Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Steniging Van Amina Is Per Vonnis Bevestigd !!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Aislin
14-04-2004, 23:35

DE STENIGING VAN AMINA IS PER VONNIS BEVESTIGD !!! Wij vragen u dit bericht door te sturen aan iedereen die u kent : Er werden te weinig handtekeningen verzameld tegen deze steniging. Het opperste gerechtshof van Nigeria heeft de steniging van Amina Lawal goedgekeurd. De executie is enkel voor 2 maanden uitgesteld zodat zij afscheid kan nemen van haar kind. !! Na deze 2 maanden zal ze tot aan de hals ingegraven worden en gestenigd tot de dood, behalve als een lawine van handtekeningen de autoriteiten op andere gedachten kan brengen. Amnesty International vraagt u om de petitie te tekenen op hun website. Door een gelijkaardige campagne werd een andere vrouw al eerder gered, "Safiya", die zich in dezelfde situatie bevond. Blijkbaar zijn er te weinig handtekeningen verzameld voor "Amina". Tekenen kan hier !!!!! http://www.es.amnesty.org/nigeria/ Voor diegenen die geen spaans begrijpen : PAGINA 1/2 NOMBRE = NAAM Apellidos = VOORNAAM Provincia = PROVINCIE Pais = LAND Seguir = BEVESTIGEN PAGINA 2/2 Klikken op "ACCEPTAR" Nooit denken dat dit niets uithaalt. Teken AUB tegen deze onmenselijke, middeleeuwse en afschuwelijke straf !!! .................................................. .................................................. ..... Anger over adultery stoning case Monday, February 23, 2004 Posted: 12:19 AM EST (0519 GMT) JOHANNESBURG, South Africa -- Pressure is mounting on the Nigerian government to spare the life of a Muslim woman condemned to death by stoning for adultery. An Islamic court in the northern Nigerian city of Katsina will next week rule on whether to acquit 31-year-old single mother Amina Lawal on charges of adultery, or uphold the sentence of death by stoning. Protesters in South Africa and Nigeria have demanded a reversal of the decision first handed down in March last year and unsuccessfully appealed in August. Lawal gave birth on January 6 last year, more than two years after her divorce but only six-and-a-half months after Katsina formally reinstituted Islamic Shariah law. Hundreds of women demonstrated outside the Nigerian High Commission in the executive capital Pretoria, while hundreds more marched to parliament in Cape Town, where President Thabo Mbeki was questioned on the matter. Mbeki has appealed to Nigerian President Olusegun Obasanjo to spare not only Lawal, but his new democracy, the blight of such a violent sentence. "Certainly, we need to continue to make our voice heard about this issue but I would think the supreme court of Nigeria would be perfectly conscious of its obligations with the defence and protection of the rights of women," Mbeki said. In response to a question on the responsibility of the father of Lawal's child, Mbeki replied: "In defence of Amina Lawal we might have forgotten that it takes two to make a baby," reported Reuters news agency. Should Nigerian law run its course, the supreme court -- which was guided by the country's bill of rights -- would have to hear the case if the Shariah court in the north of the country upheld the death sentence. Nigerian journalist Okelo Madukaife told CNN he had faith in the legal system protecting Lawal. "I don't think at this point any human being will be stoned in Nigeria. The Supreme Laws of Nigeria doesn't allow that," he said. South African protester Nomsa Makhaye echoed the sentiment of her president when she said to CNN, "It takes two to the tango, so why is it that just the woman must suffer?" A delegation of South African women will travel to Nigeria to meet Lawal and legal representatives in a bid to save her from the death sentence. "We are here to say women's rights are human rights," the deputy president of the Women's League of the ruling African National Congress, Mavivi Myakayaka-Manzini, told protesters before handing a memorandum to ministers. "Here in this country we have fought for that, but there still remain in many other countries on our continent of Africa where women still have to fight for dignity," Reuters reported her as saying. -- CNN Johannesburg Bureau Chief Charlayne Hunter-Gault contributed to this report.

Deliana
14-04-2004, 23:49
Me too.

Aislin
14-04-2004, 23:52
Hartstikke fijn , ik hoop dat velen zullen volgen.

Sellatin
15-04-2004, 00:00
Ik ook. Kben zelf lid van Amnesty International...deze petitie heb ik wel eens eerder ondertekend ja...ik hoop dat het nu helpt

Deliana
15-04-2004, 00:00

Origineel gepost door Tuur De petitie-actie waarnaar wordt verwezen is een actie tegen de doodstraf in Nigeria in het algemeen

Sellatin
15-04-2004, 00:02
Waarom mogen we die petitie niet doorsturen,,protesterenn tegen de doodstraf is niet verkeerd

Aislin
15-04-2004, 00:20
Ik ben zelf ook lid van Amnesty maar reageer via mijn mail op acties. Ik kreeg hem via mail vandaag......beter mn bronnen nagaan dus. Maar desalniettemin de steniging is weer even onder de aandacht en ik denk dat dat ook niet verkeerd is.

DonAgewan
15-04-2004, 00:38
Ze is toch vrij gesproken?

doc25
15-04-2004, 00:40
men wil het gewoon weer tot gespreksstof maken, ook al is het verhaal al jaren afgesloten.

Peej
15-04-2004, 07:01
Er kan niet genoeg aandacht blijven voor de rechten van vrouwen in streng islamitische bestuurde landen. Als je even niet oplet wordt die vrouw alsnog ingegraven en vermoord door steniging. Varkens worden nog beter behandeld.

a3ir
15-04-2004, 09:14
dit is de derde keer dat ik het teken :) maar ik vraag me af waar is die man die Amina zwanger heeft gemaakt :confused: word hij niet gestenigd :confused: of is dit voorrecht :confused: alleen voor vrouwen :confused:

grendel
15-04-2004, 09:51
Origineel gepost door a3ir dit is de derde keer dat ik het teken :) maar ik vraag me af waar is die man die Amina zwanger heeft gemaakt :confused: word hij niet gestenigd :confused: of is dit voorrecht :confused: alleen voor vrouwen :confused: ....................................ja

Aislin
15-04-2004, 10:56
Origineel gepost door doc25 men wil het gewoon weer tot gespreksstof maken, ook al is het verhaal al jaren afgesloten. Al jaren???? ......ik meende mij te herinneren dat ik VORIG jaar heb getekend, en uit bovenstaand bericht geplaatst door Tuur staat duidelijk dat het sept 2003 is en niet zoals jij zegt jaren geleden. Intresseert het je uberhaupt eigenlijk dat deze misselijkmakende, middeleeuwse praktijken nog steeds gebeuren en nog niet zo lang geleden (Taliban) ook plaatsvonden in andere landen (Saoedi Arabiƫ) dan Nigeria.

a3ir
15-04-2004, 13:26
Origineel gepost door grendel ....................................ja Grendel,ik kan geen arabisch lezen nog schrijven ,maar ik weet dat in de koraan staat dat de straffen voor man en vrouw het zelfde zijn.de mannen hebben het zich weer makkelijk gemaakt met die regels :kwaad: en die noemen ziech moslim :confused:

grendel
15-04-2004, 13:30

Origineel gepost door a3ir Grendel,ik kan geen arabisch lezen nog schrijven ,maar ik weet dat in de koraan staat dat de straffen voor man en vrouw het zelfde zijn.de mannen hebben het zich weer makkelijk gemaakt met die regels :kwaad: en die noemen ziech moslim :confused: Er staat zoveel,.... :D maar de eerste man die gestenigd wordt omdat ie vreemd is gegaan moet ik nog tegenkomen..... ;)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6