Bekijk originele versie : Sexs met patient door 4% huisartsen
:schrik2:
Seks met patiënt door 4% huisartsen 17-04-'04
Vier procent van de mannelijke huisartsen heeft wel eens seks gehad met een patiënt. De meesten meenden dat de seks positief was voor de patiënt. Ruim driekwart voelt zich wel eens aangetrokken tot een patiënt. Bij vrouwelijke huisartsen is dan eenderde. Bij hen heeft één op de 120 ook seks gehad met een patiënt.
Dit blijkt uit onderzoek van de seksuoloog Leusink dat is gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.
Volgens Leusink beperkt seks tussen huisarts en patiënt zich niet tot incidenten. Leusink vermoedt dat er meer huisartsen seks met patiënten hebben gehad, omdat er relatief weinig 50-plussers aan zijn onderzoek hebben meegedaan. Huisartsen in die leeftijdscategorie vergrijpen zich vaker aan patiënten.
Ook is het mogelijk dat het aantal huisartsdaders in de praktijk hoger ligt, omdat het percentage daders in de groep van 273 huisartsen die niet hebben gereageerd ook hoger kan liggen.
Meerdere
De onderzoeker ondervroeg in 2002 binnen vier maanden bijna duizend huisartsen. Een kwart daarvan was vrouw. Dertig mannen en twee vrouwen gaven toe wel eens seks te hebben gehad met een patiënt. In elf gevallen ging het om seks met meerdere patiënten.
Volgens de gedragsregels van de LHV, de Landelijke Huisartsen Vereniging, mogen artsen geen seks met patiënten hebben. Leusink pleit voor meer preventie. Zo zou er een onafhankelijke instantie kunnen worden ingesteld waar collega's verdenkingen kunnen melden.
De LHV, die ook medewerking heeft verleend aan het onderzoek, zegt geen preventiebeleid te hebben. "Wij kennen sinds jaar en dag de gedragsregel dat een persoonlijke relatie tussen patiënt en arts uit den boze is'', aldus een woordvoerder in een reactie. De LHV wil eerst de uitkomsten van de studie bestuderen en overleggen met de artsenorganisatie KNMG en de kennis- en opleidingsinstituten voordat wordt bepaald of dat in Nederland nodig is.
Uit de onderzoeksresultaten wordt niet duidelijk is of de seks plaatsvond in de behandel- of consultsituatie. Dat is volgens de LHV essentieel om te bepalen of er sprake is van laakbaar handelen.
Hoogervorst
Minister Hoogervorst van Volksgezondheid heeft gezegd geschrokken te zijn. "Ik vind het een heel hoog getal", zei hij in het Tros-programma Kamerbreed. Hij wil de huisartsen aanspreken op hun seksuele moraal
Ismahane82
17-04-2004, 15:23
ooh wat erg, gelukkig is mijn huisarts zo homo als ik weet niet wat, dus ik hoef niet bang te zijn voor avances van zijn kant.
Origineel gepost door Ismahane82
ooh wat erg, gelukkig is mijn huisarts zo homo als ik weet niet wat, dus ik hoef niet bang te zijn voor avances van zijn kant. Lukky you ;)
Origineel gepost door Ismahane82
ooh wat erg, gelukkig is mijn huisarts zo homo als ik weet niet wat, dus ik hoef niet bang te zijn voor avances van zijn kant.
Zit jouw huisarts toevallig in de pijp... ...
Mijn huisarts is ook homo, maar ben wel blij dat hij, als ik op consult ben, niet tot die 4% hoort...
Origineel gepost door rnaj
Zit jouw huisarts toevallig in de pijp... ...
Mijn huisarts is ook homo, maar ben wel blij dat hij, als ik op consult ben, niet tot die 4% hoort... rnaj, homo 's zijn niet opdringerig als hetros :D ;)
Ole_Guapa
17-04-2004, 22:14
Ik heb een heel ouwe lelijke huisarts.
Moet er niet aan denken.
Maar als 'ie leuk en knap is.... tja, dan wil ik best wel een
griepje voorwenden om eens op vistite te gaan.
Origineel gepost door Daniya
Wel, dan behoort de vervanger van mijn huisarts niet tot die 4 %. Heb genoeg met die vent geflirt, maar kwam niet over...hahahaha.... :haha: :lol: :lol: :hihi:
Ole_Guapa
17-04-2004, 23:15
Wel, dan behoort de waarnemer van mijn huisarts niet tot die 4 %. Heb genoeg met die vent geflirt, maar kwam niet over...hahahaha....
Misschien was het wel die ene huisarts in de Pijp.
Dat zou het een en ander verklaren.... :D
Minister laakt seksuele moraal arts
Minister Hoogervorst wil huisartsen gaan aanspreken op hun seksuele moraal. De minister van Volksgezondheid zei dat in het programma TROS-Kamerbreed.
Seks
Hoogervorst reageert op de uitkomsten van een studie naar relaties tussen arts en patiënt. Daaruit blijkt dat 4% van de artsen seks heeft gehad met een patiënt. Zeker 75% voelt zich weleens aangetrokken tot een patiënt.
Aanspreken
Hoogervorst is geschrokken van de hoge cijfers. "Ik vind het een heel hoog getal", zei hij in het programma. Hij wil nu de huisartsen aanspreken op hun seksuele moraal.
Zou best mogelijk zijn, maar hij zag er verdomd goed uit voor een huisarts........... *kwijl*........ een soort Richard Gere of P.Maldini
De minster heeft gelijk. Vaak is er spake van machtsmisbruik en dat moet niet kunnen in de gezondheidszorg. Voor je het weet, kunnen we in natura gaan betalen............... ik zie het al voor me.........bah...... zo' n ouwe vent als mijn eigen huisarts....kots... jA ,ik heb ook zo een kale oude :( huisarts ik word soms depresief als ik bij die man langs ben geweest.
Maldini who???????????????
Richard Gere kan er net mee door ...hahaha... te kleine oogjes, maar kijkt wel sexy mag wel even dromen voor ik ga schaapjes tellen :D ;)
Ole_Guapa
17-04-2004, 23:35
Origineel gepost door a3ir
Minister laakt seksuele moraal arts
Minister Hoogervorst wil huisartsen gaan aanspreken op hun seksuele moraal. De minister van Volksgezondheid zei dat in het programma TROS-Kamerbreed.
Seks
Hoogervorst reageert op de uitkomsten van een studie naar relaties tussen arts en patiënt. Daaruit blijkt dat 4% van de artsen seks heeft gehad met een patiënt. Zeker 75% voelt zich weleens aangetrokken tot een patiënt.
Aanspreken
Hoogervorst is geschrokken van de hoge cijfers. "Ik vind het een heel hoog getal", zei hij in het programma. Hij wil nu de huisartsen aanspreken op hun seksuele moraal.
Wat een totale onzin!!!!.
Ten eerste: Ik vind vier procent helemaal niet zo veel.
Kijk, die huisartsen werken hartstikke veel.
Die hebben helemaal geen vrije tijd. En ze moeten toch
èrgens iemand zoeken.....
Ik bedoel, wáár vind je iemand die je leuk genoeg vindt?
Mijn ervaring is: niet in de kroeg of de disco.
Op je werk dus, daar ontmoet je de meeste mensen, dus
heb je het meeste kans.
Zou het ook zo erg zijn als het onderwerp zou zijn:
"4 % van kruideniers heeft seks met klanten"
Bovendien, dat huisartsen aan seks DENKEN, lijkt me al
helemaal niet afkeurenswaardig.
Ik zou me eerder zorgen maken als ze dat niet deden. Het schijnt
namelijk dat alle gezonde mannen wel eens aan seks denken.
(sommigen schijnen het zelfs te DOEN)
Groeten van Olé
Origineel gepost door Ole_Guapa
Misschien was het wel die ene huisarts in de Pijp.
Dat zou het een en ander verklaren.... :D
En weet je wat nu zo grappig is, die huisarts in de pijp heeft een hele aardige assistente, met een hoofddoekje.... ....
Nu maar hopen dat haar broers een andere huisarts hebben..
The_Borg
21-04-2004, 01:00
Men doet net alsof het erg is sex met je huisarts. Maakt toch niks uit als 2 mensen elkaar willen. Als ik een mooie blonde vrouwelijke huisarts had zou ik misschien ook wel sex met haar hebben. Wie wet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.