Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Inburgeringstest struikelblok autochtone leerlingen

a3ir
14-04-2004, 18:05

Ik snap hier niks meer van :confused: Inburgeringstest struikelblok autochtone leerlingen Mbo-leerlingen in Friesland hebben veel moeite met het maken van een inburgeringstoets. De voornamelijk autochtone leerlingen weten weinig over politiek, cultuur, onderwijs, gezondheid en vrije tijd. Test De 260 mbo-leerlingen van het Agrarisch Opleidingscentrum Friesland deden mee als test voor het ROC, dat een cursus ontwikkelt voor buitenlanders. Inburgeren 'De buitenwereld doet wel geringschattend over inburgeren, maar het is toch vrij pittig', aldus Van der Werff van het Regionaal Opleidingscentrum in Friesland.

sahira
14-04-2004, 18:41
:D Ik had er ook al een topic over geopend.

sahira
14-04-2004, 18:42
Inburgeren? (Bericht #) Mbo-leerlingen struikelen over inburgeringstoets LEEUWARDEN - Friese mbo-leerlingen struikelen op belangrijke punten bij het maken van een inburgeringstoets. Docent economie H. Baart van het Agrarisch Opleidingscentrum (AOC) Friesland heeft dat woensdag laten weten. De 260 voornamelijk autochtone getoetste leerlingen weten weinig over politiek, onderwijs, gezondheid, cultuur en vrije tijd. De eerstejaars mbo-leerlingen van het AOC maakten de toets in het kader van een project waarbij onder andere inburgeringsspelletjes voor anderstaligen worden ontwikkeld. Regionaal Opleidingscentrum (ROC) Friesland College wil die spelletjes gaan gebruiken bij scholing van de zeshonderd cursisten die jaarlijks bij het ROC in Leeuwarden een inburgeringscursus volgen. Pittig De inburgeringscursussen worden afgesloten met twee zogenaamde profieltoetsen. Mede om duidelijk te maken wat de cursisten moeten leren is de AOC-leerlingen de profieltoets maatschappij-oriƫntatie voorgelegd. xxx,,Wij vragen ons wel vaker af of een Nederlander de toets voldoende kan maken. De buitenwereld doet geringschattend over inburgeren, maar het is toch vrij pittig'', aldus H. van der Werff van het anderstaligencentrum van het Friesland College. Zij vindt ook dat het jaar dat voor inburgeren staat te kort is. Baart had de uitslag wel enigszins verwacht. ,,De punten waar ze slecht op scoren liggen buiten hun belevingswereld'', aldus de economieleraar. Hij stelt dat het voorleggen van de inburgeringstoets mogelijk voor alle autochtone middelbare scholieren moet gaan tellen. ,,Dan heb je een soort nulmeting en weet je waar hun zwakke plekken liggen. Wij zouden meer aandacht aan maatschappijleer kunnen besteden, maar de leerlingen zitten op een beroepsopleiding en zien maatschappijleer eigenlijk als een noodzakelijk kwaad'', stelt Baart. 14 april 2004 Dagblad van het Noorden.

rnaj
14-04-2004, 18:44
Origineel gepost door a3ir Ik snap hier niks meer van :confused: Inburgeringstest struikelblok autochtone leerlingen Mbo-leerlingen in Friesland hebben veel moeite met het maken van een inburgeringstoets. De voornamelijk autochtone leerlingen weten weinig over politiek, cultuur, onderwijs, gezondheid en vrije tijd. Test De 260 mbo-leerlingen van het Agrarisch Opleidingscentrum Friesland deden mee als test voor het ROC, dat een cursus ontwikkelt voor buitenlanders. Inburgeren 'De buitenwereld doet wel geringschattend over inburgeren, maar het is toch vrij pittig', aldus Van der Werff van het Regionaal Opleidingscentrum in Friesland. Kan er niets aan doen, maar ik vind het bijzonder :hihi: en :boogie:. Is het wel zo dat uit onderzoek is gebleken dat het basis onderwijs in Friesland niet op zo'n hoog nivo staat (tov de rest van Nederland). Maar misschien is dat wel juist de reden dat de proef daar gedaan hebben

a3ir
14-04-2004, 19:15

Origineel gepost door rnaj Kan er niets aan doen, maar ik vind het bijzonder :hihi: en :boogie:. Is het wel zo dat uit onderzoek is gebleken dat het basis onderwijs in Friesland niet op zo'n hoog nivo staat (tov de rest van Nederland). Maar misschien is dat wel juist de reden dat de proef daar gedaan hebben Waarom zuren ze dan dat de alochtoon aan die test moet voldoen als de autogtoon het niet kan. :confused: dus dealochoon is beter dan de autochtoon :confused: ik word draaierig van dit gedoe :confused: :confused: :confused: :confused:

minous21
14-04-2004, 19:25
Inburgeren wordt dus onderschat, iedereen roept maar de integratie is mislukt....maar is het wel zo makkelijk??? Want als autochtonen op een MBO al moeite hebben met zo'n test..hoe zou Hmidoe uit de berg deze dan vinden? :D

a3ir
14-04-2004, 19:28
Origineel gepost door minous21 Inburgeren wordt dus onderschat, iedereen roept maar de integratie is mislukt....maar is het wel zo makkelijk??? Want als autochtonen op een MBO al moeite hebben met zo'n test..hoe zou Hmidoe uit de berg deze dan vinden? :D Hmidoe :giechel: uit de bergen zal de test doorstaan minous21 :D ;)

minous21
14-04-2004, 19:34
Origineel gepost door a3ir Hmidoe :giechel: uit de bergen zal de test doorstaan minous21 :D ;) Ik denk het ook :hihi: Maar For Real....ik denk dat veel Nederlanders ook moeten inburgeren..... :D (in iedergeval de test doen)...

a3ir
14-04-2004, 19:39
Origineel gepost door minous21 Ik denk het ook :hihi: Maar For Real....ik denk dat veel Nederlanders ook moeten inburgeren..... :D (in iedergeval de test doen)... Ik denk dat de Nederlander die met alochtonen omgaan de test door staan de anderen zo als in friesland niet. dus abdesalam ,hmidoe ,aloes en mahjoeb uit de bergen moeten hun buren een handje helpen vind je niet minous21 :D ;)

minous21
14-04-2004, 19:50
Origineel gepost door a3ir Ik denk dat de Nederlander die met alochtonen omgaan de test door staan de anderen zo als in friesland niet. dus abdesalam ,hmidoe ,aloes en mahjoeb uit de bergen moeten hun buren een handje helpen vind je niet minous21 :D ;) Vind ik ook! Ik ga mijn buren helpen....dan krijg ik het druk....ehumm ik woon in een "witte wijk".....dus ik mag 164 gezinnen met inburgeren :D

a3ir
14-04-2004, 19:55
Origineel gepost door minous21 Vind ik ook! Ik ga mijn buren helpen....dan krijg ik het druk....ehumm ik woon in een "witte wijk".....dus ik mag 164 gezinnen met inburgeren :D BIj mij word het pas echt zwaar ,ik woon ineen boeren dorp :boer:en die telt 10 alochtonen en ik ben de enige half marokaasje.het word een zwaare klus ..... zucht :D ;)

minous21
14-04-2004, 20:01
Origineel gepost door a3ir BIj mij word het pas echt zwaar ,ik woon ineen boeren dorp :boer:en die telt 10 alochtonen en ik ben de enige half marokaasje.het word een zwaare klus ..... zucht :D ;) oehhh....dat is pas een zware taak!! Succes...