Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ajax-fans mishandelen Feyenoorders

a3ir
16-04-2004, 08:26

Ajax-fans mishandelen Feyenoorders 16-04-'04 De competitiewedstrijd tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord is ontaard in ernstige ongeregeldheden waarvan in eerste instantie de Rotterdamse middenvelder Jorge Acuña het grootste slachtoffer lijkt te zijn. De Chileen werd na afloop van de wedstrijd op sportcomplex De Toekomst mishandeld door Ajax-supporters en met klachten aan hoofd, nek en ribben naar het ziekenhuis vervoerd. Een hersenschudding houdt Acuña daar minstens één nacht. Een deel van de 3.500 toeschouwers stormde na afloop van het duel in de beloftencompetitie het veld en ging de Feyenoord-spelers te lijf. Naast Acuña liepen ook Robin van Persie, Gèrard de Nooijer en Danko Lazovic klappen op. Mario Been, de coach van Jong Feyenoord, vertelde met een mes bedreigd te zijn. Voor de wedstrijd was een ploeg van TV Rijnmond ook al lastig gevallen. "De hel ging los" Been sprak in het NOS-radioprogramma Langs de Lijn van "een grote chaos, de hel ging los. Overal lagen spelers, die door John van 't Schip en Daniel de Ridder gered moesten worden. Maar wat wil je ook, met twee agenten en zeven stewards. Ajax en de politie hebben gefaald." "Zoiets heb ik mijn leven nooit meegemaakt", voegde Feyenoord-verdediger Gerard de Nooijer eraan toe. "Dit was echt schandalig. Direct na afloop werd het veld bestormd. We konden geen kant op. Er was vooraf al een enorm bedreigende sfeer. Dit had al aanleiding moeten zijn om de wedstrijd niet te laten doorgaan. Arbiter De Nooijer, met zijn 33 jaar de oudste speler op het veld, vermoedde dat de bedreigende sfeer ook invloed had op de arbiter. "Wij verdienden op een bepaald moment een strafschop. De scheidsrechter durfde het niet aan de penalty te geven." Robin van Persie beleefde de angstigste momenten uit zijn nog prille voetbalcarrière. "Spelers van 18, 19 en 20 jaar moesten rennen om geen klappen te krijgen. Zelf ben ik twee keer geslagen. Ajax-spelers moesten er tussen springen om ons te beschermen. Het was verschrikkelijk. In de kleedkamer was grote paniek. Spelers huilden van ellende. Ik heb nu pijn in mijn nek. Vrijdag ga ik eerst naar de dokter om naar mijn nek te laten kijken. Vervolgens ga ik persoonlijk aangifte doen bij de politie. Al heeft Ajax zich wel verontschuldigd voor de rellen." Paar stuivers Ajax-directeur Arie van Eijden verklaarde zich diep te schamen voor wat zich in Amsterdam afspeelde en opperde dat het misschien wel niet meer mogelijk is dat de Jong Ajax en Jong Feyenoord elkaar treffen. Henk Kesler, voorzitter van de profafdeling van de KNVB, bestreed die stelling: "Maar op een complex als De Toekomst voetballen is vragen om moeilijkheden. Als je in de Arena speelt, is er niets aan de hand. Dat kost een paar stuivers, dat weet ik wel, maar dat is de consequentie als je betaald voetbal speelt." De Amsterdamse politie beschouwde Jong Ajax-Jong Feyenoord geenszins als een risicowedstrijd, ook al had was twee jaar geleden Feyenoord-doelman Malkowski ook al tegen klappen opgelopen. "Onverwacht is het toch grimmig geworden", toonde een politiewoordvoerder zich verbaasd. In totaal waren er tien agenten en 25 stewards aanwezig. De politie moest er aan te pas komen om de Feyenoord-spelers naar de kleedkamer en vervolgens per bus uit de stad te begeleiden. Bekerfinale Feyenoord heeft al laten weten aangifte te gaan doen van mishandeling. "En we zullen ons moeten beraden of zulke wedstrijden nog wel kunnen", meende ook manager Van Dop, bij Feyenoord belast met supporterszaken. "Binnenkort is in Kerkrade de bekerfinale tussen Jong Feyenoord en Jong Ajax. We zullen daarom ook snel met de KNVB in contact treden. Dat dit gebeurt in de beloftencompetitie is te triest voor woorden." Die eindstrijd in Zuid-Limburg kan Van Persie gestolen worden. "Ik zal er niet bij zijn. Dat weet ik nu al."

moslima_zaio
16-04-2004, 13:36
ja dat heb ik net ook gehoord. alatif..waar gaat dit heen. hier in Nederland maken ze elkaar af voor VOETBAL! en dan zeuren ze over de irakezen die hun land verdedigen..... ja het is echt een gekkenhuis op het gebied van voetbal hier in europa. Hoe kan nou een spel in een vechtpartij eindigen.. En ze zeiden toch dat de ajax-supporters het op Robin van Persie hadden gemund? Maar die speelt toch gewoon in het eerste van Feyenoord?..(mooie paas tegen ajax afgelopen zondag) hoe triest kan je zijn als je mensen gaat aanvallen voor een stom spelletjes...en zo interessant is de tweede elftal nou ook weer niet!

morpheus
16-04-2004, 15:26
en ze hadden nog gewonnen met 3-1 ook :confused: zoals je al zei zaio, in Europa beginnen ze al op elkaar in te hakken als ze een potje voetbal hebben verloren..laa staan als ze een heel land hebben verloren ps: v Persie wordt een beetje gepest bij Fijenoord en daarom moet hij af en toe bij de 2e meedoen en mag hij soms een kwartiertje meedoen met de 1e

a3ir
16-04-2004, 17:31
Origineel gepost door morpheus en ze hadden nog gewonnen met 3-1 ook :confused: zoals je al zei zaio, in Europa beginnen ze al op elkaar in te hakken als ze een potje voetbal hebben verloren..laa staan als ze een heel land hebben verloren ps: v Persie wordt een beetje gepest bij Fijenoord en daarom moet hij af en toe bij de 2e meedoen en mag hij soms een kwartiertje meedoen met de 1e Vraag me af hoe het dan woensdag gaat aflopen als ze tegen marokko moeten :confused:

moslima_zaio
16-04-2004, 18:58

Origineel gepost door morpheus en ze hadden nog gewonnen met 3-1 ook :confused: zoals je al zei zaio, in Europa beginnen ze al op elkaar in te hakken als ze een potje voetbal hebben verloren..laa staan als ze een heel land hebben verloren ps: v Persie wordt een beetje gepest bij Fijenoord en daarom moet hij af en toe bij de 2e meedoen en mag hij soms een kwartiertje meedoen met de 1e ja ik wist wel dat hij soms bij het 2de elftal speelde..maar ik dacht dat hij daar al weg was. maar ik heb gehoord dat hij rake klappen heeft gehad...echt gewoon niet normaal joh..voor voetbal! laat staan als ze in een echte oorlog zitten..dan worden het BARBAREN!!

Rabatboy
16-04-2004, 19:37
Jaja dat is nou ajax en zijn supporters, hooligans aanhangers Wie gaat er uitvoorzorg niet naar marocprofs-ajax??? Ps:ben zelf ook voor ajax!

a3ir
17-04-2004, 08:13
16-04-2004 08:57 Van Persie: spelers huilden in kleedkamer Ook Feyenoord-talent Robin van Persie kreeg tijdens de supportersrellen in Amsterdam enkele forse klappen. Zijn relaas. Huilende spelers "Het was na afloop een grote chaos. We werden aangevallen. Spelers van 18, 19 en 20 jaar moesten rennen om geen klappen te krijgen. Zelf ben ik twee keer geslagen, ik heb nu pijn in mijn nek. Ajax-spelers moesten er tussen springen om ons te beschermen. Het was verschrikkelijk. In de kleedkamer was grote paniek, spelers huilden van ellende. Ik hoop dit nooit meer mee te maken" Aangifte In mei spelen Jong Ajax en Jong Feyenoord in Kerkrade tegen elkaar in de finale van de Amstel Cup. Maar wel zonder Van Persie. "Ik zal er zeker niet bij zijn, dat weet ik nu al. Vrijdag ga ik eerst naar de dokter om naar mijn nek te laten kijken. Vervolgens ga ik persoonlijk aangifte doen bij de politie. Al heeft Ajax zich wel verontschuldigd voor de rellen."