Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom ?

Pagina's : [1] 2

deedee
05-11-2002, 13:41

Waarom nederlandse meisjes op Marokkaanse jongens vallen ? Ik zelf nederlandse en ben op een marokkaanse jongen gevallen, omdat hij tenminste normen en waarden heeft, een goed karakter begrijp je. Ik weet niet zeker waar dat aan ligt. Natuurlijk wel een beetje in de opvoeding/achtergrond. De (goede)Marokkaanse man behandeld de vrouw tenminste met respect, meer dan de standaard nederlander. Hij draagt me op handen. Ik bewonder hem, voor hetgeen hij gelooft. Ik heb gewoon niet gekeken naar huidskleur of religie. Ik wil alleen wel de nederlandse meisjes waarschuwen ! Weet waar je aan begint. Je kan nog zo'n lieve Marokkaanse jongen tegen komen en hij kan nog zoveel van je houden, maar dan is er altijd nog zijn familie. In de Koran staat dat religie een eigen keuze is, marokkanen mogen met christelijke en joodse vrouwen trouwen. Alleen cultuur en eigen interpetaties van de Koran zorgen ervoor dat veel Moslims er tegen zijn en vinden dat het Harem is. Dat is ook de muur waar wij tegenaan zijn gelopen. Zijn ouders hebben hem voor de onmenselijke keuze gesteld; Of het uitmaken met je vriendin, of je ziet ons nooit meer ! Ik snap niet hoe ouders dit kunnen doen. Ik weet ook niet hoe ik hier wat aan kan doen. Als iemand dit weet, PLEASE vertel het me. (Moslimma worden is geen optie. Natuurlijk wil ik er wel alles van weten en geloof ik in God(Allah) maar een vriendje mag geen reden zijn om te bekeren. ) Dus ook al hou je veel van je marokkaanse vriend, vraag hem optijd waar je aan toe bent, wat hij wil en wat hij voor je over heeft. Hopelijk wordt alles nog een keer anders en kan echte liefde ook dit overwinnen. Deedee

NaDoR.ZiNa
05-11-2002, 13:44
JaH DaT Is ErG VerVeLenD! MiSsChIeN MoEt Je ZiJn OuDeRs WaT TijD GeVEn OmDaT Ze Er NoG NiEt AanGeWeNd ZiJn (iK WeEt NiEt HoE lanG Ze DiT Al WeTEn) En JoU OuDerS??? HebBeN DiE Er GeEn PrObLeMEn MeE???

deedee
05-11-2002, 16:54
Hai Nador Zina, Nee, mijn ouders niet. In het begin waren ze wel een beetje bang, omdat ze alleen maar slechte verhalen horen over Marokkanen en Turken etc. Maar ze hebben hem leren kennen en mogen hem erg graag. Hoe kan ik zijn ouders meer tijd geven als hij er niet tegenin gaat ? Hij zal het zelf moeten doen. Losbreken van je ouders is zoiezo al heel zwaar, en zeker als Moslim. Zijn ouders vinden het wel best zo, denk ik. Nu hebben hun, hun zin gekregen. Ze willen er niet eens over praten. Hij heeft geen enkele keus. Deedee

Tnawie
05-11-2002, 17:06
k vind t heel erg voor je meid. Zelfs ik als maroc snap ni waarom, maroc ouders hun kinderen zo'n onmenselijke keuze laten maken. Relegie en ratio hebben er in ieder geval nix mee te maken. :zwaai: succes met je leven :zwaai:

NaDoR.ZiNa
05-11-2002, 17:08

JaH MaAr HiJ Kan Er ToG OvEr PrAteN mEt Ze ouDerS????? Ze KuNnEn Dat Tog NiEt ZomAaR ZeGgEn? HebbEN Ze Je eEm KEeR OnTmoEt OfZo HebBen Ze slecHTe In DrUk Van Je OfZo??? Ik ViND HeT EgT hEEl JamMEr DaT SoMmIgE OuDErS Zo ZijN!

deedee
05-11-2002, 17:23
Hi Nador Zina Nee ze hebben me nog nooit ontmoet. Ze weten niet eens dat ik z'n vriendin ben. Ik begrijp ook totaal niet dat er niet over gepraat kan worden. Hij begrijpt het zelf niet eens. Ik hoor ook alleen maar wat hij tegen me zegt, voor de rest is het een groot zwart gat voor mij. Ik zou allang tegen m'n ouders hebben gezegt, "nou als het zo moet, dan maar niet". Nederlandse ouders kunnen dat gewoon weg niet vragen van kinderen, want de kinderen komen dan in opstand. De vraag is gewoon eigelijk; hoe kan ik mijn vriend in laten zien dat zijn ouders nu te ver gaan. Hij is veelste lief en gehoorzaam. Thanx voor alle steun, anyhow. Deedee

NaDoR.ZiNa
05-11-2002, 17:27
JaH Ze OuDerS BeTeKenen Denk Ik HeEl VeEl VoOr HeM En HeT LiJkT VoOr Hem OoK HeEL MoEiLiJk Want hij WiLt Ze OuDeRs NiEt KwIjT En Jou oOk NiEt. Ik zoU GeWoOn aAn HeM VrAgEn Of ze NiEt EeRsT Eens KeNNis MeT jE KunnEn MakEn???? DaT LiJkT mE De EniGe OpLosSinG.

deedee
05-11-2002, 17:40
Hi Mustapha, Ik heb zeker heel veel vragen over de Islam. Eigenlijk wil ik me er helemaal in verdiepen, maar ik en m'n vriend hadden besloten om dat pas in "rustiger vaarwater" te doen. Los van dit. Beter natuurlijk, op die manier is het puur. Ik verlang er steeds meer om er alles van te weten. De meeste nederlanders zijn zo kortzichtig en egoistisch, dat is wel één van de belangrijkste dingen die ik zo goed vindt aan jullie normen en waarden. Jullie leven in een gemeenschap voor elkaar en proberen een zo goed mogelijk mens te zijn. Ik zal het nooit snappen, maar heel veel mensen denken niet zo en jammer genoeg heel veel nederlanders zijn totaal de weg kwijt. Wanneer dit een beetje achter de rug is, zal ik eens hier bij een moskee aankloppen, dat is waarschijnlijk de beste manier, toch ? Deedee

deedee
05-11-2002, 17:50
hi Mustapha, Uit Goes, Zeeland. know anybody there ? deedee

deedee
05-11-2002, 17:55
Hi Nador Zinah, Was het maar zo eenvoudig. Bij Moslims is het een schande als je als jongen een meisje mee naar huis brengt. Maar ik zal het nog een keer vragen. thanx deedee

deedee
05-11-2002, 17:57
Hi Mustapha, hihihi, is een auto ook goed ?

deedee
05-11-2002, 17:59
hi tnawie, dank je voor je medeleven. 't doet me erg goed. deedee

deedee
05-11-2002, 18:02
'k ben zo weer terug, jongens...

deedee
05-11-2002, 21:26
Hi Mustapha, Lief van je dat je het wil regelen, maar dat is toch te ver voor mij. (meer dan 2,5 uur rijden) Als ik nix anders hier in de buurt vindt, vraag ik je nog wel voor deze gunst als dat mag. heel erg bedankt. deedee

deedee
05-11-2002, 21:36

Hi sweetest Rifa, Ja, ik ben dat ook absoluut van plan ! Het is aan hem, alleen hij kan een beslissing hierin nemen en wegen zoeken om alles te proberen om toch bij mij te zijn. Ik hoop dat hij de kracht kan vinden om voor mij te kiezen. Of liever gezegt, zijn eigen keuzes te maken. Hij zal het toch zelf in moeten zien. Deedee

Pagina's : [1] 2