Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Spaartips

Pagina's : [1] 2 3

Maisam
22-04-2009, 16:36

Salaam alaikoum dames, Aangezien sommige leden mijn vorige topic willen verpesten met hun gekibbel..open ik hierbij een nieuwe. Dus drop je tips hier ! En misschien hebben daar iets aan ! Liefs, Maisam

DOUKALIA18
22-04-2009, 16:38
Ik was de enige met een serieuze tip :ego:

Maisam
22-04-2009, 16:44
Ik was de enige met een serieuze tip :ego: En die was ? Elke cent op je spaarrekening zetten en van af blijven ? ;)

Maisam
22-04-2009, 16:48
Doukalia ik heb je een prive mailtje gestuurd over mijn bruidsjurken !! ;)

Maisam
22-04-2009, 16:50

Spaartips: - Als je je salaris/uitkering ontvangt, betaal eerst AL JE VASTE LASTEN. Het geld dat je over houdt bv: 500 euro...zet je 250 op je spaarrekening...dan hou je 250 euro over voor de leuke dingen..;) - Let op kortingen/aanbiedingen van kleding, boodschappen, etc.

orientelqueen
22-04-2009, 18:22
sparen wat is dat?

Intex
22-04-2009, 18:49
Spaartips: - Als je je salaris/uitkering ontvangt, betaal eerst AL JE VASTE LASTEN. Het geld dat je over houdt bv: 500 euro...zet je 250 op je spaarrekening...dan hou je 250 euro over voor de leuke dingen..;) - Let op kortingen/aanbiedingen van kleding, boodschappen, etc. Ik vind jou het beste! eerst je vasten lasten betalen en andere kwart sparen andere kwart uitgeven:goedzo:

Omaima0
22-04-2009, 18:53
Pff, daar mag ik wel mee beginnen!!

__Tazourakht__
22-04-2009, 20:34
Sparen is inderdaad eerst je vaste lasten betalen, daarna kijken wat je overhoudt. Laat over wat je nodig hebt om te eten, kleding, beltegoed etc. En de rest maak je over op je spaarrekening. Als je er niet vanaf kunt blijven pin je 100 euro voor op zak (voor een hele maand) en laat je pinpas thuis liggen. Verder maak je geld niet onnodig op aan beltegoed door zomaar over onzin te praten, maar gebruik je beltegoed alleen voor belangrijke zaken. Koop geen dingen die je niet nodig hebt ook niet als ze in de aanbieding zijn, die 20 euro scheelt toch wel weer iets! Koop niet een 10e spijkerbroek als je dr al 9 hebt. Rijd niet zomaar rondjes in je auto om onnodig benzine te verspillen! Eet niet dagelijks buitenshuis maar smeer boterhammen voor mee naar school/werk/stage. Er zijn nog veel meer dingen waar je op kunt letten, maar dit was even een greep uit de berg.

playboy1989
22-04-2009, 22:23
Sparen is inderdaad eerst je vaste lasten betalen, daarna kijken wat je overhoudt. Laat over wat je nodig hebt om te eten, kleding, beltegoed etc. En de rest maak je over op je spaarrekening. Als je er niet vanaf kunt blijven pin je 100 euro voor op zak (voor een hele maand) en laat je pinpas thuis liggen. Verder maak je geld niet onnodig op aan beltegoed door zomaar over onzin te praten, maar gebruik je beltegoed alleen voor belangrijke zaken. Koop geen dingen die je niet nodig hebt ook niet als ze in de aanbieding zijn, die 20 euro scheelt toch wel weer iets! Koop niet een 10e spijkerbroek als je dr al 9 hebt. Rijd niet zomaar rondjes in je auto om onnodig benzine te verspillen! Eet niet dagelijks buitenshuis maar smeer boterhammen voor mee naar school/werk/stage. Er zijn nog veel meer dingen waar je op kunt letten, maar dit was even een greep uit de berg. ik moest hier echt om lachen hahaaha sorry

topfoe
22-04-2009, 23:57
Sparen wie kan nog????

Folklore
23-04-2009, 02:15
Je moet elke maand een deel van het geld van je rekening halen en bij je moeder bewaren, zij zal er goed oppassen insha Allah. :)

DOUKALIA18
23-04-2009, 09:20
En die was ? Elke cent op je spaarrekening zetten en van af blijven ? ;) Mijn tip was eerst vaste lasten betalen, dan een deel pinnen wat je p.m. nodig hebt bijvoorbeeld € 400 dat is dus € 100 per week, dat verschilt per persoon. En als het weekgeld op = dan is het op. De rest van het salaris spaar ik. Waar ik ook op let is minder vaak de auto nemen en vaker de fiets, niet te vaak op het werk lunch kopen maar vanuit thuis meenemen. Let op de aanbiedingen voor shampoo en andere benodigheden. Ik spaar voor mijn trouwen dus huisje inrichten etc. Als je niet echt een doel hebt dan hoeft het niet zo streng vind ik, dan leg je gewoon opzij wat kan.

DOUKALIA18
23-04-2009, 09:24
Doukalia ik heb je een prive mailtje gestuurd over mijn bruidsjurken !! ;) Ik heb het gezien dank je wel zaten een paar leuke tussen zodra we weten of we een bruiloft gaan houden hoor je van me :)

insaf18
23-04-2009, 09:41

Je moet elke maand een deel van het geld van je rekening halen en bij je moeder bewaren, zij zal er goed oppassen insha Allah. :) Als ik het aan mijn moeder geef zie ik het nooit meer terug :hihi:

Pagina's : [1] 2 3