Bekijk originele versie : Een drama in de liefde en heb jullie advies nodig a dames
Slimmerdanik
15-04-2004, 13:31
Ey Bro and Sis.. Salaam
Check dit.
Ik ben sinds kort verliefd :Iluvu: En niet zomaar verliefd, nee ECHT HEVIG VERLIEFD op een prachtige mooie meid waar ik maar geen genoeg van krijg. Ik Kan niet wachten totdat zij de mijne word en we samen onder een dak kunnen wonen en en leven op kunnen bouwen.
Om het allemaal maar erger te maken is die meid ook verliefd op mij :Iluvu: Ze is (denk ik) net zo gek op mij als ik op haar, hier ben ik natuurlijk blij mee en ik ben Allah erg dankbaar dat ik haar heb getroffen. Zij wil net zo graag de toekomst waar ik ook naar verlang..de toekomst van ons tweeen...en ik weet dat ik nooit hetzelfde zal voelen voor een ander....
Maar dan nu de DRAMA, want nu denk je zeker: WTF is het probleem a sukkel?! snel!! :kwaad:
Het probleem is het volgende.
Ik ben nog aan t studeren, je weet, boeken, tentamens..je kent t wel. Ik moet nog twee jaar en zij zit ook op school, toevallig moet zij ook nog 2 jaar voordat ze r diploma heeft.
Mensen. Ik ben zo serieus met deze meid, ik wil gewoon trouwen en met haar zijn, ik wil niet spelen, op straat rondlopen, hand in hand..nee. Ik wil de betovering niet verbreken, ik wil gewoon trouwen, zo snel mogelijk om r hand komen vragen. We zijn allebei bang voor Allah en gaan altijd de verleiding uit de weg, en daarom wil ik gewoon snel trouwen. Maar....zij.......is bang op de een of andere manier, ik weet niet eens goed waarvoor.
Ik heb r niks te geven :( Ik ben nog studerende, heb geen geld, geen huis, niks. Heb alleen mijn hart en mijn gevoel en meer kan ik r momenteel niet geven. Zij zal op mij moeten wachten, maar ik denk dat ze dat niet durft.
Nou vraag ik jullie meiden hoe jullie denken.
- Wat zouden jullie doen? zouden jullie twee jaar wachten op een jongen? of zouden jullie bang zijn dat t toch niets word...of wat?
- Heeft iemand nog advies wat ik kan doen? ik wil r niet kwijtraken
- Hoe zou jij je voelen?
ik ben hopeloos en de wanhoop nabij.. :(
een broer
slimmerdanik,
ach, wat een prachtig gevoel moet het zijn om te weten dat jullie HEt voor mekaar zijn! prachtig, koeter het en wees er zuinig op!
tja, zo'n situatie is best wel moeilijk, inderdaad, trouwen is de beste oplossing in ons geloof, hoe eerder, hoe beter, zodat er geen verleidingen worden geschept....
het is heel moeilijk om als student te trouwen en dan nog geen woning, enz hebben. als jullie liefde zo zsterk is, GA ervoor en neem de dag zoals hij komt. zorg eerst voor een woning en de rest komt wel later.
maar TROUW haar, zal ik zeggen, zodat jullie liefde ook voor ALLAH kunnen zegenvieren,..
groetjes van een vlinder
RealMadridGirl
15-04-2004, 14:25
Ik vind dat jullie mekaar eerst beter moeten leren kennen.. Wat weet je allemaal over der???
Ik vind het heel leuk dat jullie verliefd op mekaar zijn
maar je kan er beter vroeg achter komen of jullie wel voor elkaar gemaakt zijn;)
Je hoeft natuurlijk niet op straat met r te lopen en weet ik veel wat allemaal
Je kan een gesprek met r voeren dat je alvast naar haar ouders wil gaan dan kunnen jullie mekaar zorgeloos zien/spreken :D:D
PS als die jongen het waard is w8 ik wel 2 jaar:D:D
oem_ismael
15-04-2004, 14:48
salaam oe aleykoem
jij hebt de vrouw van je dromen gevonden Alhemdoelilah bedankt Allah swt daarvoor maar!!!! dat betekend dat je wel aan zijn regels moet houden dus ik zou zeggen trouw met haar (nikkah) voor de islam en blijf gewoon nog twee jaar thuis wonen en dan kunnen jullie samen gaan wonen....en kunnen jullie elkaar leren kennen noem maar op maar wel op de weg van Allah swt...
want verwacht niet wanneer je met haar verder gaat zonder getrouwd te zijn dat dit lang goed zou gaan..alleen op de weg van Allah swt kan is voor langere tijd goed gaan dus als ik je een tip mag geven hou jij van Allah swt ?? zo ja hou jij van dit meisje? zo ja? trouw met haar zo snel mogelijk!!
moge Allah swt jullie bijstaan amien
oem_ismael
15-04-2004, 14:49
Origineel gepost door RealMadridGirl
Ik vind dat jullie mekaar eerst beter moeten leren kennen.. Wat weet je allemaal over der???
Ik vind het heel leuk dat jullie verliefd op mekaar zijn
maar je kan er beter vroeg achter komen of jullie wel voor elkaar gemaakt zijn;)
Je hoeft natuurlijk niet op straat met r te lopen en weet ik veel wat allemaal
Je kan een gesprek met r voeren dat je alvast naar haar ouders wil gaan dan kunnen jullie mekaar zorgeloos zien/spreken :D:D
PS als die jongen het waard is w8 ik wel 2 jaar:D:D
leren kennen en dan in haram gedrag vervallen? terwijl Allah swt dit verboden heeft denk je dan dat je daad werkelijk gelukkig zoukunnen worden ? bovendien kan je altijd salaat istigarah verrichten dan vraag je op Allah swt zijn leiding want alleen hij weet wat het beste voor je is
marocloubna
15-04-2004, 22:45
Ik zal je één ding zeggen: trouw met haar, want als je nog twee jaar gaat wachten gaan jullie haram dingen doen, maar alhram moeten we uit de weg gaan, dus blijft er maar één optie over: Trouwen!!!!!
Je zegt dat je niks hebt, geen geld, walou. Maar ik ben ervan overtuigt dat als jij alhlal gaat doen dat Allah (S.W.T) je zeker gaat helpen en de weg voor jullie gaat vergemakkelijken.
Almouhim, ik wens jullie allebei al het geluk van deze wereld toe..
En ik wacht op de uitnodiging voor de bruiloft.... hahahahhaha
mijn complimenten,
Nu heb ik het gevoel dat er toch lieve jongens in deze aaarde leven.
als ik haar was en net zo veel van je houd als jij dat doet dan zou ik zeker op je w8ten ,,maar ik zal voor een ding angst hebben..min ouders want jah je weet hoewe namelijk zijn ..iedereen wil gewoon het beste voor zijn kind alsnog je dochter ..maar inchallah zal god jullei helpen want de wereld is veranderd en ik hoop dat haar ouders opgeleid zijn dan zullen ze het vast accepteren
maar mijn advies is DOOR STUDEREN want zodra je met een hoge diploma bij ze tevoorschijn komt zullen ze je altijd trouw zaijn ,want dan zul je ze overtuigen dat je een harde werker bent en dat je hun dochter nooit in de steek zult laten..
liegs SWIRNA
lieverd,
je kan eerst SDAk doen dan is ze officieel je vrouw,maar el3ors later doen...ik heb veel vrindinnen die dit doen ..dan doe je een klein feest met je familie en haar familie ..ewa dan zijn jullie MELKIN N BA3TKOUM..lah i kemel 3likoum belgir
DOUKALIA18
16-04-2004, 15:13
Ik zit precies in dezelfde situatie mijn vriend is pas over 2 jaar afgestudeerd En ja ik blijf rustig op hem wachten kunnen we elkaar nog beter leren kennen.
Kijk ik zou zegen ga er voor ik heb op mijn man 2 jaar gewacht en nog steeds na 3 jaar getrouwd nog geen huis ik woon nu bij mijn schoonouders het is heel gezeleg echt en ik hou van hem en hij ook we waaren zo verliefd dat we elkaar nodig hadden en nu ik ben de trotse vrouw op aarde ook heb ik geen huis ik krijg lievede dat is het belangrijkste, kijk asbar is het mooiste wat een man en vrouw in zich moeten hebben echt als je in de lievde geloofd en allah dan komt het goed, je moet een verloofing doen en zoeziea dan ja het feest komt later want 2 jaar is als 2 dagen echt geloof mijn nou maar ,
Slimmerdanik
16-04-2004, 18:59
Salaaammm peepzz
Ben weer ff terug.
Bedankt voor alle reacties, maar allereerst moet ik zeggen dat ik wel wat commentaar heb...
Veel zeggen: 'Doe djaoujia' (verloving)
Dat lukt dus niet. Mensen ik ben 20!! Wat denken jullie dat haar ouders gaan zeggen? Ze gaan me de trap af sturen. Ik kan dus MOMENTEEL niks.... daarom ben ik bang dat ze niet kan wachten..
Dan is er t probleem van hoe we nu verder met elkaar om moeten gaan??? Ik wil niet dingen doen die HARAM zijn en zij ook niet (dus hiervoor waarschuwen is niet nodig) Maar afstand van elkaar houden, en dan twee jaar....dat is te moeilijk dan raken we elkaar misschien wel kwijt. Dus steeds zullen we bellen enz...en dat is verkeerd...
maar wat meoten we dan doen?? (verloven, mlak, is niet mogelijk)
miss_hijab
16-04-2004, 19:07
Origineel gepost door Slimmerdanik
Salaaammm peepzz
Ben weer ff terug.
Bedankt voor alle reacties, maar allereerst moet ik zeggen dat ik wel wat commentaar heb...
Veel zeggen: 'Doe djaoujia' (verloving)
Dat lukt dus niet. Mensen ik ben 20!! Wat denken jullie dat haar ouders gaan zeggen? Ze gaan me de trap af sturen. Ik kan dus MOMENTEEL niks.... daarom ben ik bang dat ze niet kan wachten..
Dan is er t probleem van hoe we nu verder met elkaar om moeten gaan??? Ik wil niet dingen doen die HARAM zijn en zij ook niet (dus hiervoor waarschuwen is niet nodig) Maar afstand van elkaar houden, en dan twee jaar....dat is te moeilijk dan raken we elkaar misschien wel kwijt. Dus steeds zullen we bellen enz...en dat is verkeerd...
maar wat meoten we dan doen?? (verloven, mlak, is niet mogelijk)
Salaam moeleikoem beste broeder,
Ik zit precies in dezelfde situatie als jij........ alleen wat ik vreemd vind waarom wil je niet met der verloven als je echt weet dat zij de ware voor jou is?Ik ga namelijk wel gewoon insha Allah verloven /wettelijk trouwen zodat we gewoon bijelkaar kunnen zijn ... hij is ook vrij jong 21jaar volgend jaar gaan we trouwen insha Allah.
Nou begrijp ik het niet waarom zouden haar ouders het niet goedkeuren?
Als wettelijk trouwen/verloven echt niet kan dan hou je maar contact op een afstandje....daar bedoel ik mee via msn....via email......via brieven..
en als ze tegen jou zegt ik wil wachten op jou dan is er toch geen probleem?
Slimmerdanik
16-04-2004, 19:26
miss hijaab...
Ik heb niks om r te bieden. Ik weet niet wat die ouders gaan zeggen als ik met lege handen aan kom zetten... En 21...jouw man dus.. Maar zit ie nog op school?
Op mijn 21e zit ik nog op school...dan kan ik ook niks opbouwen. Opbouwen begint pas na me diploma..en das pas na me 22e.
Zou ze op me wachten? hoe kan ik weten dat r liefde niet opraakt? na een paar maanden al....
miss_hijab
16-04-2004, 19:56
Origineel gepost door Slimmerdanik
miss hijaab...
Ik heb niks om r te bieden. Ik weet niet wat die ouders gaan zeggen als ik met lege handen aan kom zetten... En 21...jouw man dus.. Maar zit ie nog op school?
Op mijn 21e zit ik nog op school...dan kan ik ook niks opbouwen. Opbouwen begint pas na me diploma..en das pas na me 22e.
Zou ze op me wachten? hoe kan ik weten dat r liefde niet opraakt? na een paar maanden al....
Salaam moeleikoem..
Aha dat ook natuurlijk, sorry was ik ff vergeten....
Jah mijn toekomstige man insha Allah is 21 en zit nog op school en hij wil nog zeker wel een paar jaar naar school en als wij dus gaan trouwen zijn wel alle 2 nog studenten.... maar toch gaan we trouwen tenminste ik hoop precies klaar te zijn ik ga dan werken hij maakt zijn school af(hho) maar ik weet niet waarom mensen zo moeilijk doen....wat studeren betreft bijbaantje nemen....ofso.
Maar tuurlijk gair insha Allah ze wacht op je als ze dat zegt doet ze dat vast insha Allah.
Als je iets voor iemand voelt tenminste als meisje dan geef je dat niet zomaar op.... als ze echt om jou geeft dan raakt haar liefde echt niet op !!!!!ook al zijn er soms moeilijke situaties dat maakt je band met haar alleen maar sterker.... en gewoon contact houden(regelmatig) lief voor elkaar zijn dan komt het goed insha Allah!
ma3salaam
stardust
16-04-2004, 20:28
Hi!!
Ik vind het echt sweet dat jij ( a guy) zo schrijft over een meisje..Zucht!
Echt super, wat ik wel jammer vind en dat vind ik eigenlijk bij heel veel Maroc. meisjes en jongens is the need om te trouwen zodat ze dan zogenaamd niet meer zondigen. Voor mij is dit echt een load of crap. Ik denk dat de meeste mensen trouwen als een smoes gebruiken om vrij alle 'dirty' things te doen :D , Ok ik bedoel dus sex en stuff.
Ik vind dat als je daarom trouwt om dan je acties te rechtvaardigen, je een slecht huwelijk voor de boeg hebt.
Echter jij bent verliefd, stapel zo te horen.
Ik zou als wel op jou wachten, wat is 2 jaar in hemelsnaam, je moet het niet zo negatief bekijken. Je hebt 2 jaar geen kosten en zorgen, in a way zijn jullie nog een beetje vrij van de echte wereld, en toch kan je van elkaars gezelschap genieten.
Niet alles moet je gelijk op sex gebied zien, ik denk dat het beter is om girlfriend boyfriend te zijn.
Ik denk niet in extreme termen, so save me the lecture!
O en je spreekt de hele tijd van 'wat heb ik haar te bieden?' What more is there then YOU!! Ur Love, Ur Support, Ur Shoulder 2 cry on, Ur smile 2 make her melt..enz ik kan wel doorgaan.
Denk een beetje groot over jezelf, niet zo negatief.Slimmerdanik?? Have faith, als zij de one is dan wacht ze zo niet dan is er vast een betere versie ergens voor jou op deze aarde.
Hoop dat alles goed komt, en stop thinking !! FEEL!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.