Bekijk originele versie : routerprobleem!!!!!!
jilal_17
29-04-2009, 12:31
Sallaamoe alaikom,
Ik heb een probleem met mijn router. Het probleem is dat mijn laptop niet meer kan verbinden met mijn router. Ik heb de instellingen van de router gezien en er staat signaal uitstekend en erstaat beperkte toegang. En die router wil maar niet verbinden met mijn laptop. Kan iemand mij helpen????
ALvast bedankt
waliziad
29-04-2009, 16:18
Sallaamoe alaikom,
Ik heb een probleem met mijn router. Het probleem is dat mijn laptop niet meer kan verbinden met mijn router. Ik heb de instellingen van de router gezien en er staat signaal uitstekend en erstaat beperkte toegang. En die router wil maar niet verbinden met mijn laptop. Kan iemand mij helpen????
ALvast bedankt
heeft je router WPA of WEP sleutels?
probeer maar deze opnieuw in te voeren
moonwalker
29-04-2009, 18:34
Eerst de stekker van je modem eruit halen, daarna die van je router. Wacht dan minimaal 1 minuut, daarna de stekker van de modem erin steken, wacht tot alle lilchtjes aan zijn en de stekker van de router ook terugplaatsen.
Meestal moet je dan een minuut of 2 รก 3 wachten. En soms moet je het twee keer proberen voordat het werkt.
Succes.
Sallaamoe alaikom,
ALvast bedankt
wanneer jouw laptop "andere draadloze netwerken" kan zien, dan is je laptop in orde.
MAAR:
- je wachtwoord WEP/WPA kan verkeerd ingetypt zijn (hoofdlettergevoelig)
- je eigen router staat op een KANAAL die jouw laptop niet aankan.
jilal_17
01-05-2009, 12:38
wanneer jouw laptop "andere draadloze netwerken" kan zien, dan is je laptop in orde.
MAAR:
- je wachtwoord WEP/WPA kan verkeerd ingetypt zijn (hoofdlettergevoelig)
- je eigen router staat op een KANAAL die jouw laptop niet aankan.
DAt is het probleem ik heb hem pas maar had geen tijd om de router te beveiligen tot die tijd was het een onbeveiligde 'netwerk'.
DAt is het probleem ik heb hem pas maar had geen tijd om de router te beveiligen tot die tijd was het een onbeveiligde 'netwerk'.
dus jij hebt die nooit beveiligd en niemand anders bij jouw thuis misschien?
zo niet, dan heeft iemand dat van buitenaf gedaan.
simpel:
zoek een smal voorwerp, niet TE spits. pak je router op de achterkant zit een klein reset gaatje.. die druk je in voor 15 tot 20 seconden. niet al te hard drukken. daarna is je router terug naar Fabrieksinstellingen en onbeveiligd.
ga dan naar de site van je router moet je in handleiding zoeken welke dat is. en log dan in de site om toegang tot je router te krijgen, zet er een eigen wachtwoord op en je bent klaar ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.