Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : het schudden van elkaars handen...

LZN
15-04-2004, 12:31

Salaam Alaikoem broeders onder ons.... Ik vroeg me even af, hoeveel van jullie zijn ervan op de hoogte dat het schudden van de hand met een niet-mahrem vrouw haram is?? Ik word er zoooo moe van, zelfs bij mij in de familie....dan denk ik een simpele salam alaikoem is al voldoende, je hoeft die hand niet te geven?? maar ik heb er zooo een moeite mee diegene met uitgereikte hand te laten staan, broeders denk na, voordat je een niet-mahrem vrouw de hand schud, sommige van ons zijn hier niet van gediend, het is gewoon haram... zoals: de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: “Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken).” (Overgeleverd door At-Tabaraanee, Al-B in silsilat assaheeh (1/477-4480)). Salaam Alaikoem.

87zahra87
15-04-2004, 18:32
helemaal mee eens maar volgens mij staan we er gewoon niet bij stil! ik zelf weet ook dat het haraam is maar ik sta er ook niet bij stil het is als een soort automatisme! En ook als ik eraan denk en zeg ik enkel van: Asalaam ou geleikoem wr wb! dan komen ze af met die hand dan kan ik die moeilijk laten hangen als je begrijpt wat ik bedoel! Het is inderdaad erg maar er zijn ergere dingen! Mohiem ik hoop dat er toch word aangedacht!

manalltje
15-04-2004, 19:43
Origineel gepost door Majidah Salaam Alaikoem broeders onder ons.... Ik vroeg me even af, hoeveel van jullie zijn ervan op de hoogte dat het schudden van de hand met een niet-mahrem vrouw haram is?? Ik word er zoooo moe van, zelfs bij mij in de familie....dan denk ik een simpele salam alaikoem is al voldoende, je hoeft die hand niet te geven?? maar ik heb er zooo een moeite mee diegene met uitgereikte hand te laten staan, broeders denk na, voordat je een niet-mahrem vrouw de hand schud, sommige van ons zijn hier niet van gediend, het is gewoon haram... zoals: de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: “Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken).” (Overgeleverd door At-Tabaraanee, Al-B in silsilat assaheeh (1/477-4480)). Salaam Alaikoem salaam alaykoum ougty, je hebt een foutje in de hadieth hierboven , het is namelijk dat je beter in je hoofd door een ijzeren naald geraakt wordt. wa lahoe ahlem . wa salaam

manalltje
16-04-2004, 10:06
is not permissible for a man who believes in Allaah and His Messenger to put his hand in the hand of a women who is not permissible for him or who is not one of his mahrams. Whoever does that has wronged himself (i.e., sinned). It was narrated that Ma’qil ibn Yassaar said: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “For one of you to be stabbed in the head with an iron needle is better for him than that he should touch a woman who is not permissible for him.” Narrated by al-Tabaraani in al-Kabeer, 486. Shaykh al-Albaani said in Saheeh al-Jaami’, 5045, that this hadeeth is saheeh. salaam alaykoum ougty , ik bedoelde de hadieth hierboven ., van deze weet ik dat die sahieh is . wa salaam alaykoum . wa lahoe ahlem

anoniemie
16-04-2004, 12:51

Mensen, Tijdens mijn stage moet ik patienten en collega-artsen op de juiste "Hollandse" manier begroeten....dus een hand geven... Ik vind het heel moelijk om dit niet te doen.. Wat vinden jullie? Groetjes, Sam.

manalltje
16-04-2004, 17:11
salaam alaykoum , mijn ervaring is dat juist de hollanders het begrijpen en de "moslims " niet .

Oogappeltje
21-04-2004, 21:54
Origineel gepost door manalltje salaam alaykoum , mijn ervaring is dat juist de hollanders het begrijpen en de "moslims " niet . Of ze het nou begrijpen of niet....als jij een niet-mahram geen hand wil geven, dan doe je dat toch niet??? Of zie ik dat nou verkeerd......