salaamoe alaikoem,
Ik ben nu 30 weken zwanger alhamdulillah.
Mijn eerste weken waren heel zwaar subhana allah, maar later als je je kindje voelt bewegen en ziet bewegen vergeet je al die misselijkheid etc masha allah.
oem ismael, moge Allah je huwelijk zegenen inchaAllah.
ik wil ook heel graag weten wat het wordt, zodra het kan.
ik heb het geduld niet om 9 mnd te w8ten.
en inderdaad het belangrijkste is dat het gezond met alles erop en eraan wordt.
smurfi ik heb inderdaad ook nog geen gevoel dat er iets in mij groeit. ik voel me wel ziek enzo en pijnlijke borsten, maar aan mijn buik zie je ook nog niets. maar ik vind het wel soubhanalah.
en zowel mijn familie als mijn sch.familie waren heel blij met het nieuws.
mijn ouders zijn al oma en opa van 4 kids, maar mijn sch.fam. nog niet. ik ben getrouwd met hun oudste zoon, en die zijn echt in de wolken kunnen niet w8ten.
ik ben inderdaad 16 november uitgerekend inchaAllah. wanneer jij smurfi?
oem_ismael
18-04-2004, 18:38
amien
dank je oegtie
graag gedaan hoor.
oja smurfi, je hebt het over een namenboek die je van je zus hebt gekregen. islamitische namen??????
zo'n boek lijkt me namelijk ideaal.
laat me gauw weten!
oem_ismael
18-04-2004, 19:20
salaam oe aleykoem
sardina die islamtische namen boek kan je kopen op lezingen en in utrecht en anderen steden voor maar 6euro
Salaam
Ik was voor 9 september uitgerekend maar heb helaas na 17 weken zwangerschap mijn kindje verloren. Het was mijn 3 de kindje.
Mijn lichaam heeft het kindje afgestoten als reactie op een bacterie dat mijn lichaam is binnengedrongen waardoor ik een infectie heb gedaan.
Deze bacterie kan je alleen maar krijgen als je gebeten of gekrabt bent door een kat of een hond wat in mijn geval NIET is gebeurd, het is nog altijd een raadsel hoe ik het heb gekregen. Je moet direct contact hebben gehad met deze dieren maar dat heb ik niet gehad.
Mijn kindje was een jongen het was al zo volmaakt maar heel klein.
Voor alle dames proficiat en wees voorzichtig. Allah i sahel halikoum.
Groetjes
leven ik hoop dat Allah (swt) jou voldoende kracht geeft om dit te verwerken, wat zal het moeilijk voor je zijn geweest.
en oem ismael kun je die boek ook in beverwijk halen.
nooit geweten joh. als ik naar beverwijk ga dan haal ik elke keer weer een islamitisch boekje maar nooit opgevallen dat ze ook namenboeken hebben, maar bedankt!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.