Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ervaringen van Nederlanders met Marokkanen

Pagina's : [1] 2

Morgaine
05-11-2002, 15:15

Vaak wordt gesproken over DIE Marokkanen dit en DIE Marokkanen dat, dit zelfs soms door mensen die persoonlijk geen enkele Marokkaan kennen. Daarom hier een plaats om te getuigen van persoonlijke ervaringen met individuele Marokkanen. Morgaine

Morgaine
05-11-2002, 15:23
Ik was verliefd op een Marokkaan. Ja, waarom ook niet, op wie je verliefd wordt kies je tenslotte niet zelf, wel voor wat je met die verliefdheid doet. Hij liet al geruime tijd merken dat hij een oogje op me had. Hij was heel vriendelijk, aardig en kalm. Ik leerde hem beter kennen en mijn verliefdheid werd enkel maar dieper. Een tijdje ging alles goed totdat ik iets over hem hoorde en het deksel van de beerput werd gehaald. Hij bleek niet alleen hash maar ook cocaïne te laten verkopen aan kinderen van twaalf jaar. Hij bleek drugs te verstoppen in het huurappartement dat op mijn naam stond. Kun je het je al voorstellen? Een Nederlandse met drugs in haar appartement. Bij een politie-inval zou dat een goede indruk wekken, daar waar ze in België toch al vaak denken dat alle drugs uit Nederland komen. Hij bleek verschillende malen een vluchtmisdrijf te hebben gepleegd met gestolen auto's en steeds zonder rijbewijs of verzekering rond te rijden. Hij bleek een netwerkje opgezet te hebben en fungeerde als heler van gestolen spullen. Daar ging mijn verliefdheid. Ik wilde enkel nog maar van hem af. En dat bleek nu net niet zo gemakkelijk te zijn. Hij bedreigde me en de politie wist enkel maar te zeggen dat ze daar niet in konden tussenkomen. Dat ik nog maar eens moest terugkomen nadat ik het ziekenhuis ingeslagen was. Ik zal jullie de ellende om van hem af te komen besparen maar wat ben ik blij dat ik nu niets meer met hem te maken heb ! Resultaat: één slechte Marokkaan. Morgaine

Morgaine
05-11-2002, 15:35
Een vriendin van me, L., ging op vakantie naar Marokko. Van daaruit stuurde ze een mailtje met het bericht dat ze daar getrouwd was. Ik moet zeggen dat ik daarvan schrok want ik had haar nooit over trouwplannen gehoord. Ze vertelde me dat ze getrouwd was met een Marokkaanse jongen die ze al een paar jaar tijdens ze vakantie tegenkwam. Ze had zich eerst willen verloven maar omdat haar vader zei dat hij de eerstvolgende drie jaar niet naar Marokko wilde gaan omdat hij geld wilde sparen om een appartement daar te kopen, wilde ze met hem trouwen. Ze kwam terug van vakantie. De jongen was nog in Marokko want er moest eerst nog allerlei papierwerk geregeld worden. Bijna een half jaar wachtte ze op hem, ondertussen al haar geld spenderend aan telefoonrekeningen om naar Marokko te bellen en aan cadeautjes voor hem en zijn familie. Na zes maanden kwam hij dus in België aan. Hij begon haar te commanderen. Hoewel zij werkte en hij financieel afhankelijk van haar was, wilde hij dat ze al haar geld aan hem afgaf zodat hij daar vrij over kon beschikken. Ze mocht haar vrienden niet meer uitnodigen. Ze mocht nergens meer naartoe, alleen naar haar werk. Wanneer ze thuiskwam van haar werk, moest ze koken want meneer zat voor de televisie op zijn maaltijd te wachten. Hij ging 'savonds weg zonder te zeggen waar naartoe, vaak pas tegen de ochtend terugkerend. Zij zat zich thuis de hele avond en nacht zorgen te maken. Hij maakte haar zwart bij haar vader. Vertelde alles wat ze deed en volgens hem haram was. Vervolgens bleef hij steeds langer weg. Een nacht, twee nachten, nog langer. Hij wilde niet met haar vader spreken over de problemen die tussen hen (mijn vriendin en hem) bestonden. Alles was haar schuld. Op een dag zei hij dat hij nooit van haar gehouden had, dat hij enkel voor de papieren met haar getrouwd was. Er volgden allerlei beledigingen waarop hij kwaad het huis verliet. Mijn vriendin heeft dan een klacht tegen hem ingediend aangaande een schijnhuwelijk. Een tijd later en veel geloop voor allerlei papieren, kreeg ze telefonisch het bericht dat er geen aanleiding was om dit te zien als een schijnhuwelijk. Hem zag ze enkel nog sporadisch ergens op straat lopen. Onlangs vroeg ze nogmaals inlichtingen en kreeg daar te horen dat hij het bevel had gekregen om het land te verlaten. Niemand die haar iets had laten weten. Ze heeft zich er eindelijk toe kunnen zetten om een advocaat in de arm te nemen (had ze volgens mij al veel eerder moeten doen) om uit te vissen hoe de situatie er momenteel voorstaat en om haar huwelijk ofwel ongeldig te laten verklaren, ofwel te scheiden. Ondertussen is ze bang dat zij, omdat ze in gemeenschap van goederen getrouwd is, zal mogen opdraaien voor eventuele stommiteiten van zijn kant. Resultaat: één naïef en nu ongelukkig Marokkaans meisje en één slechte Marokkaan. Morgaine

Morgaine
05-11-2002, 15:36
Kelly, natuurlijk mag jij ook wat melden. In mijn enthousiasme had ik de topic zo genoemd, misschien had ik beter er iets van kunnen maken als 'onze persoonlijke ervaringen met elkaar'. Morgaine

Morgaine
05-11-2002, 15:41

Onlangs had ik een lekke band. Nu had ik zelfs geen flauw idee van hoe het ding te wisselen. Wist zelfs niet hoe de reserveband van onder de auto vandaan te krijgen. Twee Marokkanen uit mijn straat hebben me toen geholpen en een kwartiertje later zat de reserveband netjes onder mijn auto zodat ik naar de garage kon rijden om er een andere onder te laten zetten. Resultaat: twee toppie Marokkanen :goedzo: Morgaine

missenna
05-11-2002, 15:43
Hoi Morgaine, ik vind het erg vervelend voor je wat er gebeurd is en hoop dat het nu al beter gaat? Ik kan zeker begrijpen dat je boos bent en je bedrogen voelt! Toch vind ik het goed dat je niet verbitterd bent geraakt (dit maak ik op uit de laatste regel van je bericht; een slechte marokkaan). Ik ben zelf ook erg verliefd op mijn marokkaanse vriend (al vier jaar) en wordt soms erg moedeloos van al die generaliserende mensen. Good luck in your love-life (hope you find a good man this time!) XXXXjes missenna

Morgaine
05-11-2002, 15:52
missenna, daarom legde ik ook de nadruk op 1 (één) Marokkaan. Een vriend van me en ik zijn ook eens in elkaar geslagen geweest door wat Turken bleken te zijn. Ondanks dat mijn vriend twee maanden werkonbekwaam was en we de daders via een spiegel geïdentificeerd hebben en er proces-verbaal werd opgesteld, hebben we er nooit meer iets van gehoord. De zaak zal wel geseponeerd zijn. Wanneer je dergelijke zaken meemaakt, is het verleidelijk om te denken in termen van DE Marokkanen, DE Turken enz. Ik moet eerlijk toegeven dat die gedachte, toen we bij de politie zaten om de daders aan te vallen, ook in mijn hoofd opkwam. Gelukkig heb ik me gerealiseerd dat het absoluut verkeerd is om te generaliseren. En dat zal ik dan ook proberen nooit te doen. Ik ben ook meteen de straat weer opgegaan, ook 'savonds. Wanneer je toegeeft aan je angst en binnen blijft, wie heeft er dan 'gewonnen'? Vriendelijke groeten, Morgaine

Morgaine
05-11-2002, 16:10
Amai, kan me voorstellen dat je opgelucht was. Zomaar eventjes 500 gulden kwijtraken... lijkt me niet direkt een pretje. En veel mensen zouden niet de moeite hebben genomen je achterna te lopen om het geld terug te geven maar het stiekempjes in hun eigen zak hebben gestoken ! Inderdaad: toppie :goedzo:

sanae84
05-11-2002, 20:30
zoo echt lief van die 2 marokkanen die jouw je geld teruggaven top:kan niet anders zeggen!!!!

Morgaine
05-11-2002, 21:04
Corrie, inderdaad, hartstikke goed, een "sterkere" die het opneemt voor een "zwakkere". Zo zouden meer mensen mogen reageren. *Morgaine wenst iedere Moslim een goede Ramadan*

aSunnyFriend
05-11-2002, 21:19
Ik ken nauwelijks nederlanders die het verschil kennen tusen een Maro en een turk. Hoe kunnen ze dan eigenlijk een mening hebben. Ik wordt al jaren als Maro gezien terwijl ik alleen maar met hen omga..

Morgaine
05-11-2002, 22:06
Mnou, volgens mij kun je meestal toch goed het verschil zien tussen een Marokkaan en een Turk. Het is zoals met Afrikanen. Veel blanken zien het verschil niet tussen een Senegalees, een Malinees, een Soudanees, een Rwandees, noem maar op... terwijl er toch duidelijke verschillen zijn. *Morgaine wenst iedere Moslim een goede Ramadan*

Morgaine
06-11-2002, 11:09
Volgende ervaring: toen ik op de universiteit zat, zat er een Marokkaanse bij mij in de groep. Ze was één van de betere studenten. Slechts een half jaar voor het halen van haar einddiploma werd ze van de universiteit afgehaald omdat ze ging trouwen. Een actie van haar medestudenten haalde niets uit, haar familie vond het niet gepast dat ze nog naar de lessen kwam. Doodzonde ! Resultaat: een Marokaanse familie die misschien wel het beste voorhad met hun dochter maar toch..... behoorlijk dom als je het mij vraagt ! *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een heel goede Ramadan*

Morgaine
06-11-2002, 21:44
Amal-79, ik neem haar ook niets kwalijk. Ik kan me voorstellen dat zij in haar situatie misschien geen andere keuze had. Ik neem ook aan dat haar ouders op zich best wel het beste met haar voorhadden. Ik zeg alleen dat het zo reuzejammer is. Na bijna vier jaar studeren, niet de kans krijgen om je opleiding af te maken. Ik weet dat zij zelf het in ieder geval heel erg vond. *Morgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadan*

Morgaine
07-11-2002, 16:28

Persoonlijk ervaringen van Marokkanen met Nederlanders ook welkom hoor. In mijn enthousiasme de titel al getypt en ik kan hem blijkbaar niet meer veranderen. *Morgaine wenst iedere Moslim(a) oprecht een goede Ramadan*

Pagina's : [1] 2