Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : WOIII in zicht?

Pagina's : [1] 2

L3amrani
13-04-2004, 18:19

Zelf zie ik veel overeenkomsten tussen de tijd tussen de twee wereldoorlogen en nu. Er heerst een soort stuurloze gezapigheid, men loopt rond met een (nationale)indentiteitscrisis en bepaalde groepen mensen keren zich steeds meer in zichzelf en tegen andere groepen. Het algehele sentiment is duidelijk tegen bepaalde groepen. Zo ging het toen, in mij ogen gaat het nu net zo. Een groot verschil is dat er extreme armoede was in het Duitsland van toen. Armoede honger en ellende. Dit was de voedingsbodem waarop de bovengenoemde punten konden groeien rijpen en veroorzaken wat er gebeurd is. Zo een armoede hebben we op dit moment in het geheel niet. Nu komen er binnenkort een hele zooi nieuwe landen bij de EU. Arme landen welke nog lang niet functioneren op het nivo van de Noordelijke staten van de EU. Dit gaat veel geld kosten en zal een hoop ellende met zich meebrengen. (ik zie zelfs de gegroeide EU uiteen vallen in drie blokken, Noord, Zuid en Oost, maar dat ter zijde) Zal de ellende, geldverslinding en onzekerheid die dit met zich meebrengt een vergelijkbare voedingsbodem wezen als de armoede van zo'n 80 jaar geleden?. Ik bedoel dus niet dat wij in Nederland zo arm zullen worden, maar dat dit mensen zal bewegen tot bewegingen zoals deze tussen de twee wereldoorlogen in plaats vonden. Wat denken jullie?

AlHoceima_Leila
13-04-2004, 18:43
Alleen Allah kan het weten vind ik

L3amrani
13-04-2004, 18:46
Uiteraard, maar discussieren over zaken die verder lijken dan ze zijn kan geen kwaad ;).

AlHoceima_Leila
13-04-2004, 18:53
Origineel gepost door L3amrani Uiteraard, maar discussieren over zaken die verder lijken dan ze zijn kan geen kwaad ;). Jah dat zekers Veel Plezier dan met discussieren

L3amrani
13-04-2004, 19:15

Het was niet mijn bedoeling om 'het-haat en nijt-syndroom' van sommige forummers te bederven met mijn topic :D. Alhoewel, de voorgaande WereldOorlogen kregen bestaansrecht door haat en nijt, dus wie weet heeft mijn topic toch nog zin. ;)

L3amrani
13-04-2004, 19:19
Origineel gepost door Jeanne Er zit zeker wat in. Je hoeft niet per definitie heel arm te zijn om jezelf armer te voelen worden. Ook al ga je nu uit van mensen die het redelijk tot goed hebben financieel gezien; als ze een stap terug moeten doen dan zorgt dat toch voor (nog meer) ontevredenheid en angsten voor wat de toekomst zal brengen... (gaat de gezondheids- en ouderenzorg nog verder achteruit bijvoorbeeld...) Dus zoekt men naar die ene zondebok, toch?. :D

Tempelier
13-04-2004, 19:23
Volgens mij is dat juist het doel van Al Qaida, daarom worden er ook plannen gemaakt om bv. Rome en Christelijke kerken aan te vallen, zij willen er een oorlog tussen beschavingen van maken. De haat tegen het westen is in de Arabische wereld alom aanwezig, Al Qaida probeert de haat tegen moslims in het westen zo sterk mogelijk aan te wakkeren om op die manier te krijgen wat hij wil.

L3amrani
13-04-2004, 19:31
Origineel gepost door Tempelier Volgens mij is dat juist het doel van Al Qaida, daarom worden er ook plannen gemaakt om bv. Rome en Christelijke kerken aan te vallen, zij willen er een oorlog tussen beschavingen van maken. De haat tegen het westen is in de Arabische wereld alom aanwezig, Al Qaida probeert de haat tegen moslims in het westen zo sterk mogelijk aan te wakkeren om op die manier te krijgen wat hij wil. Wie bedoel jij met "hij".

Tempelier
13-04-2004, 19:32
Hij, Osama en zijn vriendjes.

L3amrani
13-04-2004, 19:38
Origineel gepost door Tempelier Hij, Osama en zijn vriendjes. Ik persoonlijk ben 1000% tegen hem en zijn vriendjes uit Amerika of waar dan ook. Alleen leeghoofden zijn voor hem en zijn plannen met de wereld.

L3amrani
13-04-2004, 20:13
Tot nu toe denk ik dat een terroristische aanslag in de vorm van een 'genadeklap' de grootste aanleiding kan geven voor een Wereld oorlog. Het zal ook niet zomaar een aanslag zijn. Door veel slachtoffers te maken krijgen de kwaadaardige 'moslims' zoals Oesama bin Laden wat ze willen, een 'Jihad'. Het zal niet zo zijn dat Westerse landen zich massaal keren tegen de Islam. Nee, bondgenoot Amerika zal vele landen bij een conflict betrekken. Die landen moeten wel omwille hun economische positie. Ze worden dus letterlijk de oorlog in gesleept. Meer aanslagen zullen plaatsvinden doordat deze bondgenoten zich ook daadwerkelijk hebben gemend met het conflict, de spanning stijgt, en het is wachten op die genadeklap. Dat de VS het midden-oosten platlegt in tien minuten is logisch. Dit land heeft zoveel wapens en technology, het is gewoon not done voor het Midden-Oosten. Maar ik denk dat niet alleen de 'Islamitische' vijand zich tegen de VS zullen keren. Ook Noord-Korea kan zich tot bondgenoot van die 'Islamitische' zgz verzetsgroepen verklaren. En dat is ook gevaarlijk voor de omringende landen die zich liever neutraal houden. Bij de VS is het altijd hetzelfde:" Je bent voor ons of tegen ons" Zo zal het bij de opponent ook zijn. Sommige mensen vinden dat je een pessimist bent als je een Wo3 voorspelt. Maar wat is er erger, realistisch zijn of een groot probleem ontkennen? Je kan wel met je vrede's-buttons gaan lopen, met een bloem in je haren. Maar wanneer de oorlog uitbreekt zal dat iedereen treffen. Liever bereidt je jezelf voor, voor zover dat mogelijk is. Wo3 zal echt verschrikkelijk zijn, totale vernietiging.

a3ir
13-04-2004, 20:24
Origineel gepost door L3amrani Ik persoonlijk ben 1000% tegen hem en zijn vriendjes uit Amerika of waar dan ook. Alleen leeghoofden zijn voor hem en zijn plannen met de wereld. dat is heel wijs van je L3amrani alleen jammer dat niet iedereen der zo over denkt.

L3amrani
13-04-2004, 20:49
Origineel gepost door a3ir dat is heel wijs van je L3amrani alleen jammer dat niet iedereen der zo over denkt. Wie voor OBL is, is indirect ook voor Amerika. Dat is hoop ik niet de bedoeling van de goedgelovige ;)

Pagina's : [1] 2