Bekijk originele versie : Zou je trouwen zonder toestemming van je ouders?
ClaudioLopez
16-04-2004, 21:11
Je kiest zelf iemand uit waar je mee wilt trouwen.. maar je ouders keuren die persoon af... Zou je dan alsnog trouwen of luisteren naar je ouders?
------------------------------------------------------------------------------
-Een maagd kwam bij de profeet en zei dat haar vader haar had uitgehuwelijkt tegen haar wil, daarop stond de profeet haar toe haar eigen keuze te maken.
Daarentegen....
-'Het huwelijk van een vrouw zonder toestemming van haar voogden is ongeldig. De sultan is de voogd van de vrouw die geen voogd heeft. '
-------------------------------------------------------------------------------
Dit is dus voornamelijk gericht aan de vrouwen..
Ik zou dan niet met die jongen trouwen...dus naar mn ouders luisteren.
lhouceimagirl1
16-04-2004, 21:32
Ik zou het niet doen, maar zal ze wel overhalen om hem te accepteren.Want als jij weet dat hij de persoon is die jou gelukkig kan maken ewa moet je gewoon voor gaan.
sweet_nadoria
16-04-2004, 21:46
Zonder de zegen van je ouders slaagt je huwelijk niet ...
Althans niet altijd dan ...
By the way, je ouders heb je ook nodig.
Als ik echt van die jongen hou en het is een goed praktiserende moslim, waarom zouden ze hem moeten weigeren ?
Ik zal zeker doorgaan tot zij eindelijk door krijgen waarom ik hem zo graag wil :o
ik zou da echt nie doen...kheb gehoord dat da haram is..net of je dan nie getrouwd bent..
misSanae
16-04-2004, 22:00
Ik zou het ook niet doen, je zou ze kunnen proberen over te halen, maar als dat niet lukt zou ik het niet doen. Ik denk dat als je je ouders zegen niet hebt, dat je toch niet gelukkig kan worden. Je ouders hebben voor je gezorgd al die jaren, dan zal ik ze niet in de steek laten. Maar het is wel heel erg als je ouders iemand zomaar zouden afkeuren.
Cicatrice
16-04-2004, 22:02
Mijn ouders zijn echt wijze mensen, ze weten op de een of andere manier altijd de situatie van andere perfect in te schatten, te beredeneren en moeilijkheden voor de toekomst te voorspellen....
in een rebelse puber-afzet periode zou ik het misschien wel gedaan hebben, maar weet zeker dat mijn ouders het beste met mij voor hebben. Daarnaast zullen mijn ouders me nooit verbieden om met iemand te trouwen van wie ik hou, alleen zullen ze het wel laten weten als ze vinden dat ik dom bezig ben en tot nu toe hebben ze altijd gelijk gehad
Je ouders weten meestal wel wat het beste voor je is:D
Ain_Sfa_Sscarr
16-04-2004, 23:34
Indien je trouwt zonder de toestemming van je ouders, dan is het huwelijk in Islam niet eens geldig!
al_hamka
16-04-2004, 23:39
En toch blijf ik bij JA!!!
Romeisa18
16-04-2004, 23:44
nee mijn ouders gaan voor iedereen
Ain_Sfa_Sscarr
16-04-2004, 23:55
Origineel gepost door al_hamka
En toch blijf ik bij JA!!!
Ja............ ik trouw alsnog met hem
of
Ja............ ik luister naar mijn ouders
Als je de 1ste zou kiezen, zou dat zeggen dat je een jongen verkiest boven je ouders en dus boven Islam!
Je ouders zijn de belangrijkste personen voor een dochter of een zoon, daaaaaaaaaaaarna volgt je man of vrouw.
Tzou alleen maar een foute keus zijn als je voor de 1ste kiest
Ach jah, Islam zegt toch alleen maar dat je je ouders moet gehoorzamen. Twordt immers alleen maar gezegd, we hoeven het toch zeker niet op te volgen! :rolleyes:
miss_classe
17-04-2004, 00:15
als we echte verliefd zijn en we wille met elkaar trouwe
kan niemand tusse ons kome vind ik
Ain_Sfa_Sscarr
17-04-2004, 00:17
Origineel gepost door miss_classe
als we echte verliefd zijn en we wille met elkaar trouwe
kan niemand tusse ons kome vind ik
Je ondertiteling zegt al genoeg!
Lady_moi
17-04-2004, 00:25
Ik zou altijd mn ouders gehoorzamen
Maar ik zal nooit opgeven
Ik zal echt met hen blijven praten tot ze toegeven
Ik geef echt nie zomaar op NO WAY
Oegtkomfiedien
17-04-2004, 01:22
[QUOTE]Origineel gepost door ClaudioLopez
[B]Je kiest zelf iemand uit waar je mee wilt trouwen.. maar je ouders keuren die persoon af... Zou je dan alsnog trouwen of luisteren naar je ouders?
Ik zal naar mijn ouders luisteren. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.