Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat vinden jullie van de volgende stelling!!

Pagina's : [1] 2

guppie
14-04-2004, 13:44

Islamitische en openbare baisscholen verschillen niet!!! Wat vinden jullie van negaieve publiciteit? Kom met goed argumenten en niet met nonsens... Oke discussie geopend!!:)

angeldream
14-04-2004, 16:00
Vind ik nergens op slaan.. Dat ze zeggen negative dingen zeggen over islamitische scholen want er bestaan ook Christelijke etc. scholen dus waarom geen Islamistsche! De Islam is natuurlijk ook een bevolkingsgroep van Nederland.. :zwaai:

Lady_moi
14-04-2004, 16:01
Bestaan er dan islamitische basischolen hier?? :D

angeldream
14-04-2004, 16:04
hahah Tuurlijk meid!:D Anders zouden ze er niks negatiefs over zeggen!

M00nlight
14-04-2004, 16:06

Superveel verschillen ze niet. Ik ken mensen die erop gezeten hebben. Verschillen liggen hier: Wanneer het gebedstijd is onder schooltijd gaan de leerlingen gezamelijk bidden. Wanneer de schooldag begint wordt de dag geopend met een soera. Verder hebben ze ipv woensdagmiddag vaker op vrijdagmiddag vrij, omdat de vrijdag onze dag is. Verder zitten er gewoon Nederlandse leraren en ook Marokkaanse, turkse e.d. Les wordt gegeven zoals bij de meeste basisscholen, en de stof is hetzelfde. Tijdens de lessen wordt gewoon Nederlands gesproken, en zo komen ze ook niet in taalachterstand. Nu kunnen jullie zeggen of het veel verschilt van de openbare basisscholen of niet. Ik vind het niet erg veel verschillen. Op Christelijke scholen doen ze ook vaak hetzelfde. Alleen 'op zijn christelijks'. :zwaai: Oh en dat negatieve publiciteit slaat dus echt nergens op. Wanneer je de verschillen kent(wat echt niet zoveel is) snap ik niet waarom ze er zo negatief over doen.

Lady_moi
14-04-2004, 16:08
Alé vooruit dan Nooit gezien ma bon :D

angeldream
14-04-2004, 16:08
En ze vieren ook geen Kerst enzo.... Dus geen vakantie! Maar ze hebben wel vakantie als het weer onze feestdagen zijn!

Lady_moi
14-04-2004, 16:11
Maar onze feestdagen zijn maar 3 dagen ofzo :eek:

marjam123
14-04-2004, 16:21
ach er zijn genoeg feestdagen waarop de kinderen op een islamitische basisschool vrij kunnen krijgen, daar zit geen probleem toch? volgens mij zijn alle scholen hetzelfde. het verschil is dat er meer aandacht wordt besteed aan de regels van de islam (o.a. kleding!, bidden etc.) de lesstof is hetzelfde net zoals alle openbare scholen. kom me niet vertellen dat de kinderen op een islamitische school dommer zijn ofzo. de gymlessen zijn vaak wel gescheiden. maar dat zorgt toch ook niet voor problemen? er zijn ook openbare scholen waar ze gescheiden gymlessen geven. verder... op een islamitische school zitten alleen islamitische leerlingen. maar ik zie ook niet in waarom een jood zijn kind op een islamitische school zou zetten... ook geen probleem toch? alleen de media maakt er problemen van. en ja sommigen zijn bang dat het een broeinest is voor terorristen, waar ik ook geen f*ck van geloof. zolang de kinderen geen achterstanden oplopen kan het wat mij betreft geen kwaad. en tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat ze wel achterstanden op hebben gelopen, er bestaat hier toch zoiets als vrijheid van godsdienst. laat iedereen toch doen wat hij / zij het beste voor zijn kinderen vind. xxx

M00nlight
14-04-2004, 16:23
Origineel gepost door Lady_moi Maar onze feestdagen zijn maar 3 dagen ofzo :eek: Nee joh, vast meer. Er zijn veel dingen gebeurd in de vroegere tijden van de Islam hoor. Geboorte van profeet, van alles! (dingen die niet in je agenda staan) :D

Lady_moi
14-04-2004, 16:28
Een maand vasten ook? :stout:

M00nlight
14-04-2004, 17:50
Origineel gepost door Lady_moi Een maand vasten ook? :stout: Iwa ma3loummm :o

Lady_moi
14-04-2004, 17:55
Alé das goe dan éh :D

guppie
14-04-2004, 23:41
Thnx dat jullie serieus antwoorden, Er zijn duidelijk 2 mensen die er bovenuit blinken met hun argumentatie op nr.1 marjam123 en gevolgd door moonlight!!! Wie ooh wie komt er met betere en sterkere argumenten:)

guppie
15-04-2004, 10:24

Discussie gata vandaag verder!?! Islamitische scholen islamitsche belemmeren integratie?!?

Pagina's : [1] 2