Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huwelijksaanzoek...what to do?!

maneschijn
16-04-2004, 16:41

Hé ladies, Mijn vriendin zit namelijk met een klein probleempje en weet zich geen raad...hopelijk kunnen jullie haar wat advies geven. Het zit namelijk zo, een vriendin van me heeft onlangs een jongen leren kennen op internet. Hij is een Mascha'Alah broeder, die zich erg veel met de islam bezighoudt en ook mijn vriendin heeft dezelde interesses als hem. In het begin gingen hun gesprekken enkel over de islam...op een gegeven moment werd hij verliefd op haar en heeft hij haar dit duidelijk gemaakt. Hij heeft haar ook een aanzoek gedaan en zou graag naar haar ouders willen komen. Ook ziet mijn vriendin deze jongen wel zitten omdat hij echt volgens de Koran en de soenna wenst te leven. Maar het probleem is echter dat deze jongen namelijk uit Nederland komt en mijn vriendin woont in België. Hoe kan hij in contact geraken met haar ouders zonder dat ze erachter komen dat ze elkaar kennen via internet? IK heb haar aangeraden om iemand in te schakelen, het aan haar moeder te vertellen ofzo, maar dat ziet ze niet zo zitten. Mijn vriendin heeft een erg goed gevoel over deze jongen, want hij is een goed praktiserende broeder, enkel de afstand tussen hen veroorzaakt wat problemen. Girls en ook boys wat denken jullie...hoe zouden jullie dit aanpakken :confused: Ps graag serieuze reacties :zwaai:

marocrifia_babe
16-04-2004, 16:45
Ik zou het werkelijk niet weten. Moeten ze dan per se zeggen vanwaar ze elkaar kennen??!! Misschien kan ze het aan haar ma vertellen en anders dan maar een leugentje om best wil. Daarom zeg ik ook maar altijd niks via internet beginnen, is alleen maar lastiger. Je moet gewoon niet openstaan voor zulke dingen via internet..... Dat is tenminste mijn visie hierop. Veel sterkte verder met je vriendin hey!!

maneschijn
16-04-2004, 16:54
Salaam meid, Bedankt voor je reactie...nee haar ouders hoeven zeker niet te weten van waar ze elkaar kennen, maar ze gaan zich toch wel vragen stellen of niet, want hij komt helemaal van Nederland en zij van België. Ik neem aan dat haar ouders wel gaan willen weten hoe hij aan hun adres komt en zo. Wat moet die jongen dan zeggen? En wat betreft het via internet doen, daar heeft ze zelf niet bewust voor gekozen, maar het over kwam haar gewoon, en als je dan gevoelens voor iemand krijgt, dan denk ik niet dat je die zomaar kunt onderdrukken...maar toch thanks ;)

Lady_moi
16-04-2004, 17:01
Gewoon zeggen dat hij soms naar Belgie komt voor lezingen enzo En hij haar daar vaak zag enzo Ik weet hram leugens :o Of anders gewoon zeggen via internet :)

lella_najlae
17-04-2004, 11:49

waarom liegen????? sorry hoor maar weet jou vriendin werkelijk hoe hij echt is??? wie weet doet hij dat ook bij anderen of is dat niet mogelijk:confused: hoe weet zij dat hij werkelijk een moslim is of werkelijk de juiste man is uberhaupt............ denk daar maar eens over na....... xx Najlae

maneschijn
17-04-2004, 12:12
Salaam lella_najlae Mijn vriendin heeft deze jongen al enkele keren gesproken want ze kent hem van via internet, hun gesprekken gingen in het begin enkel over islam...zo was hij dus het niet type die meteen vroeg om af te spreken en elkaar beter te leren kennen. Ook hebben deze 2 personen geloof op nr één staan, hij zou graag met haar willen trouwen en wilt dit dan ook op een halale manier doen, dus niet door eerst af te spreken en een relatie met elkaar te hebben, maar door meteen naar haar ouders toe te stappen. Je weet inderdaad nooit van iemand of hij nou werkelijk de ware is daarom moet je ook vertrouwen op Allah swt en op je gevoel afgaan. En om te weten te komen of hij nou de ware is en zich niet anders voordeed dan dat hij wel is, is de enige oplossing naar haar ouders toe stappen. Wa salaam xxx

ik_oke_is
17-04-2004, 12:22
Origineel gepost door maneschijn Salaam lella_najlae Mijn vriendin heeft deze jongen al enkele keren gesproken want ze kent hem van via internet, hun gesprekken gingen in het begin enkel over islam...zo was hij dus het niet type die meteen vroeg om af te spreken en elkaar beter te leren kennen. Ook hebben deze 2 personen geloof op nr één staan, hij zou graag met haar willen trouwen en wilt dit dan ook op een halale manier doen, dus niet door eerst af te spreken en een relatie met elkaar te hebben, maar door meteen naar haar ouders toe te stappen. Je weet inderdaad nooit van iemand of hij nou werkelijk de ware is daarom moet je ook vertrouwen op Allah swt en op je gevoel afgaan. En om te weten te komen of hij nou de ware is en zich niet anders voordeed dan dat hij wel is, is de enige oplossing naar haar ouders toe stappen. Wa salaam xxx is oke ; moeten ze gewoon doen ;)

Lady_moi
17-04-2004, 12:36
Wayeew ik heb zo spijt :eek: Nie liegen wollah das nie goe :( Gewoon eerlijk zeggen vanwaar da ze hem heeft leren kennen :o Da moe toch geen probleem zijn Want eerlijkheid duurt het langst en liegen is ons ook verboden éh :jammer: En inshallah komt dan alles goed Ik raad haar aan om een doua te doen Origineel gepost door Lady_moi Gewoon zeggen dat hij soms naar Belgie komt voor lezingen enzo En hij haar daar vaak zag enzo Ik weet hram leugens :o Of anders gewoon zeggen via internet :)

maneschijn
17-04-2004, 13:25
Thanks ik_oke_is en lady_moi voor jullie reacties... en ja inderdaad lady_moi eerlijkheid duurt het langst, maar soms moet een leugentje om bestwil wel eens Groetjes :)

Lady_moi
17-04-2004, 13:30
De Profeet zei: ' Leugens leiden tot Al-Foejoer (gemeenheid, het plegen van kwade daden), en Al Foejoer leidt naar bet vuur, en iemand kan maar leugens blijven vertellen tot hij voor Allah als een leugenaar te boek staat ' Overgeleverd door: Al-Boechari :o